آنچه در این مقاله میخوانید :

ماندگاری لیفت صورت با نخ چقدر است ؟

لیفت صورت با نخ از روش های پرطرفدار جوان سازی پوست می باشد که در چند سال اخیر به محبوبیت آن به مقدار قابل توجهی افزوده شده است. این روش در کره ی جنوبی ابداع شد و سپس امروزه در سراسر جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا از روش های پرمتقاضی و متداول برای اصلاح چروک ها و افتادگی پوست به شمار می آید.

لیفت صورت با نخ از جهات مختلفی قابل مقایسه با جراحی پلاستیک لیفت صورت می باشد اما ریکاوری سریع پس از عمل، عوارض بسیار کمتر، هزینه ی بسیار پایینتر و طبیعی بودن اساس این کار که تحریک پوست به کلاژن سازی می باشد، لیفت صورت با نخ را متمایز می کند. کلاژن پروتئینی است که جزء اصلی ماده ی زمینه ای پوست به حساب می آید و در طراوت و شادابی پوست نقش به سزایی دارد. حال در این مطلب می خواهیم در مورد ماندگاری لیفت صورت با نخ بیشتر توضیح دهیم.

ماندگاری لیفت صورت با نخ

ماندگاری لیفت صورت با نخ

همانطور که گفته شد از مزیت های مهم لیفت با نخ، طبیعی بودن مکانیزم اثر آن است که پس از انجام لیفت، کلاژن سازی و باز سازی پوست توسط خود بافت پوست صورت می گیرد.

به منظور لیفت صورت با نخ، زیر پوست نخ های مخصوصی را تحت عنوان نخ های بخیه یا نخ سیلوئت با ایجاد سوراخ هایی بسیار ریز در سطح پوست، جاسازی می کنند. پس از آنکه نخ ها به وسیله ی سوزن های مخصوص در لایه ای مشخص از پوست جایگذاری شدند، کلاژن و بافت فیبری جدید در اطراف آن ها تشکیل می شود که باعث از بین رفتن افتادگی و سفت شدن پوست می شود.

اما از طرفی این مزیت طبیعی بودن مکانیزم، باعث ضعف این روش در جای دیگر در ماندگاری نتایج آن شده است.

لیفت با نخ ماندگاری ای بین یک الی دو سال دارد؛ بنابراین برای حفظ نتیجه ی اولیه، هر چند وقت یک بار لیفت صورت باید انجام شود و ترمیم صورت گیرد.

اطلاعات بیشتر : لیفت صورت با نخ سیلوئت چیست؟

ماندگاری لیفت صورت با نخ به چه مواردی بستگی دارد؟

ماندگاری لیفت صورت با نخ در هر شخص متفاوت می باشد و به عواملی همچون سن، میزان افتادگی پوست، محل لیفت، شدت خطوط و چین و چروک، فرآیند از دست دادن و بازسازی کلاژن در هر فرد وابسته است.

همچنین به تعداد نخ های استفاده شده و جنس آنها نیز بستگی دارد.

سه نوع لیفت صورت با نخ وجود دارد که تفاوت آن ها در نوع نخ مورد استفاده می باشد.

  1. نخ های جذبی: پس از مدتی توسط فرآیندی به نام هیدرولیز، تجزیه شده و در بافت حل می شوند.
  2. نخ های غیر جذبی: نخ هایی از جنس فلزات گران قیمت همچون طلا و پلاتینیوم و یا فیبرهای سنتتیک همچون پلی استر. این نخ ها تا آخر عمر در جای خود باقی مانده و اثرات قوی تر و ماندگارتری دارند. لیفت صورت با نخ های غیر جذبی برای لیفت های قوی تر و افتادگی های شدیدتر کاربرد دارد.
  3. نخ های نیمه جذبی یا ترکیبی: این نخ ها به گونه ای هستند که بخش هایی از آنها پس مدتی جذب بافت پوست می شوند و بخش های دیگر به صورت تکه تکه در جای خود باقی می مانند و از آنجایی که بسیار کوچک اند با چشم غیر مسلح توسط افراد قابل رویت نیستند. استفاده از نخ های غیر جذبی ماندگاری نتیجه لیفت صورت با نخ را بیشتر می کند.

آیا میتوان باعث دائمی شدن نتایج لیفت با نخ شد؟

آیا می توان باعث دائمی شدن ماندگاری لیفت صورت با نخ شد

هیچ روشی، ماندگاری دائمی نداشته و در حال حاضر ماندگارترین نتایج را جراحی لیفت دارا می باشد که دوام آن حدودا 5 سال است، بنابراین نمی توان باعث دائمی شدن نتایج لیفت با نخ شد.

توصیه های اساسی برای دوام بیشتر نتایج لیفت صورت با نخ

همانطور که اشاره شد دوام و ماندگاری اثر لیفت صورت با نخ در هر فرد متفاوت است و به عوامل شخصی گوناگونی بستگی دارد. اما همچنان از آنجایی که اساس و نحوه ی تاثیر این نوع لیفت صورت راه اندازی ساز و کاری طبیعی است که منجر به تولید کلاژن توسط بافت پوست می شود، می توان با مراقبت کردن از پوست صورت، تداوم اثر آن را بیشتر حفظ کرد.

همچنین بخوانید : عوارض لیفت صورت با نخ چیست؟

کلام آخر

طی مدت زیادی بهترین و کارآمدترین روش لیفتینگ صورت یا شاید تنها روش موثر برای لیفت صورت انجام جراحی بود. این روش اثر بخشی زیاد و طولانی مدتی در حدود 5 الی 6 سال دارد. اما این روش در مقایسه با لیفت صورت با نخ هزینه ی بیشتر، دوران نقاهت طولانی تر و نمایان شدن اثرات غیرطبیعی همچون کشیدگی پوست و یا کم عمق و نازک شدن پوست صورت در برخی نواحی می باشد.

جراحی لیفت به تیم جراحی کامل و بیهوشی نیازمند دارد و با ایجاد برش و بخیه در صورت انجام می شود و 30 الی 40 روز استراحت در خانه را می طلبد در صورتی که لیفت صورت با نخ طی یک جلسه و در حدود 30 الی 40 دقیقه انجام می گیرد و دوران نقاهتی در حدود 5 روز دارد.

همچنین بدلیل عدم نیاز به بستری و هزینه های بیهوشی و عمل از هزینه ی خیلی پایین تری نسبت به جراحی لیفت صورت برخوردار می باشد. با این حال ماندگاری اثر جراحی لیفت بالاتر بوده و از این حیث محبوب تر است.

لیفت صورت با نخ، مناسب افرادی با سن 20-50 سال می باشد. چرا که اگر سن فرد خیلی بالا باشد، توان کلاژن سازی آن کم است و اثربخشی این روش را مختل می کند. همچنین در صورت وجود چین و چروک شدیدتر، جراحی لیفت پیشنهاد می شود؛ چرا که طبیعی بودن مکانیزم اثر لیفت صورت با نخ، در اینجا مشکل ساز بوده و مکانیزم آن کندتر صورت گرفته و اثر نهایی آن به شدت جراحی نخواهد بود.
در آخر هر فرد بسته به نیاز و پسند خود و با مشورت پزشک و بر اساس ماندگاری لیفت صورت با نخ و روش های دیگر، روش مناسب را می یابد.

همچنین بخوانید : لیفت صورت با نخ کاگ چیست؟

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید.
[Total: 0 Average: 0]
دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *