آنچه در این مقاله میخوانید :

ماندگاری تزریق چربی صورت چقدر است؟

همه افراد در زندگی خود تمایل دارند صورتی زیبا و جوانی را داشته باشند و باید دانست که این امر برای کل زندگی امکان پذیر نمی باشد. بعد از گذشتن از سن جوانی و افزایش سن، مواردی در صورت قابل مشاهده خواهد بود. به گونه‌ای که پوست صورت آشفته و افتاده شده و چین و چروک پیدا می‌ کند. برای پیدا کردن ظاهری جوان و زیباتر، روش های گوناگونی وجود دارد که یکی از آن ها تزریق چربی صورت می باشد که ما در این مطلب قصد داریم درمورد ماندگاری تزریق چربی صورت صحبت کنیم.

با افزایش سن، چربی ‌های صورت کمتر می‌ شود که موجب ایجاد خط اشک، خط خنده، خط اخم و چین و چروک بر روی قسمت‌ هایی از صورت همانند پلک ها، اطراف چشم، گونه و شقیقه ها می‌ شود. هنگامی که چروک های صورت خیلی عمیق نیستند، می توان از بوتاکس کمک گرفته و به این شیوه آنها را درمان نمود. اما هنگامی که این چروک ها عمیق تر می شوند، دیگر بوتاکس نمی تواند کارآمد باشد.

تزریق فیلرها از مواردی می باشد که می توانند برای درمان چروک های عمیق در صورت کاربرد داشته باشد. یکی از بهترین پرکننده ها، تزریق چربی می باشد. در این روش قسمتی از چربی بدن فرد برداشته می شود به صورت او تزریق می شود که این چربی به عنوان یک فیلر و حجم دهنده عمل می‌کند. تزریق چربی روشی کاملاً ایمن و قابل اطمینان می باشد، زیرا موجب می شود که همانند یک عضو صورت عمل کند، به گونه ای که این بافت گلوله گلوله و شل نمی شود. بعد از مدتی رگ های خونی در آن جریان پیدا کرده و کاملاً با صورت هماهنگ می شود و همانند جزئی از بافت بدن جلوه می کند.

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

ماندگاری تزریق چربی صورت

به هنگام تزریق چربی به صورت و اندام های دیگر بدن، پزشک معالج تلاش می کند که چربی را به لایه های عمیق پوست تزریق کند. در واقع هنگام تزریق چربی، پزشک معالج تلاش می نماید که چربی ها را به لایه ای از پوست تزریق کند که دارای رگ های خونی می باشد. با قرار گرفتن چربی در کنار عروق خونی تغذیه‌ ی این بافت انجام می‌گیرد و می‌ تواند به خوبی با پوست سازگار شود. میزان ماندگاری چربی تزریق شده به پوست، به عوامل گوناگونی بستگی دارد، برای مثال به بدن بیمار و همینطور میزان چربی های تزریق شده وابسته است.

برای افزایش ماندگاری که چربی تزریق شده به صورت، باید کم تر به آن دست زده و آن را ماساژ نداد. در این صورت ماندگاری آن بیشتر می‌ شود. از دیگر نکات حائز اهمیت درباره تزریق چربی به بدن در واقع این است که تزریق چربی به بدن یک روشی می‌ باشد که ماندگاری آن تقریباً به صورت دائم است، در واقع اگر به روش کاملاً تخصصی و درست به دست یک پزشک ماهر انجام شود، می ‌تواند به خوبی در پوست جای گرفته و به صورت نسبتاً دائم در پوست بماند.

در هنگام تزریق چربی به صورت، ممکن است برخی از سلول‌ های چربی بمیرند، اما باید دانست که این بافت های چربی نسبت به بافت های تزریق شده که موقعیت خود را حفظ می‌کنند، بسیار مقدار کمتری دارند و همین موضوع یکی از مزیت های استفاده از تزریق چربی می باشد. به صورت کلی تزریق چربی نسبت به روش های دیگر افزایش حجم در قسمت های مختلف بدن و صورت یک روش بسیار مفیدتر و ماندگارتر می باشد. در واقع ممکن است که با افزایش سن قسمتی از این سلول‌ های چربی کیفیتشان پایین آمده و یا بمیرند. اما باید دانست که با افزایش سن تمام سلول های بدن این اتفاق را تجربه می‌کنند.

آیا تزریق چربی یک روش دائمی می باشد؟

همانطور که گفته شد تزریق ‌چربی یک روش نسبتاً دائمی می باشد. اما نکاتی درباره آن وجود دارد که ممکن است باعث تحلیل رفتن این چربی ها شود. برای مثال اگر وزن افراد به صورت ثابت باقی نماند و کاهش پیدا کند، ممکن است که این چربی ها نیز تحلیل رفته و نتیجه تزریق چربی کمتر خودنمایی نماید.

اگر به توصیه های لازم در این زمینه توجه شود می‌توان چربی ها را تا مدت زمان طولانی بر روی پوست خود نگه داشت. از موضوعات حائز اهمیت درباره ماندگاری چربی ها، افزایش سن می باشد که با افزایش سن ممکن است که این سلول ها از بین رفته و آثار آن به مراتب کمتر مشاهده شود.

عوامل تاثیرگذار در ماندگاری تزریق چربی

عوامل بسیاری در ماندگاری تزریق چربی تاثیرگذار می باشد، برای مثال هر چقدر که چربی های صورت را کمتر مالش و ماساژ دهید، مطمئناً ماندگارتر خواهد بود. چرا که با این کار ممکن است این چربی ها تحلیل رفته و از بین بروند.

باید تلاش شود هنگامی که به پزشک معالج برای تزریق چربی مراجعه می شود، وضعیت بدن در یک وضعیت نسبتاً ثابت باشد به گونه‌ای که بعد از تزریق چربی افزایش وزن و یا کاهش وزن را تجربه نکنید. چرا که می‌ تواند بر روی میزان چربی صورت تأثیر بگذارد و در صورت کاهش وزن این چربی ها از بین می روند.

یکی از مهم ترین بحث ها در تزریق چربی مهارت پزشک معالج می باشد. به گونه ای که هر چه مهارت شخص بیشتر باشد، چربی ها را در لایه متناسب تر و در مجاور رگ های خونی تزریق می‌کند که باعث ماندگاری بیشتر و سازگاری بهتر آن با پوست بدن و صورت می شود.

اگر بخواهید که ماندگاری تزریق چربی را بیشتر کنید، باید از رژیم های غذایی سنگین پرهیز کنید، همینطور باید از ورزش های سنگین نیز دوری کنید و باید آب زیاد نوشیده و محل تزریق را دستکاری نکنید. تزریق چربی حتی می‌تواند تا یک سال تاثیر خود را از دست بدهد، از این رو باید به انجام کارهایی که موجب افزایش ماندگاری آن می شود، توجه لازم پرداخته شود.

ماندگاری تزریق چربی در مقایسه با ماندگاری تزریق ژل چگونه است؟

یکی از فیلرهای مصنوعی، ژل می باشد. که از آن برای برجسته کردن گونه و حجیم کردن لب ها همینطور برای زاویه سازی فک و فرم دهی چانه و قسمت های دیگر استفاده می شود. این نوع فیلرها دارای انواع گوناگونی می باشند که به صورت کلی به اندازه یک سال و کمتر ماندگاری دارند.

ممکن است با تزریق ژل حساسیت، عفونت، جابجا شدن، گلوله شدن و مواد دیگر تجربه شود. این در حالی می باشد که تزریق چربی هیچ واکنش آلرژیک و عفونتی را ندارد و بدن به صورت کاملاً طبیعی با آن برخورد می‌کند و از لحاظ ایمنی و سلامت یکی از بهترین روش ها برای تزریق فیلر به صورت می باشد.

اطلاعات بیشتر : انواع روشهای برجسته کردن لبها

ماندگاری تزریق چربی در مقایسه با ماندگاری تزریق پروتز به چه صورت می باشد؟

تزریق پروتز که از معروف ترین جراحی ها می باشد و برای حجم دهی و همینطور برجسته کردن قسمت های مختلف بدن از آن استفاده می‌ شود، از جمله آنها می‌توان به سینه، لب و قسمت‌ های دیگر اشاره نمود. پروتز یکی از فیلرهای مصنوعی می باشد که جنس آن از سیلیکون است و میزان ماندگاری آن در قسمت هایی که به آن تزریق می شود، بسیار کم است. همینطور به مرور زمان پوسته خارجی آن نازک می شود و در مدت زمان کوتاهی از بین می رود‌.

یکی از موارد حائز اهمیت درباره پروتز این می باشد که بدن به عنوان یک جسم خارجی آن را در نظر می‌ گیرد و به صورت یک بیگانه با آن برخورد می کند. در نتیجه این مورد می تواند باعث بروز حساسیت و آلرژی در بدن شود و می تواند ایمنی و سلامت بدن شما را به خطر بیاندازد. در مواردی دیده شده است که بعد از کاشت پروتز و همینطور مدت ها بعد از آن، بدن نسبت به آن واکنش منفی نشان داده است.

آیا همه افراد دارای میزان ماندگاری تزریق چربی یکسان هستند؟

آیا ماندگاری تزریق چربی برای همه یکسان است

باید گفت که اول از همه برای تزریق چربی باید به این موضوع توجه شود که آیا فرد به صورت کلی نیاز به این تزریق دارد یا خیر. اگر شخص صورتش نیاز به تزریق چربی نداشته باشد، مطمئناً نتیجه کمتری را مشاهده خواهد کرد و در مدت زمان کمی چربی ها از بین می رود. همینطور افرادی که ورزش‌ های سنگین انجام می‌ دهند و سوخت و ساز شدیدی در بدن خود دارند و همچنین افرادی که داروهای خاص مصرف می‌کنند، نتیجه بسیار کمی از این تزریق مشاهده می کنند.

روش های افزایش ماندگاری تزریق چربی

بهتر است که بعد از انجام تزریق چربی فعالیت ‌های سنگین خود را همانند بدنسازی، وزنه ‌برداری و ورزش های دارای سوخت و ساز بالا، همانند شنا، زومبا، ایروبیک و موارد دیگر محدود کنید. از دیگر موارد حائز اهمیت، زنجیره سرد می باشد به گونه ای که بهتر است برای ماندگاری بیشتر تزریق چربی از کمپرس یخ برای کاهش درد و همینطور جلوگیری کردن از ورم و کبودی آن استفاده شود.

دستکاری نکردن نواحی تزریق نیز دارای اهمیت بسیار می باشد و باید به شدت از این کار پرهیز کرد. پرهیز کردن از قرار گرفتن در محیط های گرم مانند حمام داغ، سونا و سولاریوم نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. یک سری از داروها نیز وجود دارند که به دستور پزشک بهتر است مصرف نشوند، زیرا که ممکن است بر روی چربی های تزریق شده در صورت تاثیر بگذارد.

همچنین بخوانید : تزریق چربی زیرچشم چگونه است؟

سوالات متداول

1- چرا باید تزریق چربی در صورت را در نظر گرفت؟

تزریق چربی در صورت باعث می‌ شود یک کیفیت بهتری را در پوست خود تجربه کنید که موجب جوان تر شدن پوستتان به اندازه ۵ تا ۱۰ سال، می شود. از دیگر موارد مهم در این زمینه این است که می توانید تمام نقاط خالی صورت را پر کنید. همچنین این روش از روش‌ های دیگر ارزان تر و ماندگارتر نیز می ‌باشد.

2- در چه سنینی می توان از تزریق چربی به صورت استفاده کرد؟

برای تزریق چربی به صورت هیچ محدودیت سنی وجود ندارد، اما به توصیه پزشکان بهتر است که افراد زیر ۲۰ سال این کار را انجام ندهند چرا که باعث تاثیر بر روی رشد بدنی آنها در بدترین احتمال می شود.

3- بعد از بوتاکس می توان چربی به صورت تزریق کرد؟

بعد از بوتاکس مانعی برای تزریق چربی وجود ندارد و گاهی اوقات پزشکان توصیه می کنند بعد از دو هفته از تزریق چربی، بوتاکس تزریق شود، چرا که می توانند تاثیر مثبت با یکدیگر گذاشته و ماندگاری بیشتری را تجربه کنند.

4- در چه قسمت هایی از صورت چربی تزریق می شود؟

چربی در تمام نواحی صورت مانند چشم ها، لب ها، شقیقه ها و قسمت های دیگر تزریق می‌شوند و همین طور برای زاویه سازی صورت نیز استفاده می گردد.

5- قبل از تزریق چربی به صورت چه کارهایی را باید انجام داد؟

قبل از تزریق چربی به صورت به اندازه سه روز نباید تزریق داروهای رقیق کننده خون همانند آسپرین انجام شود و از مصرف دخانیات و الکل باید خودداری گردد و در صورت مصرف داروهای خاص باید به پزشک اطلاع داده شود.

6- خطر آمبولی چربی با تزریق چربی به چه صورتی می باشد؟

در واقع با توجه به پیشرفت در علم پزشکی این موارد قابل کنترل هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کلام آخر

در این مقاله درباره تزریق چربی و ماندگاری آن صحبت شد. عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری تزریق چربی همینطور مقایسه تزریق چربی با ژل و پروتز و ماندگاری آن ها مورد بحث واقع شدند. در ادامه درباره روش های افزایش ماندگاری تزریق چربی و میزان ماندگاری آن در افراد متفاوت نیز بحث شد. سوالات متداول موجود در این زمینه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید.
[Total: 0 Average: 0]
دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *