آنچه در این مقاله میخوانید :

زاویه سازی فک و چانه به چه صورت است؟

فرآیندهای تغییر در صورت چه درمانی و چه برای زیبایی روز به روز دچار تحول می‌شود و با ایجاد روش‌های جدید، در کنار کاهش فرآیندهای تهاجمی و جراحی، سرعت بهبودی نیز بالا می‌رود. یکی از روش های تاثیر گذار بر زیبایی افراد زاویه سازی فک و چانه با استفاده از فیلرها است. این روش علاوه بر ترمیم زاویه فک و چانه که باعث ایجاد تقارن در دو طرف صورت می‌شود، عاملی برای ایجاد صافی پوست و جوان سازی صورت نیز می باشد. از همین رو بخاطر اهمیت زاویه سازی فک و چانه، در این مطلب با تعریف کامل این روش، به مزایا و معایب آن و همچنین مقایسه آن از نظر تزریق ژل و چربی می پردازیم.

زاویه سازی فک چیست ؟

زاویه سازی فک و چانه

به مجموعه اقداماتی که منجر به بهبودی ناهنجاری موجود در صورت می شود و به زیباسازی و تقارن آن کمک می کند زاویه سازی فک گویند. ریشه ناهنجاری های صورت و مشکلات موجود در فک و چانه ممکن است عوامل مختلفی مانند وراثتی بودن، کمبود اسکلت در زمان رشد، ضربه های دوران کودکی، مشکل در هندسه فک و … باشند.

هدف و رویکرد اصلی زاویه سازی فک از بین بردن این مشکلات است تا فرد حس بهتری نسبت به صورت خود داشته باشد و به اعتماد به نفس افراد کمک کند. در زاویه سازی فک با فیلر‌ها نیز تا حدودی چین و چروک های موجود در پوست برطرف می شوند.

نمونه کار زاویه سازی فک و چانه

تزریق فیلر چانه

انواع مختلف فیلرهای تزریقی

برای زاویه سازی فک و چانه نیاز به ژل و فیلر‌هایی می‌باشد که باعث ایجاد تغییرات در محل مورد نظر شوند. این نوع فیلرها متنوع می باشند و میزان اثر گذاری و ماندگاری متفاوتی دارند.

ژل هایی که با استفاده از هیالورونیک اسید ساخته می شوند یکی از معروف ترین این نوع فیلرها می باشند. این ماده در بدن انسان وجود دارد و محل آن بافت همبند در پوست می باشد. ویژگی هیالورونیک اسیدها حجم دهی به پوست است. عاملی که در هیالورونیک اسیدها باعث حجم دهی بالای آنها می شود، قابلیت جذب چند صد برابری آب نسبت به وزن خودشان است.

همچنین بخوانید : بهترین برند فیلر زیر چشم

در کلاس ژل هیالورونیک اسید، تنوع زیادی وجود دارد، اما تمام اینها قابل استفاده نمی باشند. یکی از ژل های این خانواده که مورد تایید جامعه پزشکی بوده، ژل ژوویدرم و لوما می باشد. این ژل قابلیت ماندگاری دو ساله را دارا می باشد که زمان کافی برای جذب هیالورونیک اسید آن توسط پوست است.

از دیگر ژل های معروف می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ژل رستیلین (Restylane)
  • ژل بلوترو (Belotero)
  • چربی انسانی (Autologous fat)
  • کلسیم هیدروکسیل اپاتیک (Calcium Hydroxylapatite)
  • پلی ال لاکتیک اسید (Poly-L-lactic Acid)

زاویه سازی فک با تزریق چربی چگونه است؟

زاویه سازی فک و چانه با تزریق چربی

برای انجام زاویه سازی فک توسط چربی دو اتفاق برای بدن فرد می افتد. اول اینکه میزان چربی مورد نیاز برای تزریق باید از خود بدن فرد استخراج شود. دوم اینکه چربی استخراج شده باید دقیقا در محل های مورد نظر که قرار است فرآیند زاویه سازی انجام شود، تزریق گردد. در سنین جوانی صورت شادابی خود را دارد و سطح چربی زیر پوستی در آن مناسب است با افزایش سن، میزان چربی پوست صورت کم می شود و صورت جمع می شود.

چربی مورد نیاز برای زاویه سازی، از قسمت هایی مانند شکم، پهلوها و ران ها با فرآیند مینی لیپوساکشن استخراج می شود. چربی استخراج شده را حالا در محل فک و چانه برای زاویه سازی تزریق می کنند.

بنابراین در تزریق چربی خبری از ماده خارجی نیست و هرآنچه هست، چربی خود بدن فرد است. ماندگاری چربی نسبت به ژل ها بیشتر می باشد که یک مزیت به حساب می آید، اما عمل مینی لیپوساکشن برای استخراج این چربی یک فرآیند تهاجمی است که خیلی از افراد با این مورد مشکل دارند.

همچنین بخوانید : کاربردهای تزریق چربی صورت

زاویه سازی فک با تزریق ژل چگونه است؟

زاویه سازی فک با تزریق ژل

یکی دیگر از فیلرهای مناسب برای تزریق جهت زاویه سازی چانه و فک، ژل ها می باشند. ژل ها در واقع از نظر ترکیب و مواد سازنده، یک ماده طبیعی هستند چون دقیقا همان چیزی هستند که در بدن انسان وجود دارد. اما از نظر فرآیند ساخت دیگر، یک ماده مصنوعی هستند که در محیط های آزمایشگاهی تولید می شود.

مثلا در افراد بالای 50 سال میزان تولد کلاژن کاهش پیدا می کند. این ماده خود یکی از اجزای تشکیل دهنده ژل ها می باشد. کارکرد درست کلاژن ها باعث می شود میزان آب رسانی به پوست افزایش یابد.

فرآیند تزریق ژل به صورت ناگهانی و یک باره انجام نمی شود و در اولین جلسات به مقداری کمتر از 4 سی سی تزریق خواهد شد.

ماندگاری ژل ها حدود یک سال  می باشد که در این مدت خاصیت های موجود در مواد مانند کلاژن ها از طریق ژل، جذب پوست می شود. بهترین زمان انجام ترمیم هم در حدود همین بازه ها می باشد.

مزایا و معایب زاویه سازی فک با تزریق ژل و چربی چیست؟

خواه ناخواه وقتی یک ماده خارجی وارد بدن شود، در کنار مزایایی که دارد، معایبی نیز خواهد داشت. باید ببینیم که این مزایا و معایب نسبت به یکدیگر به چه شکل است و آیا ارزش مزایا آنقدری هست که معایب آن را در نظر نگریم و اینکه معایب زاویه سازی به چه میزان ممکن است خطر داشته باشد.

 1-مزایای زاویه سازی فک و چانه

فرآیند زاویه سازی برای فک یا چانه، با هر کدام از مواد تزریقی چه ژل، چربی و بوتاکس به دلیل آنکه جزء روش های تهاجمی نیستند و فرآیند اجرای طولانی مدت با دوره نقاهت بالایی ندارند، از درمان های کم خطر و پرطرفدار به حساب می آیند.

مورد بعدی میزان تغییرات است که در زاویه سازی فک و چانه، کاملا قابل کنترل است و شما به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که متخصص چه میزان از تزریق را انجام دهد و آیا هدف شما فقط ایجاد تقارن و هم نواختی دو طرف صورت است یا اینکه تصمیم دارید یک فرآیند زیبا سازی روی چهره شما انجام گیرد و کامل خط فک و چانه شما دچار تغییری بسیار مشخص و واضح شود.

مزیت بعدی فرآیند زاویه سازی فک با فیلر، این است که شما با یک تغییر دائمی روبرو نیستید که مجبور باشید همیشه آن را نگه دارید. فرآیند تزریق هم به صورت دائمی و هم به صورت موقت است که این خود کمک می کند به افراد تا در صورت عدم رضایت بعد از مدتی آن را تغییر دهند یا اینکه خود به خود اثر تزریق از بین برود. اما در جراحی ها، تغییرات همیشگی و ماندگار هستند.

از نظر هزینه نیز زاویه سازی با تزریق ژل و چربی به صرفه تر و ارزان تر از روش های جراحی می باشد. همچنین هزینه های بعد از جراحی نیز زیاد است که در مورد تزریق ژل و چربی به این شکل نیست.

دوره نقاهت کوتاه مدت، از مزایای مهم تزریق ژل و چربی می باشد که نسبت به اجرای جراحی به مراتب کمتر می باشد.

 2- معایب زاویه سازی

حالا که با مزایای زاویه سازی آشنا شدیم، باید بدانیم با چه مشکلاتی ممکن است در استفاده از ژل و چربی برای زاویه سازی فک روبرو شویم.

اولین مشکل عدم ماندگاری است. همانطور که گفتیم ژل ها به صورت موقت اثرگذار هستند و نیاز به دوره های ترمیم دارند. معمولا بهترین ژل هایی که روانه بازار می شود دارای ماندگاری حدود دو سال می باشد.

اگر بخواهید از چربی طبیعی انسانی برای تزریق استفاده کنید، نیاز به انجام لیپوساکشن دارید تا با برداشت چربی شکم، از آن برای تزریق زاویه سازی استفاده نمایید. این باعث می شود که تزریق چربی یک روش غیر تهاجمی کامل به حساب نیاید و یک روش تهاجمی محدود و کوتاه باشد.

گران تر بودن هزینه ژل نسبت به چربی از دیگر مواردی است که باید در معایب تزریق برای زاویه سازی عنوان کرد. این خود عاملی می شود که نیاز باشد برای کاهش هزینه از مکش چربی فرد استفاده شود.

مشکل دیگری که در زمینه تزریق وجود دارد، نیاز به انجام جلسات ترمیم و تزریق های مجدد است که در دراز مدت باعث می شود هزینه زاویه سازی فک با تزریق بیشتر از جراحی باشد.

دقت و ظرافت در جراحی بیشتر از تزریق است و بخاطر قابلیت انعطاف پذیری ژل ها، امکان ایجاد خط برجستگی خیلی دقیق و ظریف وجود نخواهد داشت.

زاویه سازی فک و صورت برای کدام نوع صورت مناسب است؟

زاویه سازی فک و صورت برای کدام نوع صورت مناسب است

برای اجرای زاویه سازی فک محدودیت در زمینه نوع صورت وجود ندارد. اما بیشترین استفاده و کاربرد تزریق ژل و چربی برای زاویه سازی فک و چانه، مربوط به صورت های گرد استفاده می شود تا با ایجاد زاویه های مختلف زیبایی صورت را چندین برابر کنند. با این حال افرادی که دچار چاقی صورت هستند و همچنین افراد لاغری که مشکلات مادرزادی در فرم صورت دارند، می توانند درخواست تزریق داشته باشند.

مزایای زاویه سازی فک و صورت با استفاده از تزریق فیلر

از جمله مزایای زاویه سازی فک و چانه با استفاده از فیلرهای مختلف مانند چربی، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • از بین رفتن ناهنجاری های مادرزادی و حادثه ای موجود در صورت
  • متقارن و زیباتر شدن فرم صورت فرد.
  • ایجاد جذابیت در صورت فرد با برجسته کردن اجزای مورد نظر
  • ایجاد زاویه و کشیدگی در صورت های گرد
  • برطرف کردن و کاور کردن مشکلاتی از جمله کوتاهی فک و انحنا داشتن چانه
  • حجیم شدن صورت که هم لاغری آن را از بین می برد و هم باعث صافتر شدن پوست صورت می شود.
  • ایجاد ظاهری زیبا در صورت فرد حتی در زوایای مختلف مانند روبرو و نیمرخ
  • ایجاد تناسب و هماهنگی فک فرد با سایر اجزای صورت

جمع بندی:

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که استفاده از تزریق فیلر‌ها چه از نوع چربی و چه از نوع ژل، به دلیل کم خطر بودن، نگرانی خاصی را برای فرد ایجاد نمی کند و از طرفی چون غیر دائمی است در صورت عدم رضایت پس از مدتی، در صورتی که جلسات ترمیم انجام نگیرد، خود به خود از بین خواهد رفت. اما با این حال باید دقت داشته باشید که زیر نظر متخصص حرفه ای (دکتر بهمنی) که بهترین دکتر کانتورینگ صورت است اقدام به انجام چنین مواردی نمایید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید.
[Total: 1 Average: 5]
دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *