آنچه در این مقاله میخوانید :

مقایسه تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت

در کلینیک های زیبایی از تزریق چربی به عنوان روشی رایج برای از بین بردن چین و چروک پوست،گودی زیر چشم  و جوان سازی پوست استفاده می شود. در ادامه ما به بررسی و مقایسه تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت می پردازیم.

ابتدا باید بدانیم که برای انجام این دو روش با وجود یک سری تفاوت ها، روال کاری تقریبا مشابهی دیده می شود، بدین صورت که ابتدا پزشک پوست را معاینه می کند و با در نظر گرفتن فاکتورهای مهم، روش تزریق را انتخاب می کند.

در مرحله بعد، برداشت چربی مورد نیاز برای تزریق از سایر نواحی بدن کاندیدا مانند ران، پهلو، شکم و … صورت می گیرد. پزشک ضمن تزریق، از بی حسی موضعی و یا بی هوشی در صورت نیاز استفاده می کند.

در این قسمت چربی های برداشت شده شست و شو داده می شوند تا از خون و بافت های اضافی خالص گردند. روش برداشت و استخراج چربی ها معمولا به صورت لیپو ساکشن است. قبل از تزریق، اندازه چربی ها بسته به نوع و روش تزریق، تغییر می کند، اگر تزریق چربی به روش نانوفت باشد، چربی ها در اندازه نانومتر و اگر به روش میکروفت باشد، چربی ها در اندازه میکرومتر خرد می شوند. در آخر پزشک با استفاده از سرنگ های ظریف و مخصوص، چربی ها را به زیر پوست تزریق می کند.

مقایسه تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت

مزایا تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت

تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت نیز، مانند هر عمل زیبایی دیگر دارای مجموعه ای از مزیت ها و معایب می باشد. در ادامه مزایای مشترک این دو روش را برای شما آورده ایم؛ امکان استفاده از این روش ها در هر ناحیه از بدن و صورت وجود دارد.

با استفاده از این روش می توان چروک های ریز و درشت را کاملا از بین برد و پوست را به طور کامل جوان سازی کرد. در این روش ها؛ جای زخم، جوش، آکنه و اسکار کاملا برطرف می شود. مزیت دیگر این روش ماندگاری طولانی مدت است. این روش ها ظرافت و دقت عمل بالایی دارند. به دلیل برداشت چربی تزریقی از بدن خود شخص، آلرژی و خود ایمنی علیه  سلول های وارد شده، در اغلب کیس ها، مشاهده نمی شود.

بررسی معایب تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت

اگر قصد انجام عمل تزریق چربی را دارید، در انتخاب موسسه زیبایی و پزشک خود، بسیار دقت نمایید تا کمترین عوارض متوجه شما گردد، اما در نظر داشته باشید که در صورت اشتباه و بی دقتی پزشک و رعایت نکردن مراقبت های قبل و بعد از تزریق، ممکن است عوارض جانبی بروز کند.

شایع ترین عوارض تزریق چربی به روش میکروفت و نانوفت؛ عدم وجود قرینگی در صورت به دلیل اشتباه پزشکی، بروز عفونت در ناحیه تزریق، ایجاد کبودی و خونریزی در ناحیه تزریق و برداشت چربی می باشند.

کاربردهای تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت

کاربردهای عمده تزریق چربی شامل جوان سازی پوست، از بین بردن چین و چروک دور چشم و پیشانی، درمان سیاهی زیر چشم، فرم دهی به لب ها، گونه ها، چانه و زاویه سازی صورت هستند.

همچنین بخوانید : تزریق چربی به لب چگونه است؟

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت

برای گرفتن بهترین نتیجه از تزریق چربی لازم است در طول پروسه تزریق، مدتی قبل و بعد از آن به یک سری نکات توجه کنید. در بازه زمانی دو الی سه هفته قبل و بعد از تزریق، از مصرف الکل و استعمال دخانیات، خودداری نمایید. تا چهار هفته بعد از تزریق از رفتن به حمام آب داغ، سونا و جکوزی بپرهیزید. در این بازه فعالیت های بدنی و ورزش های سنگین و پر فشار را انجام ندهید.

داروهای تجویز شده توسط پزشک خود را مرتبا مصرف نمایید و سایر داروهای مصرفی در این بازه را با پزشک خود، در میان بگذارید تا از نظر وجود عوارض بررسی شوند. یک هفته قبل و بعد از تزریق از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید تا از خونریزی احتمالی جلوگیری شود و مصرف میوه ها و سبزیجات را فراموش نکنید زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

در روزهای اول بعد از تزریق از مصرف غذاهای پرنمک اجتناب کنید. از کمپرس آب سرد برای جلوگیری از بروز کبودی استفاده کنید. ناحیه تزریق چربی را ماساژ ندهید. در صورت بروز هر گونه عارضه جانبی شدید، پزشک خود را در جریان بگذراید.

هزینه تزریق چربی به روش میکروفت و نانوفت

در این قسمت به فاکتورهای تاثیرگذار بر روی هزینه تزرق چربی به روش نانوفت و میکروفت می پردازیم؛ این فاکتورها با توجه به شرایط فیزیکی هر کاندیدا متفاوت است، پس نمی توان هزینه ثابت و معینی برای آن مطرح نمود.

از جمله فاکتورهای تعیین کننده هزینه تزریق چربی، می توان به میزان و کیفیت ارائه خدمات در کلینیک زیبایی، دستمزد پزشک، تعداد جلسات درمانی، روش منتخب برای تزریق چربی، شرایط فیزیکی ناحیه تزریق چربی، حساسیت اندام های هدف و میزان نیاز به چربی اشاره نمود.

تفاوت ها و شباهت ها

تفاوت ها و شباهتهای تزریق چربی به روش میکروفت و نانو فت

تفاوت اصلی این دو روش در ابعاد سلول های چربی تزریقی است که کمی قبل تر به آن اشاره کردیم. توجه داشته باشید که تزریق چربی به روش میکروفت به تکنولوژی بسیار پیشرفته ای نیاز دارد و در صورت استفاده از تزریق چربی به روش نانوفت نتایج کمی دیرتر از میکروفت خود را نشان می دهند، اما پروسه انجام کار هر دو مشابه است. روش نانوفت نسبت به میکروفت ماندگاری بالاتری خواهد داشت.

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی

تمامی افراد می توانند در صورت احساس نیاز به تزریق چربی، این کار را انجام دهند، زیرا ایمنی روش تزریق چربی کاملا ثابت شده است و این روش ها مطمئن و تائید شده هستند، اما شرط اصلی برای اینکه بتوانید این عمل را انجام دهید؛ داشتن سلامت عمومی و نداشتن بیماری های خاص است.

معمولا افرادی که چین و چروک زیادی در پوست خود دارند، افرادی که ناحیه زیر چشم آن ها دارای سیاهی و کبودی است و با هیچ روش دیگری درمان نشده است از این روش استفاده می کنند در ضمن این روش ها برای از بین بردن چین و چروک های عمیق مانند خط اخم و لبخند نیز پاسخگو هستند.

کلام آخر

اگر قصد انجام عمل تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت را دارید، لطفا تا حد امکان اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید، در انتخاب موسسه زیبایی و پزشک خود، حساسیت بالایی به خرج دهید، مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی را مرتبا انجام دهید تا بهترین بازخورد و نتیجه را داشته باشید.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *