آنچه در این مقاله میخوانید :

تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت

در دنیایی زندگی می کنیم که زیبایی صورت مورد اهمیت زیادی قرار گرفته است. به همین خاطر، راه کارهای زیادی از قبیل تزریق چربی به صورت انجام می شود. اما انجام این کار، همراه با مراقبت هایی مانند تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت باید انجام شود. به دلیل آن که برنامه غذایی که شما استفاده می کنید به ماندگاری چربی در پوست کمک فراوانی می کند، با ما همراه شوید تا در این مقاله راجب به این موضوع صحبت کنیم.

پس از تزریق چربی به صورت چه بخوریم ؟

یکی از سوال های رایجی که پس از تزریق چربی به صورت پیش می آید، این سوال می باشد که پس از تزریق چربی به صورت چه بخوریم؟ در حقیقت با پاسخ بدین سوال، به صورت فرد تزریق شده کمک بزرگی می شود تا همواره تزریق چربی که انجام شده است، از بین نرود.

در تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت باید گفت حتماً میوه هایی که سرشار از ویتامین های مختلف هستند، استفاده کنید. زیرا پوستی که چربی تزریق شده است، نیاز مبرهمی به ویتامین های مختلفی از جمله ویتامین ای، سی، آ، ث و یا غیره دارد تا به چربی پوست کمک بزرگی کند و بیشتر میوه ها شامل این ویتامین ها می شوند. اما ترجیحاً میوه هایی مانند آناناس، آواکادو و یا سیب را در سبد میوه ها بهتر است، قرار دهید.

یکی دیگر از مواردی که در تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت بسیار حائز اهمیت می باشد، مواد غذایی طبیعی است که درون آن ها چربی های غیره مضر و امگا3 قرار دارد. این مواد غذایی شامل ماهی از نوع قزل آلا، گردو و غیره می شود.

بعد از تزریق چربی صورت چه بخوریم

در تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت از روغن ها نیز می توان نام برد. روغن ها در دسته ای باید قرار گیرند که بدون پالم و بدون مواد مضر تهیه شده باشند و این روغن ها شامل روغن کنجد، روغن نارگیل، روغن هسته انگور و یا روغن زیتون و غیره می شوند. حتی اگر به مصرف کره علاقه دارید، از کره هایی که به صورت طبیعی و گیاهی تهیه می شوند، باید مصرف کنید.

علاوه بر آن در تغذیه صحیح، گروه مواد غذایی که از فیبر زیادی برخوردار هستند نیز باید وجود داشته باشند. زیرا فیبر درون این مواد غذایی به صورت کمک می کند تا همواره چربی خود را حفظ کند و از بین نرود. این مواد غذایی شامل انواع حبوبات مثل لوبیا، عدس و غیره می شود. به غیر از حبوبات سبزیجاتی مانند کلم بروکلی که برگ آن ها دارای رنگ سبز تیره است، نیز در این دسته قرار گرفته اند.

بعد از تزریق چربی به صورت از مواد غذایی باید استفاده کرد که دارای پروتئین های زیادی هستند. به دلیل آن که پروتئین موجود در این نوع مواد غذایی باعث می شود تا صورت بافت چربی خود را نگه دارد. در تخم مرغ، انواع ماهی و یا انواع مرغ مانند شترمرغ، بلدرچین و غیره پروتئین های زیادی یافت می شود.

یکی دیگر از نکات مهمی که در تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت به خصوص در روزهای اول تزریق به شدت توصیه می شود، مصرف مایعات از جمله آب و آب میوه های طبیعی به طور فراوان است. طبق تحقیقات انجام شده، مصرف مایعات طبیعی باعث می شود تا هر چه زودتر صورت به حالت طبیعی خود برگردد و زخم و التهاب روی صورت زودتر ترمیم شود.

ماده های غذایی که درون آن مواد معدنی به وفور یافت می شود در تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت نقش بزرگی دارد. این ماده های غذایی شامل غلات به خصوص نان های سبوس دار، آجیل و از این قبیل موارد هستند.

رژیم غذایی بعد از تزریق چربی باید چگونه باشد؟

اما یکی دیگر از مسائل پر اهمیت که در تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت نقش مهمی ایفاء می کند، رژیم غذایی بعد از تزریق چربی است که حتماً مورد توجه باید قرار گیرد. به دلیل آن که اگر رعایت رژیم غذایی درست و طبق اصول صورت نگیرد، چربی تزریق شده صورت خیلی زودتر از آن چه که شما تصور دارید، از بین می رود.

در واقع می توان گفت که تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت، همراه با یک رژیم غذایی درست و دقیق باید انجام شود. این رژیم غذایی به گونه ای باید دستور داده شود که غذا و میوه های طبیعی و ارگانیک را در بر گیرد. اما زمان و نحوه مصرف نیز بسیار مهم است.

بر خلاف تصور عده ای که بعد از تزریق چربی به صورت فکر می کنند که مجبور به مصرف غذای کمتر و میوه های بیشتری هستند، باید گفت که در برنامه رژیم غذایی، مصرف غذا و میوه و سبزیجات هر سه در یک درجه قرار دارند. به دلیل آن که اگر غذا به میزان کم مصرف شود، باعث پایین آمدن وزن بدن می شود و این موضوع با از بین رفتن چربی پوست ارتباطی مستقیم دارد که به ظاهر پوست جلوه بسیار بدی داده می شود.

تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت همواره با رژیم غذایی باید انجام شود که مصرف غذا به دفعات مکرر ولی با میزان کم تعیین شده باشد تا چربی که به پوست تزریق شده، در جایگاه خود سفت قرار گیرد و به هیچ عنوان شل و بافت خود را از دست ندهد.

یکی از عوامل مهم دیگری که با رژیم غذایی و تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت ارتباط دارد، مصرف میان وعده ها است. زمانی که تزریق چربی روی صورت انجام می شود، مصرف میان وعده بسیار لازم و ضروری است. به دلیل آن که صورت با چربی که تزریق کرده است، به هیچ عنوان نباید گرسنه بماند و نیاز شدیدی به میان وعده ها پیدا می کند که این میان وعده ها شامل میوه، سبزیجات و یا آجیل های طبیعی می شود.

تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت با رژیم غذایی مختص به دستورات غذایی است که مربوط به فرد و از طرف پزشک متخصص باید گرفته شود و به هیچ عنوان بدون اطلاع و دانش کافی از رژیم غذایی خاصی نباید استفاده شود. ضمن آن که در این دوره بهترین زمان مصرف، ساعاتی از شبانه روز می باشد که بدن همواره به فعالیت خود ادامه می دهد تا انرژی لازم به بدن منتقل شود.

لازم به یادآوری است که در دوران تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت به هیچ عنوان بدن با افت و کمبود انرژی نباید مواجه شود، پس مصرف هر سه وعده غذایی الزامی است، به دلیل آن که احساس کمبود انرژی اثر مستقیم و بسیار بدی بر روی بافت چربی های پوست می گذارد و بدن مجبور می شود تا انرژی خود را از بافت چربی ها به دست آورد. علاوه بر آن که مصرف آب به دفعات زیاد را باید به خاطر داشت.

مواد غذایی منع شده برای بعد از تزریق چربی

اما بعد از انجام این کار، یکی دیگر از متداول ترین سوالاتی که پرسیده می شود، مواد غذایی منع شده برای بعد از تزریق چربی است. به طور کل می توان گفت: زمانی که این تزریق انجام می شود، مواد غذایی بسیاری وجود دارد که ناسالم و به درد نخور هستند که مصرف آن ها در چربی پوست اثر بسیار بدی به همراه دارد.

از دسته مواد غذایی که به دستور پزشک متخصص تا مدت مشخصی، مصرف آن نباید صورت گیرد، غذاهایی مانند پیتزا، ساندویچ و غیره می باشد که در دسته فست فودها قرار گرفته است، به دلیل آن که غذاهای فست فودی با روغن زیاد و مواد غذایی بدون ویتامین تهیه می شود، مصرف آن به بافت چربی پوست آسیب جدی می رساند و اثر نامطلوبی بر روی پوست دارد.

در تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت به هیچ وجه غذاهای سرخ کردنی و یا غذاهایی که درون آن ها روغن های پالم دار و مضر وجود دارد نباید قرار گیرد، به دلیل آن که این روغن ها به مرور زمان وارد پوست صورتی که چربی به آن تزریق شده می شود و باعث از بین رفتن حالت طبیعی پوست می شود.

با وجود آن که مصرف مایعات و آب میوه های طبیعی توصیه می شود، آب میوه های گازدار و یا آب میوه هایی که از مواد نگه دارنده تشکیل شده اند، در گروه مواد غذایی منع شده قرار دارند. تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت الکل، سیگار و یا مواد مخدر را در بر نمی گیرد، حتی اگر به صورت تفریحی استفاده می شود، برای مدت زمان مشخصی آنها را بهتر است، کنار بگذارید.

در تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت، برخی از داروها که باعث رقیق شدن خون می شوند، نیز منع شده است. این داروها شامل آسپیرین، انواع قرص و یا شربت ویتامین و یا داروهای ضد التهاب و غیره می شود، لازم به ذکر است در صورتی که این داروها را باید مصرف کنید، حتماً با پزشک متخصص مشورت داشته باشید تا مشکلی به وجود نیاید.

یکی دیگر از مواد غذایی که بعد از چربی تزریق شده به صورت منع شده است، مواد غذایی است که با نمک فراوان تهیه شده و شوری بسیاری را در بر می گیرد، به دلیل آن که شوری بیش از حد در غذا به بافت چربی که به پوست تزریق شده، صدمه ای جدی وارد می کند و باعث می شود تا صورت پف غیره طبیعی پیدا کند.

پزشکان متخصص در زمینه تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت، مصرف شیرینی، ترشی و یا غذاهایی که با ادویه های تند و تیز تهیه شده اند را به شدت منع می کنند. همچنین تا مدت زمان کوتاهی، مصرف مواد غذایی که سفت هستند نیز توصیه نمی شود و در اولویت مصرف، مواد غذایی نرم و آبکی مانند انواع سوپ، آش و یا سبزیجات بخارپز باید مد نظر قرار گیرد.

در تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت، همواره مصرف غذا و یا نوشیدنی های داغ تا زمان معینی اکیداً ممنوع است. همین طور، غذاهایی که از موادی تشکیل شده اند تا مدت زمان طولانی نگهداری شوند نیز بهتر است، استفاده نشوند که کنسروهای غذایی نیز شامل این دسته هستند.

تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی

رژیم غذایی تعیین شده توسط پزشک متخصص باید تا چه مدتی مورد استفاده قرار گیرد؟

حالا که به طور کامل با نباید و بایدهای تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت آشنا شدید، بهتر است اطلاع داشته باشید، رژیم غذایی تعیین شده توسط پزشک متخصص است که باید تا زمان مشخصی مورد مصرف قرار گیرد تا از نتیجه ای دلخواه و مطلوب برخوردار شوید و از زیبایی طبیعی صورت نهایت لذت را ببرید.

در واقع تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از آن ها مدت زمان مشخص شده در رژیم غذایی می باشد که حتماً با دستور پزشک باید تجویز شود. به دلیل آن که چربی که به پوست وارد می شود، طی چند مرحله انجام می شود. از نظر پزشکان متخصص این مدت زمان حتماً با رعایت رژیم غذایی که زیر نظر پزشک متخصص است، باید انجام شود.

مدت زمان رعایت رژیم غذایی با تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت، ارتباطی مستقیم دارد.به طوری که اگر رعایت رژیم غذایی با زمانی که پزشک تجویز کرده است مطابقت نداشته باشد، باعث می شود تا به پوست صدمه های جبران نا پذیری وارد شود.

در صورتی که به هر دلیلی  رژیم غذایی با تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت را در زمان مشخص شده رعایت نکردید، به پزشک متخصص بهتر است، مراجعه و مجدداً رژیم مخصوص را دریافت نمایید تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری شود.

لازم به ذکر است که پس از وارد شدن چربی به پوست صورت، پوست در چند جلسه مورد ترمیم باید قرار گیرد که  رژیم غذایی در این مدت زمان حتماً باید صورت گیرد تا به مشکلی برخورد نکنید. یکی دیگر از نکات مهمی که در تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت و زمان رژیم غذایی حرف اول را می زند،هفته های اول تزریق چربی می باشد.

وارد شدن چربی به صورت در هفته های اول همراه با رژیم مناسب تری انجام می شود، زمان دریافت رژیم غذایی به این مورد توجه داشته باشید که  بعد از گذر زمان دستور غذایی، کمی سبک و بهتر از روزهای اول می شود.

به طور کل می توان نتیجه گرفت که رژیم غذایی که پزشک برای وارد شدن چربی به پوست تجویز می کند، به زمانی کمتر از یک سال و حد اقل چند ماه محدود می شود که بعد از گذشت این مدت زمان، از رژیم غذایی معمولی می توانید استفاده کنید.

 تأثیرات تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی

با این همه توضیحاتی که در مورد تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت داده شد، از تاثیرات تغذیه سالم بعد از تزریق چربی نیز بهتر است، گفته شود. در صورتی که از تغذیه سالم بعد از تزریق چربی استفاده نکنید،پوست شما دچار عوارض جبران ناپذیری می شود که مدت ها شما را مجبور به درمان می کند. ضمن آن که تاثیر خود را به خوبی بر روی پوست نمی گذارد.

مصرف غذاهای سالم، میوه و سبزیجات ارگانیک،بعد از تزریق چربی در صورت باعث می شود تا چربی در نقاط مورد نظر پخش شود و به یک جا باقی نماند. همچنین،این چربی ها در مدت زمان طولانی تری به ترمیم احتیاج داشته باشد.

یکی دیگر از مواردی که با  تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت مورد اشاره باید قرار گیرد، زمان برطرف شدن جای قرمزی و یا متورم شدن پوست می باشد که در واقع پوست کمتر التهاب از خود نشان می دهد و در مدت زمان کوتاه تری نیز از بین می رود.

از عوامل تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت، به این مورد باید توجه کرد که پوست، زودتر از زمان تعیین شده حالت اولیه، طبیعی و زیبایی خود را به دست می آورد و به موقع رطوبت رسانی انجام و درصد خشک شدن پوست کمتر می شود.

با تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت، جای زخم ها و تزریق در صورت زودتر بهبود خواهند یافت. علاوه بر آن که  درد ناشی از تزریق  بسیار کمتر احساس می شود. در صورتی که پس از وارد شدن چربی در پوست صورت تغذیه سالم داشته باشید، صورت در زمان کوتاهی  از حالت نیمه تقارن و پف خارج می شود.

با  رعایت رژیم غذایی مناسبی که پزشک متخصص تجویز می کند، صورت کمتر در خود کشیدگی و فشار احساس می کند و یا بهبودی در زمانی کمتر از آن چه انتظار دارید، اتفاق خواهد افتاد. یکی دیگر از عواملی که تأثیرات تغذیه سالم بعد از تزریق چربی در پی دارد، عفونت پس از تزریق است که پوست دچار عوارض عفونت نمی شود.

اگر تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت را رعایت کنید، کبودی های روی صورت زودتر از آن چه که انتظار دارید، از بین می رود و یا وزن بدن ثابت و دچار افزایش و یا کاهش وزن نیز نمی شود. به دلیل آن که تغییر وزن، در چربی هایی که به پوست صورت وارد شده است، تاثیر بدی می گذارد. تغذیه سالم بعد از تزریق چربی باعث می شود تا بر روی صورت خطوط اخم حتی به صورت ریز باقی نماند.

با تمام توضیحاتی که راجب به این موضوع داده شد، در پایان اگر بخواهیم به یک نتیجه گیری کلی و نهایی برسیم باید گفت که رعایت مصرف صحیح مواد غذایی بعد از تزریق چربی در پوست، باعث می شود تا اثر چربی درون پوست تا سال های مدیدی از بین نرود و همچنان پوست،  زیبایی خود را همانند زمان اولیه که تزریق انجام شده است، نشان دهد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *