آنچه در این مقاله میخوانید :

لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی

در زندگی امروزی بعید می دانیم کسی پیدا شود که با جوان شدن پوست به کمک روش های علمی و درمانی مخالف باشد. روش های علمی و پزشکی که دارای تنوع بسیار زیادی هستند و شرایط متفاوتی را از نظر نتایج و ظاهر برای فرد بوجود می آورند. دو روش استفاده از لیفت صورت با نخ و همچنین استفاده از تزریق چربی، از جمله این روش های زیبایی هستند که هر کدام طرفداران خود را دارند و باعث ایجاد نتایج بسیار رضایتمندی در مصرف کنندگان می شوند. اما در روش های درمانی همیشه مقایسه وجود دارد و افرادی که تصمیم به انجام جوان سازی پوست گرفته اند، بسیار مشتاق می باشند که بدانند بهترین روش لیف صورت کدام می باشد و اینکه لیفت صورت با نخ بهتر است یا با تزریق چربی؟ در این مطلب با بیان ویژگی هر کدام از این روش های زیبایی، بیان خواهیم کرد که استفاده از آنها مناسب چه افرادی است و چه ویژگی های ظاهری به همراه دارند.

مقایسه لیفت صورت با نخ و تزریق چربی

مقایسه تزریق چربی با لیفت صورت با نخ

ابتدا اشاره کنیم که هر دو روش لیفت صورت با نخ و تزریق چربی از جمله شیوه های درمانی بدون نیاز به جراحی می باشند، پس برای استفاده از این درمان ها نیاز به بی هوشی و دوره نقاهت طولانی وجود ندارد. لیفت صورت با نخ به کمک نخ های مخصوصی مشابه بخیه استفاده می شود که با دقت بسیار زیاد قابل مشاهده هستند و به جمع کردن و صاف کردن پوست کمک می کنند.

استفاده برای افتادگی های شدید و پوست های شل شده در این روش به خوبی پاسخ گو می باشد و نتایج مناسبی را به همراه دارد. نکته ای که در لیفت صورت با نخ نهفته است تحریک بافت پوست برای کلاژن سازی است. درست است که بیشترین کشش پوست و صاف شدن آن در اثر نیروی نگهدارنده نخ ایجاد می شود، اما با تحریک پوست، فرآیند کلاژن سازی افزایش پیدا می کند و در دراز مدت پوست شرایط بهتری را بدست می آورد که افتادگی و چروک مجدد پوست به تاخیر می افتد.

در روش دیگر جوان سازی پوست با انتقال واحدهای چربی به زیر پوست از طریق تزریق، چین و چروک های پوست حذف می شود و سطح پوست به صورت صاف و یکدست در می آید. در تزریق چربی می توان هدف درمان را بر مبنای مواردی چون افزایش حجم نواحی مانند اطراف چشم و گونه ها نیز قرار داد. این مزیت در لیفت با نخ وجود ندارد و افرادی که بر اثر سن یا موارد دیگر مانند بیماری ها، دچار لاغری صورت شده اند، به شدت از تزریق چربی استقبال می کنند.

بیشتر بخوانید درباره : تزریق ژل لب

همچنین بخوانید : روش جوانسازی هایفوتراپی بهتر است یا آر اف

در مورد پوست هایی با افتادگی بالا یا میزان چین و چروک زیاد، تزریق چربی نمی تواند نتایج خوبی ایجاد کند و ممکن است با افتادگی کلی صورت همراه گردد. در این شرایط لیفت صورت با نخ را می توان اولویت قرار داد.

این دو روش جوان سازی پوست برای احیای پوست و ایجاد تغییرات کوتاه مدت بسیار مفید هستند و در دراز مدت باید نسبت به ورزش، برنامه غذایی و آرامش روحی و جسمی بسیار حساس باشید تا سلامتی و جوانی خود را حفظ کنید.

تفاوت ماندگاری لیفت صورت با نخ و تزریق چربی

یکی از دلایلی که افراد نسبت به روش های دیگر به لیفت صورت با نخ و تزریق چربی بسیار علاقه مند هستند در کنار عدم نیاز به جراحی و بیهوشی، ماندگاری این دو روش می باشد. البته این ماندگاری با توجه به سن، میزان چین و چروک، ویژگی های پوست، مراقبت های بعد از درمان و … متغیر می باشد.

در یک پژوهش کلی و همچنین با توجه به میانگین نتایج، لیفت صورت با نخ می تواند بیش از سه سال دوام بیاورد و حتی بعد از آن نیز مانع افتادگی و چروک پوست در کوتاه مدت شود.

در مورد برطرف کردن چین و چروک با تزریق چربی باید بگوییم که نتایج از روش هایی مانند تزریق فیلر ماندگارتر است و با روشی مانند لیفت صورت با نخ در رقابت می باشد. اثرات تزریق چربی تا سالها نتایج خوبی رو باقی می گذارد که اوج نتایج و تاثیرگذاری آنها بازه یک تا 5 ساله می باشد.

نتایج ظاهری لیفت صورت با نخ در مقایسه با تزریق چربی

نتایج ظاهری لیفت صورت با نخ در مقایسه با تزریق چربی

در میزان چین و چروک پایین نتایج این دو روش درمانی بسیار به هم نزدیک می باشد و هرچه شدت چین و چروک بیشتر باشد، نتایج نهایی از هم دورتر می گردد. لیفت صورت با نخ و جوان سازی صورت با تزریق چربی روش های کوتاه مدتی هستند و نمی توان از آنها برای طولانی مدت انتظار داشت. با مراقبت صحیح و انجام درمان خوب نتایج ظاهری لیفت با نخ تا بالای 5 سال نیز قابل مشاهده خواهد بود.

انجام لیفت اگر در سنین مناسب و زیر نظر متخصص با تجربه انجام شود، یک جوانی طبیعی را به صورت شما می بخشد. این جوانی همراه با از بین رفتن چین و چروک ریز و خطوط ایجاد شده در پوست می باشد که نواحی مانند پیشانی، گوشه های چشم، زیر چانه و … را تحت تاثیر قرار می دهد.

درد لیفت صورت با نخ بیشتر است یا تزریق چربی؟

در هر دو روش پوست تحت تاثیر فشارهای جزئی و ریزی مانند نفوذ سوزن تزریق می باشند که شدت بالایی ندارند. متخصصین لیفت صورت با نخ را با توجه به شرایط اجرا و درد بسیار ناچیز به عنوان درمان بدون درد معرفی می کنند و در ردیف درمان های کم تروما قرار دارد.

همچنین بخوانید : درمان افتادگی و روش های سفت شدن پوست

بیشتر بخوانید  درباره : تزریق ژل لب

انجام تزریق چربی شامل همان درد ورود سوزن است که در این مورد اگر فرد دچار ترس و نگرانی بود برای او از بی حسی موضعی استفاده می شود.

طول درمان و نقاهت لیفت صورت با نخ بیشتر است یا تزریق چربی؟

انتخاب یک روش درمانی محدود به مزایا و شرایط آن نمی شود و در مواردی برای فرد طول دوران بهبودی اهمیت دارد که در ادامه به مقایسه دوره نقاهت لیفت صورت با نخ و تزریق چربی می پردازد. هر دو روش درمان دوره نقاهت بسیار کمی دارند که نیاز است فرد آن را طی کند. این دوره نقاهت شامل برطرف شدن کبودی و آثار اولیه درمان و همچنین رسیدن به بالاترین سطح نتایج می باشد.

کبودی، ورم و تغییرات موجود در صورت که تحت تاثیر تزریق چربی ایجاد شده باشد در کمتر از دو هفته از بین می رود و دوره نقاهت این درمان جوان سازی پوست تمام می شود. البته در این روش بخاطر برشی که در ناحیه شکم و یا ران برای برداشتن چربی انجام می شود ممکن است دوره نقاهت و خوب شدن جای زخم تا یک ماه به طول بی انجامد.

اگر بخواهید از روش لیفت صورت با نخ برای جوان سازی صورت استفاده کنید، دوره نقاهت شما نیز کمتر از حالت تزریق چربی است و شرایط ظاهری پوست در کمتر از دو هفته و حتی در همان چند روز اول به حالت طبیعی بر می گردد.

طول دوره نقاهت هر کدام از این درمان ها به شدت تحت تاثیر انجام مراقبت های بعد از درمان به شیوه درست و صحیح است.

بهترین افراد برای لیفت صورت با نخ چه کسانی هستند؟

کاندیدای مناسب لیفت صورت با نخ

افرادی که هنوز به 50 سالگی نرسیده اند و نمی خواهند از روش های هجومی مانند عمل جراحی استفاده کنند می توانند از روش لیفت صورت با نخ استفاده کنند. البته شما زمانی یک گزینه ایده هال برای انجام لیفت صورت خواهید بود که انتظاراتتان را متناسب با شرایط پوستی و سنی خود در نظر بگیرید و از متخصص مشاوره های اولیه را به صورت کامل دریافت کنید تا نگرانی در مورد بعد از انجام لیفت نداشته باشید.

افرادی که چین و چروک آنها در مراحل اولیه است و میزان افتادگی پوست آنها شدید نشده است نیز می توانند با انجام معاینات اولیه زیر نظر متخصص اقدام به جوان سازی پوست با لیفت صورت با نخ نمایند.

کاندید مناسب برای جوان سازی صورت با تزریق چربی

کاندیدای مناسب تزریق چربی

اگر فرد در کنار افتادگی و چین و چروک پوست، نسبت به لاغری خود نیز نگران است و علاقه مند است در نواحی از صورت چهره ای پرتر و شفاف تر داشته باشد، یک گزینه مناسب برای انجام تزریق چربی می باشد.

تزریق چربی با انتقال بافت های چربی به زیر پوست، نه تنها چین و چروک را برطرف می نماید که گودی و لاغری زیر پوست را نیز درمان می کند. انجام این نوع درمان در دهه چهارم زندگی به بعد نتایج خوبی را به همراه دارد و باعث تغییرات قابل توجهی در چهره فرد می شود.

اینکه یک فرد در جوان سازی پوست یک کاندید مناسب برای درمان لیفت صورت با نخ است یا مناسب برای درمان با تزریق چربی است تحت تاثیر عوامل گوناگون و نظر نهایی پزشک می باشد. موارد و جزییاتی مانند شرایط جسمی فرد، بیماری های او از جمله دیابت، فشار خون و …، داروهایی که مصرف می کند، سن و … نیز در انتخاب روش درمانی اثرگذار می باشند.

آیا می توان تزریق چربی و لیفت صورت با نخ را همزمان انجام داد؟

انجام هر دو روش به طور همزمان برای رسیدن به نتایج بهتر، شاید سوالی باشد که خیلی از افراد نسبت به آن کنجکاو باشند اما باید بدانید که میزان کلاژن سازی پوست تحت تاثیر یک عامل بیرونی نمی تواند از یک مقدار خاص بیشتر شود و همزمانی این دو روش درمانی نتایج بسیار بالاتری نسبت به استفاده از یک روش به صورت مجزا را نخواهد داشت. بعد از انجام معاینات این متخصص است که تصمیم می گیرد کدام روش برای شما نتایج بهتری به همراه دارد و امکان دارد روش دیگر را برای دوره های بعدی و زمان های دیگر تجویز کند.

محدودیت های هر کدام از روش ها

در کنار تمام مزایایی که این دو روش برای استفاده کنندگان فراهم می کند، هر کدام از آنها نیز محدودیت های مربوط به خود را برای شما به همراه دارند. در رابطه با درمان لیفت صورت با نخ می توان بزرگترین محدودیت آن را عدم ایجاد تغییرات بسیار زیاد در پوست دانست. نتایج این درمان قابل قیاس با روش هایی مانند جراحی پلاستیک نیست.

اطلاعات بیشتر در مورد بهترین راه های از بین بردن چین و چروک صورت

تزریق چربی باید با دقت و تجربه بالایی انجام شود و حجم مشخصی به ناحیه انتخاب شده تزریق گردد. انجام تزریق کمتر ممکن است نتایج خواسته شده را به همراه نداشته باشد و با انجام تزریق حجم چربی بیشتر شرایط افتادگی پوست در مقدار زیاد و سنگین شدن و غیر طبیعی شدن چهره نیز وجود دارد.

مقایسه عوارض و خطرات آنها

عدم انجام درمان هجومی در این دو روش سبب می گردد میزان عوارض در آنها بسیار ناچیز باشد و به مواردی مانند کبودی و تورم کم محدود گردد. مهمترین نگرانی در مورد تزریق چربی عدم تجربه و توانایی پزشک است که سبب می شود مشکلات زیادی را برای فرد به همراه بیاورد.

در مواردی که بدن فرد سازگاری و انطباق مناسب با نخ لیفت را پیدا نکند، نیاز است که نخ از پوست خارج شود که در موارد بسیار ناچیز و استثنا اتفاق می افتد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *