آنچه در این مقاله میخوانید :

بوسیدن پس از تزریق ژل لب

تزریق ژل به لب چه برای درمان و چه برای زیبایی و از بین بردن خطوط ایجاد شده، بسیار فراگیر و مورد استقبال می باشد. این عمل چون به صورت غیر تهاجمی است و فرد نیاز به طول درمان زیاد ندارد، نسبت به عمل های دیگر علاقه مندان بیشتری دارد. اما به همان اندازه که توانایی دکتر و نوع ماده ای که به عنوان ژل تزریق می شود، در نتیجه نهایی اهمیت دارد، مراقبت های پس از تزریق ژل لب نیز در نتیجه نهایی اثر بخش است و باید به آنها توجه شود. در این مطلب به امکان بوسیدن پس از تزریق ژل لب که یکی از چالش های متداول در زمینه مراقبت های بعد از تزریق ژل لب می باشد، می پردازیم تا نگرانی های مربوط به آن برطرف شود.

چه مدت پس از تزریق ژل لب می توانیم کسی را ببوسیم؟

بوسیدن بعد از تزریق ژل لب

در عمل تزریق ژل به لب، چندین بار سوزن در نقاط مختلف لب شما فرو می رود، همین خود باعث می شود که مقداری از پوست لب دچار آسیب شود و کبودی و ورم کمی ایجاد شود. بنابراین توصیه می شود که تا 24 ساعت بعد از انجام تزریق ژل به لب از اعمال فشار به هر دلیلی مانند خندیدن بلند یا بوسیدن عزیزانتان، جلوگیری کنید.

صحبت آرام یا تبسم و لبخند معمولی مشکلی را ایجاد نمی کند، اما فشار زیاد در ناحیه سوزن ها ممکن است برای فرد دردناک باشد. اگر به مدت 24 ساعت به ژل تزریق شده زمان بدهید، به خوبی با بافت لب ترکیب می شود و سطح چسبنده آن افزایش پیدا می کند. این افزایش چسبنده هم حس بهتری را در فرد بوجود می آورد و هم اینکه انجام اموری مانند خندیدن و بوسیدن راحت تر می شود.

اما این بیان دلیلی بر آن نیست که اگر فردی در کمتر از 24 ساعت یکی از عزیزانش را بوسید، لب او دچار مشکل می شود و دیگر تزریق ژل بیهوده باشد. چرا که هنوز مدرک یا نتیجه درمانی وجود ندارد که با بوسیدن برای فردی که ژل تزریق کرده است مشکل ایجاد شده باشد.

در نهایت عدم اعمال فشار و دستکاری لب در 24 ساعت اول، عاملی برای رسیدن به نتیجه بهتر از تزریق ژل می باشد و میزان ماندگاری افزایش می یابد.

همچنین بخوانید : نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل لب

آیا بوسیدن روی ژل تاثیر می گذارد و آن را جابجا می کند؟

 همانطور که برای ایجاد مشکل در زمینه بوسیدن مدرکی وجود ندارد، در زمینه حرکت کردن ژل بعد از بوسیدن نیز مدرک پزشکی و نتیجه ای وجود ندارد. اما انجام مراقبت ها برای از بین بردن احتمالات بسیار کم حتی در اندازه یک درصد می باشد. بنابراین برای ایجاد همبستگی و ترکیب مناسب بافت لب و ماده تزریق شده به لب، بهترین کار صبر کردن در یک الی دو روز اول می باشد. این خود باعث می شود فرم و تقارن ایجاد شده در لب کاملا حفظ شود و همچنین زخم هایی که در اثر سوزن روی لب شما ایجاد شده است سریعتر بهبود پیدا کنند. در نهایت با عدم دستکاری و اعمال فشار به لب، کبودی و حساسیت کمی هم اگر ایجاد شده باشد به زودی خوب می شود.

ایا بوسیدن بر روی ژل تزریق شده به لب تاثیر می گذارد

نکاتی برای بوسیدن با ژل لب

بعد از تزریق ژل لب برای اینکه با حفظ مراقبت از لب، به روال زندگی عادی برگردید و بتوانید عزیزانتان را ببوسید باید نکات زیر را رعایت نمایید:

  • برای خوردن نوشیدنی ها مانند آب و آبمیوه از نی استفاده کنید.
  • مصرف آب را افزایش دهید.
  • سیگار نکشید.
  • در روز اول بعد از تزریق ژل از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • غذاهای تند و پر از ادویه را مصرف نکنید.
  • غذاهایی را در روز اول استفاده کنید که نیاز به جویدن زیاد و اعمال فشار به لب و گونه نباشد.
  • در 24 ساعت اول لوازم آرایشی مانند رژ لب استفاده نکنید.
  • در یک روز اول بعد از تزریق ژل از بوسیدن عزیزان خودداری کنید. چرا که جدایی از بحث مربوط به ژل، کبودی، ورم و زخم های ایجادی در روی لب ممکن است حساس تر شوند و با درد و عفونت همراه شوند.

همچنین بخوانید :تزریق فیلر لب

آیا با بوسیدن ممکن است ظاهر جدید لب تغییر کند؟

امکان چنین اتفاقی در واقع غیر ممکن است. چرا که حجم ژل تزریق شده در ناحیه لب محدود می باشد و از طرفی فشاری که در اثر بوسیدن وارد می شود خیلی زیاد نیست. پس تغییر ظاهر لب و جابجا شدن ژل تزریق شده به هیچ عنوان جزء عوارض بوسیدن بعد از تزریق ژل به حساب نمی آید. اما امکان مشکلات جانبی در اثر تورم و جای سوزن ها ممکن است ایجاد شود. می دانیم که محل سوزن ها و زخم های پوستی ایجاد شده، بستری برای انتقال باکتری و عفونت به حساب می آیند.

آیا با بوسیدن ممکن است ظاهر جدید لب تغییر کند

آیا بوسیدن پس از تزریق ژل لب دردناک است؟

اگر در زمان های اولیه بعد از تزریق ژل اقدام به بوسیدن نمایید ممکن است باعث ایجاد درد و نارحتی در ناحیه لب های شما شود. البته این درد و ناراحتی مربوط به فشار ژل ها نیست، بلکه بخاطر تورم و کبودی است که در اثر تزریق ایجاد شده است. بنابراین اگر یک روز به لب های خود استراحت دهید و از آنها مراقبت کنید تا تورم از بین برود، می توانید بدون هیچگونه درد و مشکلی اقدام به بوسیدن عزیزانتان نمایید.

    همچنین بخوانید : تزریق ژل لب در بارداری

بوسیدن لب های تزریق شده چه حسی دارد؟

یکی از نگرانی هایی که در میان افراد وجود دارد این است که بعد از تزریق ژل به لب، ممکن است در فرد مقابل حس متفاوتی ایجاد کند. این تصور نیز در نوع خود اشتباه می باشد. چرا که هم حجم ژل تزریق شده به لب کم است و هم اینکه بخاطر کیفیت مواد امروزی و خاصیتی که دارند، از نظر حس به راحتی قابل تشخیص با لب های معمولی نیستند. ژل هایی که برای تزریق به لب استفاده می شوند از بافت نرم و طبیعی تشکیل شده اند و متفاوت با ژل های قدیمی هستند. ژل های قدیمی از پارافین مایع یا سیلیکون بودند، اما ژل های امروزی که برای تزریق به لب استفاده می شوند ترکیبی از اسید هیالورونیک می باشند. این ترکیب در خود بدن نیز وجود دارد و به همین خاطر طبیعی بودن حس لب را نگه می دارد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید.
[Total: 2 Average: 5]
دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

6 پاسخ

  1. سلام من ۲ روزه فیلر به لبم تزریق کردم یکم قسمت چپ لب بالا احساس سفتی و ورم بیشتر میکنم طبیعیه؟یکمم کبود شده

    1. سلام وقت بخیر
      باید 10 الی 15 روز صبر کنید تا لب فرم اصلی خود را بگیرد و نتیجه مشخص شود. اگر این ورم به مرور کاهش نیافت به پزشک معالجتان اطلاع دهید تا معاینه کنند. اگر ورم بخاطر تزریق زیاد ژل باشد باید ماساژ داده شود و یا در نهایت آنزیم بزنند تا کم شود.

    1. سلام وقت بخیر
      خیر. چون ژل لب شباهت زیادی به بافت لب دارد هیچکس موقع بوس کردن متوجه آن نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *