آنچه در این مقاله میخوانید :

لیفت چشم با نخ

لیفت چشم با نخ

چشم انسان خیلی از حالات درونی فرد را بدون اینکه صحبتی کند نشان می دهد. خوشحالی، ناراحتی، شادی، غصه، نگرانی، عصبانیت، مهربانی، عشق، زیبایی و … از طرفی یک جز بسیار تاثیرگذار در ظاهر انسان است. این موارد باعث می شود که فرم و حالت آن مخصوصا در بانوان بسیار اهمیت پیدا کند و افراد زیادی در پی ایجاد تغییر درمانی و زیبایی برای آن باشند. در این مورد نیز روش های مختلفی مانند جراحی، تزریق ژل و لیفت با نخ استفاده می شود. در موارد درمانی با این روش ها افتادگی پلک و پوست کنار چشم برطرف می گردد و در موارد زیبایی با کشیدن گوشه چشم و پوست اطراف آن، به حالت مورد نظر مراجعه کننده می رسند. هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی دارند و تحت شرایطی استفاده می شوند. در این مطلب به صورت اختصاصی به لیفت چشم با نخ خواهیم پرداخت که در حال حاضر بسیار پرطرفدار است و نتایج خوبی را از خود بجای می گذارد.

مراحل انجام لیفت چشم با نخ

لیفت چشم با نخ چیست‌؟

این روش جایگزینی برای روش جراحی افتادگی پلک و کشیدن گوشه چشم می باشد. در واقع خود لیفت چشم یک فرآیندی است که در آن پوست اطراف چشم کشیده تر می شود تا علاوه بر برطرف کردن افتادگی ها، به آن زیبایی خاصی ببخشد. در روش لیفت چشم با نخ، دیگر خبری از جراحی و انجام بی هوشی نمی باشد. همچنین در این روش علاوه بر خود فرآیند، آثار فرآیند نیز به جوان سازی پوست کمک می کنند. چرا که قرارگیری نخ ها در پوست و تحت کشش گذاشتن آن، موجب می شود که پوست تحریک گردد و به فرآیند کلاژن سازی منجر شود. می دانیم که کلاژن مهمترین عامل جوانی و شادابی پوست می باشد.

در فرآیند لیفت چشم با نخ، متخصص از نخ های مخصوصی استفاده می کند که جذب پوست می گردند و پوست را در مناطق مشخص شده تحت کشش قرار می دهند. این روش برای اکثر افراد قابل اجراست و این امکان را فراهم می کند که مراجعه کننده فرم دلخواه خود را برای چشم از پزشک درخواست نماید.

دلایل نیاز به لیفت چشم

پوست افراد تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله گذر عمر، موارد وراثتی، قرارگیری در تابش مستقیم خورشید در دراز مدت، بیماری های پوستی، استرس و اضطراب و .. دچار افتادگی و چین و چروک می شود. در چنین مواردی با پایین آمدن پلک و پوست گوشه چشم، علاوه بر اینکه سن فرد بالاتر نشان داده می شود، زیبایی چشمان را هم کاهش می دهد و به گونه ای چشم ها در گود افتاده و کوچک دیده می شوند. در این شرایط نیاز است که از درمان لیفت چشم با نخ استفاده کنید.

مورد بعدی زمانی است که برای زیبایی فقط تصمیم به حالت دادن چشم خود را داشته باشید. در این شرایط فرد برای ایجاد حالت هایی مانند گوشه چشم کشیده یا چشم گربه ای و …برای انجام لیفت چشم با نخ به متخصص مراجعه می کند.

روش انجام لیفت چشم با نخ

بعد از انتخاب متخصص حرفه ای و با تجربه یک زمان معاینه مشخص می شود. در زمان معاینه پزشک با بررسی تمام جزییات سلامتی شما و وضعیت چشم و پوست، بیان خواهد کرد که امکان انجام این روش درمانی بر روی چشم وجود دارد یا اینکه نباید آن را انجام بدهید و از روش دیگری باید استفاده کنید. همچنین از فرد خواهد خواست که به طور دقیق هدف نهایی خود را از انجام لیفت چشم با نخ بیان کند و به متخصص بگوید چه انتظاری از نتیجه عمل دارد.

در مرحله بعدی توضیحات مختصری برای مراقبت های پیش از عمل به فرد ارائه می شود مانند عدم مصرف دخانیات و مشروبات در هفته قبل از عمل، عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون و غذاهایی که چنین تاثیری دارند. عدم انجام آرایش در روز عمل، چرا که پوست باید در حالت کاملا طبیعی قرار داشته باشد.

در روز عمل ابتدا محل انجام لیفت کاملا تمیز می شود و به صورت موضعی بی حس می گردد. سپس متخصص فرآیند لیفت با نخ را توسط سوزن های بسیار ظریف و نخ های خاص انجام می دهد و با توجه به هدف نهایی آنها را می کشد. در نهایت دو سر نخ چه در ابتدا و چه در انتها زیر پوست گره زده می شود.

زمان انجام این عمل کمتر از یک ساعت است و بعد از آن نیاز به طی کردن دوره نقاهت نخواهید داشت.

همچنین بخوانید : انواع راه های بالا کشیدن گوشه چشم

انواع نخ مورد استفاده برای لیفت چشم

نخ های استفاده شده در این روش درمانی به دو دسته کلی تقسیم می شوند که شامل نخ های نووآ و نخ های سیلوئت می باشد. این دو دسته نخ به تایید سازمان های بین المللی از جمله سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده است.

نخ نووآ یک نخ کاملا جذب شونده می باشند که با پوست فرد تعامل خوبی را برقرار می کند. این مدل نخ در کمتر از 6 ماه به طور کامل جذب پوست می گردد و نتایج حاصل از لیفت با آن به مدت 2 سال باقی می ماند. تحریک پذیری کلاژن سازی توسط این نخ بسیار خوب است و ماندگاری چند ماهه آن در این زمینه اثرگذار است. بخاطر زیست پذیری خوبی که نخ نووآ دارد، ایجاد حساسیت پوستی در آن بسیار نادر و محدود است.

نخ سیلوئت که در لیفت صورت با نخ استفاده می شود ویژگی های مشابه و نزدیکی به نخ نووآ دارد و در نواحی کناری چشم مانند شقیقه، پلک و گونه استفاده می شود. شاید تنها تفاوتی که بتوان برای این دو نخ در نظر گرفت، میزان کلاژن سازی کمتر پوست در مورد نخ سیلوئت نسبت به نخ نووآ باشد.

افراد مناسب برای انجام لیفت چشم با نخ

لیفت چشم با نخ مناسب چه افرادی است

استفاده از این روش بخاطر اینکه نیاز به جراحی و بی هوشی ندارد، برای افراد بیشتری امکان پذیر است. در واقع می توان گفت هر فردی که در سنین بالای 30 سال قرار دارد می تواند از خدمات لیفت چشم با نخ استفاده کند. این خدمات می تواند هم در زمینه درمانی باشد و هم در زمینه ایجاد زیبایی برای چشم. تنها محدودیت انجام لیفت چشم با نخ برای افرادی است که دارای بیماری های خاص هستند یا در حال گذراندن دوره درمانی مانند شیمی درمانی می باشند. همچنین پزشکان توصیه می کنند که زنان باردار یا زنانی که در دوره شیردهی به سر می برند، از انجام این درمان خودداری نمایند.

در مورد چین و چروک محدود و افتادگی های ناچیز، لیفت چشم با نخ بیشترین جواب را می دهد. برای افرادی که بالای 50 سال باشند و میزان افتادگی پوست بسیار بالا باشد نتایج لیفت با کاهش همراه خواهد بود.

مزایای لیفت چشم با نخ

استفاده از یک روش درمانی زمانی با مقبولیت خوبی همراه می شود که مزایایی به مراتب بهتر نسبت به سایر روش ها داشته باشد. اتفاقی که در مورد لیفت چشم با نخ رخ داده است. این مزایا عبارتند از :

  • عدم نیاز به جراحی و بی هوشی
  • انجام شدن عمل در کمتر از یک ساعت
  • ماندگاری مناسب و میان مدت نتایج ناشی از لیفت چشم با نخ
  • عدم نیاز به گذراندن دوران نقاهت طولانی و امکان انجام امور معمول زندگی بعد از عمل
  • برطرف شدن چین و چروک های جزیی در این روش درمانی
  • امکان حالت دادن به چشم و ایجاد زیبایی بیشتر از جمله با کشیدن گوشه چشم
  • استفاده از نخ های قابل جذب بدون ایجاد زخم و بخیه در محل انجام عمل

عوارض لیفت

با تمام ویژگی هایی که برای این روش بیان شد، عوارض محدودی نیز در این عمل وجود دارد که می توان با انجام مراقبت درست و مراجعه به پزشک حرفه ای میزان آنها را تا حد بالایی کاهش داد. برخی از این عوارض عبارتند از تورم، کبودی و التهاب چشم در روزهای اولیه، بی حسی اطراف چشم، ایجاد درد و سوزش در گوشه چشم به صورت خفیف، ایجاد عفونت در موارد بسیار خاص، لخته شدن خون و … به همین خاطر توصیه می کنیم حتما با دقت بالایی متخصص خود را انتخاب کنید و نکات مربوط به قبل و بعد از عمل لیفت توجه داشته باشید.

نکات قبل از انجام لیفت چشم

نکات قبل از انجام لیفت چشم با نخرعایت موارد زیر باعث می شود نتایج لیفت چشم برای شما بهتر باشد و در دراز مدت ماندگاری آن باقی بماند:

  • عدم مصرف دخانیات در یک هفته قبل از عمل
  • عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون در هفته قبل از عمل مانند آسپیرین
  • رعایت برنامه غذایی مناسب که بر روی شرایط خونی شما اثرگذار نباشد
  • ارائه اطلاعات دقیق همراه با جزییات در زمینه بیماری ها و یا مصرف دارویی خاص به متخصص

بعد از عمل نیز بهتر است به نمایشگرهای موبایل، لپ تاپ و تلویزیون نگاه نکنید. در صورت الزام، به صورت محدود استفاده کنید و هر چند دقیقه از آن فاصله بگیرید. برنامه استراحت و خواب خود را مدیریت کنید. برای کاهش التهاب و تورم اطراف چشم از کمپرس آب سرد استفاده کنید. عینک آفتابی بزنید. بعد از لیفت چشم از انجام ورزش های سنگین به مدت یک ماه خودداری نمایید.

هزینه لیفت چشم با نخ

با توجه به اینکه شما به چه متخصصی در چه کلینیکی مراجعه کنید و شرایط پوستی شما به چه شکل باشد، میزان هزینه انجام عمل متفاوت خواهد بود. در این زمینه ابتدا باید تحت معاینه قرار بگیرید. میزان هدف خود را به متخصص اطلاع بدهید و شرایط گوناگون دیگر مانند نوع نخ استفاده شده یا سایر امکانات بررسی شود و قیمت به شما اعلام گردد. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که هزینه لیفت چشم با نخ به مراتب کمتر از هزینه لیفت چشم با جراحی خواهد بود.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *