آنچه در این مقاله میخوانید :

کانتورینگ صورت/ زاویه سازی و مادلینگ صورت

کانتورینگ-صورت-و-زاویه-سازی

کانتورینگ صورت یکی از روش های زیبایی است که بسیار در تغیر صورت نقش دارد و میتواند چهره زیباتری به صورت شما ببخشد. راهکارهای زیادی برای ایجاد کانتورینگ یا مادلینگ صورت ،جود دارد از تزریق ژل و فیلر تا جراحی در قسمت های مختلف صورت. امروزه با تزریق ژل بدون نیاز به جراحی میتوان به صورت شکل دلخواه را داد که باعث برجسته تر شدن صورت میشود.

در کلینیک دکتر بهمنی زاویه سازی یا مادلینگ صورت به صورت بسیار حرفه ای انجام میشود،در ادامه مطلب به شما درباره کانتورینگ در صورت کامل توضیح خواهیم داد.

کانتورینگ صورت چیست؟

کانتورینگ چیست سوالی است که بسیاری از زیباجویان همواره میپرسند،کانتورینگ صورت یا همان مادلینگ روشی است که از طریق زاویه سازی و شکل دهی صورت، به زیبایی چهره فرد می افزاید. این روش، صرفاً از جنبه ظاهری، قابل بحث و بررسی است.

چند نمونه از دلایلی که افراد را ترغیب به انجام این عمل می کند، عبارتند از:

  1. داشتن فک مربع شکل و پهن
  2. فرم نامطلوب چانه در صورت (چانه بیش از حد کوچک، بزرگ، عقب)
  3.  تغییر و برجسته سازی گونه ها و استفاده ظرفیت آن ها در افزایش زیبایی
  4. در مواقعی نابه هنجاری (بزرگ یا کوچک بودن) گونه ها
  5. عدم وجود قرینگی در فک
  6. تغییر فرم دهان یا لب ها و داشتن لبخندی زیباتر
  7. بیش از حد استخوانی بودن صورت و اصطلاحاً ” توی ذوق بودن ” آن
  8. استفاده از بافت گوشتی زیاد صورت به منظور زیبایی و تبدیل آن ها به شکل دلخواه.

فیلم کانتورینگ صورت قبل و بعد

روش های مختلف زاویه سازی صورت

روش کانتورینگ صورت یا همان زاویه سازی صورت با استفاده از ابزار و موادی شیمیایی (طبیعی و مصنوعی) صورت می پذیرد. عمل کانتورینگ صورت توسط متخصصین و در کلینیک ها و مطب های تخصصی این امر، انجام می شود. در یک تقسیم بندی کلی، کانتورینگ صورت به دو روش عمل جراحی و روش غیر جراحی، انجام پذیر است.

به طور معمول، روش های غیر جراحی آن رایج ترند و متقاضیان این روش ها به مراتب بیشتر هستند. در روش های غیر جراحی، مشکلات و پیش آمد های احتمالی از قبیل پیامد های ناشی از بیهوشی، حذف خواهند شد. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما، به توضیح و بررسی چند شیوه معمول کانتورینگ صورت می پردازیم:

  1- عمل جراحی کانتورینگ صورت

این عمل، مانند هر عمل جراحی دیگر، لزوما با بیهوشی فرد شروع می شود. سپس طی فرآیند جراحی، بخش هایی از استخوان های مورد نظر صورت که ممکن است در بخش های مختلف صورت قرار داشته باشند، تراشیده می شود. این امر برای رسیدن به فرم دلخواه چهره، می تواند اثر بخش باشد. نخ بخیه مصرفی در این عمل، اغلب جذبی است اما اگر از نوع غیر جذبی آن استفاده شود، می بایست تا دو هفته پس از عمل جراحی، به منظور کشیدن آنها، مجدداً به پزشک متخصص مراجعه شود.

تهیه نمونه اسکن CT از صورت، می تواند به عنوان مورد مطالعاتی و راهنمای پزشک، قبل از انجام عمل جراحی، مفید واقع شود. این عکس (سی تی اسکن)، استخوان های نرم صورت، قسمت های آسیب پذیر و همچنین شکل و ناهنجاری های آن ها را نشان می دهد. گونه، فک و چانه از مواضعی هستند که عموماً، این روش کانتوربنگ صورت، در موردشان اعمال می شود. به این گواه که شاید، فرم نامطلوب ارثی و مادرزادی در آن ها به چشم بخورد.

  2- تزریق ژل

مواد تزریقی در کانتورینگ صورت، به طور کلی فیلر نامیده می شوند. ژل های تزریق از انواع فیلر هستند که در آن ها اسید هیالوروئیک با منشأ آلی موجود است. اسید هیالوروئیک به صورت طبیعی نیز در بدن وجود دارد. این ژل در مواضعی از صورت، به زیر پوست تزریق می شود. مقدار ژل تزریقی، بسته به آناتومی صورت هر شخص، می تواند بین 4 تا 15 سی سی متغیر باشد.

ممکن است بر اثر این نوع تزریق، درد صورت و انباشت موقت مواد در مواضع تزریق بروز پیدا کند که جای نگرانی وجود ندارد و معمولا پس از 2 الی 5 روز رفع خواهند شد. این روش برای مواضع پیشانی، گونه و کناره های صورت مناسب است.

کانتورینگ صورت با تزریق ژل به چه صورت است؟

  3-  کانتورینگ صورت با تزریق چربی (لیپوماتیک صورت)

تفاوت این روش با روش تزریق ژل، در طبیعی تر بودن فرآیند آن است. ماده تزریقی در این روش، چربی هایی است که از بدن خود فرد مثلاً شکم، پهلو و ناحیه های تحتانی بدن تهیه می شود و سپس به قسمت های مورد نظر صورت تزریق می شود. آسپراسیون چربی به دلیل استفاده از چربی های بافت بدن، عوارض و تهاجم های ایمنی کمتری در پی دارد و اصطلاحاً حالت زنده تری برای چهره ایجاد می کند.

هزینه کمتر این کانتورینگ صورت، در مقیاس عمل گسترده از دیگر فرق هایش با تزریق ژل می باشد. چون چیزی که باعث گران بودن تزریق ژل می شود، قیمت فیلر آن می باشد که در این نوع تزریق وجود ندارد. از این رو کسانی که قصد دارند، قسمت های زیادی از صورت خود را زاویه سازی کنند و هزینه کانتورینگ برایشان مهم است، این روش را برایشان پیشنهاد می کنیم.

  4- لیفت صورت با نخ

اساس این فرآیند نیز جایگذاری موادی در زیر پوست می باشد. این بار نخ های مخصوص PDO با قابلیت جذب شوندگی، سبب ایجاد تغییر در چهره می شود. این روش از کم خطرترین روش های کانتورینگ صورت به حساب می آید. ضمن اینکه هیچ جای زخمی بر اثر ایجاد روزنه های ورود نخ در صورت باقی نمی ماند. این روش برای صورت های نه چندان لاغر، تأثیر بیشتری دارد. این گونه صورت ها از بافت گوشتی کافی برخوردارند و این بافت ها از طریق کانتورینگ صورت با لیفت نخ، در جهت ایجاد تناسب به کار گرفته می شوند.

  5- تزریق بوتاکس

بوتاکس ماده ی در بردارنده بوتولونیوم است که خاصیت فلج کنندگی عضلات صورت را دارد. بوتاکس به شکل تزریق به مواضع مورد نظر، صورت را متأثر می کند. این روش خطوط و چین و چروک های صورت را برطرف می سازد و همچنین به منظور کشیدگی و تیز شدن چانه، خصوصاً برای افراد با فک پهن مورد استفاده قرار می گیرد و خاصیت جوان سازی ظاهری صورت را در پی دارد.

  6- کانتورینگ صورت با گریم و آرایش

ساده ترین نوع کانتورینگ از طریق گریم و با استفاده از مواد و لوازم آرایشی انجام می پذیرد. این مدل، به صورت عمومی تر قابل اجرا در آرایشگاه ها می باشد و نسبت به انواع نام برده شده قبلی، کم هزینه تر می باشد و به تبع، دوامی بسیار کوتاه مدت و زودگذر دارد.

این کار با فنون معمول آرایش از جمله سایه زنی با استفاده از رنگ های آرایشی و ترکیب با ظرافت آنها صورت می گیرد. برای کسانی که برای ساعاتی و صرفاً شرکت در مراسمی صورت خود را می خواهند کانتورینگ کنند، این بهترین گزینه می باشد.

7- هایفوتراپی (امواج درمانی)

هایفوتراپی شیوه ای نوین در حوزه کانتورینگ صورت می باشد که در آن با تاباندن اموج فراصوت، بافت های صورت تحت تأثیر قرار می گیرند و به کلاژن سازی و کمی هم چربی سوزی وا داشته می شوند. به این ترتیب، با اعمال خاصیت لیفت (کشیدگی) به عناصر صورت زاویه می دهد. در این روش امواج فراصوت، با شدت و میزان تمرکز کنترل شده، تابیده می شوند. پس علی رغم برخی گمان ها به حد کافی ایمن و مطمئن به اجرا در می آید.

ماندگاری کانتورینگ صورت؟

ماندگاری کانتورینگ صورت معمولا بین  ۳ ماه تا ۱۸ ماه متفاوت است برای اطلاعات کامل از ماندگاری حتما این مقاله را بخوانید.

ماندگاری کانتورینگ صورت

ماندگاری کانتورینگ صورت

هر روش کانتورینگ برای کدام قسمت صورت مناسب است؟

  • برای کسانی که قصد کاشت گونه با هدف زیبایی را دارند، تزریق ژل پیشنهاد می شود.
  • تزریق چربی، حساسیت زایی به مراتب کمتری از تزریق ژل و همین طور هزینة کمتری نیز دارد. لذا مناسب برای کانتورینگ قسمت های گسترده ای از صورت، خصوصاً ناحیه های استخوانی تر مانند پیشانی می باشد.
  • بوتاکس، معمولاً به منظور جمع کردن (انسجام) و شکل دهی به بخش هایی مثل چانه که ذاتاً با ساختاری شکل دهنده و تعیین کننده در میان عناصر چهره هستند، توصیه می شود. البته تزریق بوتاکس در عین حال، خاصیت متضاد، یعنی حجم دهندگی و برجسته سازی را نیز ایفا می کند. از جمله کاربرد های بوتاکس، بالا کشیدن گوشه لب ها (لیفت لب) است که به منظور اجرای آن، از این روش استفاده می شود.
  • لیفت نخ، راهکار مناسب کانتورینگ صورت با هدف طراوت بخشی ظاهری چهره، رفع خطوط سن و چین و چروک های ناخوشایند صورت که معمولاً انتزاعی به نظر می آیند، می باشد.

این روش برای زاویه دهی به صورت های استخوانی و لاغر به کار گرفته می شود. صورت های لاغر غالباً در وسط چهره، جلوه بیشتری نشان می دهند؛ چرا که شکل منسجم و اصلی چهره، متمرکز بر این قسمت تشکیل شده است و با به کار بردن این روش می توان جوانب صورت را با مرکز صورت، به گونه ای متناسب و هم تراز تنظیم کرد. این طوری، از ظرفیت تمام صورت برای جلب توجه بهره گیری خواهد شد.

زاویه سازی صورت در مردان به چه صورت است؟

هزینه کانتورینگ (زاویه سازی) صورت

هزینه کانتورینگ صورت بر اساس نوع فیلر و برند وکشور سازنده و میزان سی سی فیلر متفاوت است.

میزان هزینه کانتورینگ صورت برای برندهای کره ای از ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ زیشل کره ای تا ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان نورامیس می باشد.

هزینه کانتورینگ صورت برای سایر برندهای  در مطب دکتر بهمنی ،برند پرفکتا فرانسه ۴٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان برای هر سی سی فیلر می باشد.به دلیل نوسانات قیمت دلار برای اطلاع دقیق تر هزینه ها حتما  (۰۹۱۲۹۲۸۱۴۹۴)تماس بگیرید.

عوارض کانتورینگ صورت؟

۱ – تجمع مایع زیر پوست: در دنیایی که زیبایی به چشم می‌آید، گاهی از جمال مایع زیر پوست بیش از حد سخن می‌رود. این تجمع، همواره ریسکی است که باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد. نادرستی در تزریق مایع زیر پوست می‌تواند منجر به تجمع آن شود، که علاوه بر آنکه زیبایی را تهدید می‌کند، برای بیمار نیز احساسی آزاردهنده به ارمغان می‌آورد.

ا۲ – ایجاد کبودی: چه رنگارنگ است آن چهره که به کانتورینگ می‌پردازد، اما هیچ کدام از ما نمی‌خواهیم که زیبایی به قرمزی تبدیل شود. کبودی‌هایی که در نقاط مختلف صورت به وجود می‌آیند، نشان از عدم دقت در اجرای این هنر است و به زیبایی نمی‌افزایند، بلکه زحمات هنرمند را از بین می‌برند.

۳ – عفونت: در جادوی زیبایی، عفونت به چشم مختصری نمی‌آید، اما ترسناکی آن تاثیرات آن را بر سلامتی و زیبایی چهره می‌گذارد. عدم رعایت مراقبت‌های لازم پس از کانتورینگ، راهی برای ورود عفونت به نقاط زیبایی فراهم می‌آورد که تبعات وخیمی را به همراه دارد.

۴ – التهابات پوستی: بر زیبایی نقاطی که به هنر عشق می‌ورزد، سایه‌های سیاه از التهابات پوستی می‌افتد. حساسیت به مواد بی‌حسی و استفاده نادرست از مواد تزریقی، جزئی از دلایلی است که می‌تواند رنگارنگی زیبایی را به خطر بیندازد. این عوارض، یک هفته پس از عمل، همچنان می‌توانند گواهی بدهند که هر زیبایی نیازمند دقت و مراقبت بیشتری است

 کلام آخر:

قبل از هر چیزی، بهتر است که شما بدانید از عمل کانتورینگ صورت خود چه انتظاری را دارید؟ یعنی ابتدا هدف دقیق و واضح خود را از این امر مشخص کنید. سپس در مراحل بعد با تحقیق و در نظر داشتن مبلغ هزینه ای که متوجه هر یک از روش های گوناگون و متنوع آن می شود، بهترین تصمیم را بگیرید.

همان طور که تلاش شد تا در این محتوا بیان شود گاهی بیش از یک روش از روش هایی که در این امر مورد استفاده قرار می گیرند، قادر هستند تا نیاز و خواسته شما را بر طرف کنند اما بنا به تفاوت هایی در جزئیاتشان، هزینه های متمایزی را تحمیل می کنند. این جا است که شما باید با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی خود، انتخاب با صرفه را انجام دهید. البته که انتخاب پزشک مناسب و شایسته، آخرین و مهم ترین مرحله واپایش شما می تواند باشد.

تأکید می شود که انتخاب متخصص متبحر و توانمند، مهم ترین عامل داشتن یک عمل کانتورینگ صورت موفق است. چرا که متخصص این حوزه در تمام معیارهای ذکر شده، نظیر کیفیت ارائه خدمت، قیمت و …. تاثیرگذار است. پس توصیه آخر دکتر بهمنی به شما دقت در انتخاب متخصص، است.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *