آنچه در این مقاله میخوانید :

مراقبت های قبل و بعد از هایفوتراپی

رسیدن به نتایج مطلوب در انواع روش های درمانی چه در دسته زیبایی و چه در دسته بازگشت سلامتی، علاوه بر توانایی پزشک و سطح امکانات، به نحوه مراقبت ها در سه مرحله قبل، حین و بعد از درمان بستگی دارد. فرآیند هایفوتراپی نیز که در زمینه جوان سازی پوست انجام می شود، خارج از این شرایط نیست. اتفاقا از آنجایی که تمام اثر این روش در افزایش نتیجه نهایی نمود پیدا می کند این مراقبت ها به مراتب حساس تر می شوند. تاثیری که مراقبت های قبل و بعد از هایفوتراپی به همراه دارند شامل حذف چین و چروک و صافی بیشتر پوست می باشد که با ماندگاری طولانی تری نیز همراه است.

مراقبت های قبل و بعد از هایفوتراپی

مراقبت های قبل از هایفوتراپی صورت

با رعایت پاره ای از موارد و همچنین انجام کارهایی که در سلامت پوست تاثیرگذار هستند می توانید هم از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید و هم بستر و زمینه را برای انجام هایفوتراپی بهتر آماده نمایید. این مراقبت ها از آنجایی دارای اهمیت بیشتری می شوند که برخی مشکلات نه تنها با روش هایفوتراپی که با انواع روش های دیگر نیز قابل درمان نمی باشند. برای مثال در زمینه پوست آفتاب سوخته، خشکی های پوست در اثر سرما و مواردی از این دست هایفوگرافی بی تاثیر می باشد. بنابراین برای آماده شدن جهت هایفوتراپی پاره ای از نکات را باید رعایت کنید که موارد زیر در اولویت قرار می گیرند :

  • عدم قرارگیری در مقابل نور خورشید به مدت طولانی : در صورتی که پوست فرد دچار آفتاب سوختگی شده باشد، باید زمان هایفوتراپی را به تعویق بیاندازد. چرا که اثر هایفوتراپی بر روی پوست آفتاب سوز، پایین می باشد.
  • عدم مصرف آنتی بیوتیک ها : پیش از انجام هایفوتراپی باید از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری کنید و اگر در مرحله درمان یک بیماری قرار دارید و پزشک برای شما مصرف آنتی بیوتیک را تجویز کرده است، توصیه می شود که تا دو هفته بعد از اتمام مصرف، برای هایفوتراپی دست نگه دارید.
  • عدم داشتن تب و گلو درد : در صورتی که مشکلاتی از این دست را دارید یا دارای دردهای ناحیه صورت هستید، تا بعد از رفع آنها از هایفوتراپی پرهیز نمایید.
  • گزارش مصارف دارویی خاص : در صورت مصرف دسته خاصی از داروها، حتما قبل از هایفوتراپی با پزشک مشورت نمایید و مقدار مصرف و دز آنها را به او اطلاع دهید.
  • عدم انجام آرایش قبل از هایفوتراپی : زمانی که روز هایفوتراپی فرا می رسد و شما وقت درمان دارید، نباید از هیچ محصول آرایشی و مرطوب کننده ای استفاده کرده باشید. باید پوست در طبیعی ترین حالت ممکن تحت انجام هایفوتراپی قرار گیرد.
  • در شرایط استرس و اضطراب برای انجام فرآیند هایفو تراپی مراجعه نکنید و در صورت ایجاد مشکل یا وجود شرایط ناگوار، زمان هایفوتراپی را عقب بیاندازید.
  • در صورت وجود مشکلات پوستی مانند تبخال و تاول، توصیه می گردد قبل از هایفوتراپی با کمک داروهای ضد ویروسی آن را درمان کنید.
  • در صورت عدم درمان مشکلات پوست مانند زخم، آکنه یا تبخال، جلسه هایفوتراپی را به تعویق بیاندازید تا شرایط پوست صورت به حالت طبیعی برگردد.

همچنین بخوانید: ماندگاری هایفوتراپی

نکات مربوط به حین هایفوتراپی صورت

نکات مربوط به حین هایفوتراپی صورت و مراقبت های قبل و بعد از هایفوتراپی

حفظ آرامش در روز انجام هایفوتراپی بسیار اهمیت دارد. خونسرد بودن و به دور از هیجان و اضطراب بودن پوست صورت را از حالت تدافعی خارج می کند و برای ایجاد تغییرات مناسب و دست یابی به نتایج بهتر به آن کمک می کند.

مورد بعدی حذف هرگونه آرایش یا محصول زیبایی، ضد آفتاب و مرطوب کننده از پوست است. در این روز صورت شما باید فاقد موارد گفته شده باشد. در خود کلینیک نیز می توانید از پاک کننده های مخصوص استفاده کنید.

برای افرادی که دارای پوست بسیار حساسی هستند و نسبت به کوچکترین واکنش های پوستی دچار درد می شوند، توصیه می شود که از کرم های بی حسی موضعی توسط پزشک استفاده شود.

در شرایط بالاتر و زمان هایی که فرد نیاز به مصرف مسکن پیدا می کند و برای انجام هایفوتراپی یا با توجه به موارد گوناگون، قبل از هایفوتراپی مسکن مصرف می کند، حتما بعد از درمان از رانندگی خودداری کند.

داشتن همراه برای انجام جلسات هایفوتراپی گزینه خوبی می باشد و برای همراهی فرد در زمان بازگشت به خانه نیز، کمک زیادی می باشد.

افرادی که نسبت به انجام فرآیندهای درمانی و زیبایی دچار اضطراب می شوند، بهتر است برای انجام هایفوتراپی از داروهای ضد اضطراب استفاده کنند.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

مراقبت های بعد از هایفوتراپی و قبل از آن چیست

در نهایت شما با موفقیت فرآیند هایفوتراپی را انجام داده اید و حالا باید تمام تلاش خود را بکنید که نه تنها زحماتتان بی تاثیر نباشد بلکه با انجام مراقبت های بعد از هایفوتراپی به مراتب نتیجه آن را بهبود ببخشید. از طرفی این مراقبت ها کمک می کند که سطح عوارض جانبی ناخواسته و محدود هایفوتراپی نیز به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند و در مواردی به طور کامل حذف گردد. هرگونه بی توجهی به این مراقبت ها و عدم رعایت درست آنها می تواند تاثیر هایفوتراپی را به مقدار زیادی کاهش دهد. از جمله مهمترین مراقبت های بعد از هایفوتراپی می توان موارد زیر را ذکر کرد :

  • عدم قرارگیری در محیط های بسیار گرم مانند حمام : در صورتی که به دوش گرفتن نیاز پیدا کردید، حتما با آب ولرم متمایل به سرد، دوش بگیرید و زمان زیادی را درون حمام نمانید. آب گرم، چربی پوست را از بین می برد و در لحظات اولیه روی نتایج هایفوتراپی تاثیر منفی می گذارد.
  • عدم حضور در مقابل نور خورشید : در چند هفته اول بعد از هایفوتراپی نباید در مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرید و بهتر است از آن تا حد امکان دوری کنید. همچنین از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، حتی اگر در معرض تابش مستقیم خورشید نیستید.
  • عدم حضور در محیط های سرد و خشک : در صورتی که در فصل های زمستان اقدام به هایفوتراپی نموده اید، بهتر است برای چند هفته در هوای سرد و خشک بیرون نباشید.
  • مصرف کافی آب و مایعات بعد از هایفوتراپی : مصرف آب مناسب حتی در شرایط عادی نیز برای سلامتی پوست توصیه می گردد، اما در زمان هایی که شما هایفوتراپی انجام می دهید، نیاز پوست به مراتب بیشتر می شود و نیاز است حتما در برنامه روزانه خود مقدار کافی آب بنوشید.
  • عدم مصرف الکل و انواع مشروبات : در حالت عادی کبد در مسیر حذف چربی غیر فعال می باشد. مصرف مشروبات، کبد را از انجام کار اصلی باز می دارد و فعالیت آن درگیر تجزیه الکل نیز می گردد.
  • عدم مصرف سیگار و انواع دخانیات : مصرف دخانیات به پوست آسیب زیادی وارد می کند و غلظت خون را دچار تغییر می کند. خون رسانی به سطح پوست کاهش پیدا می کند و مواد مورد نیاز برای تولید کلاژن در اختیار پوست صورت قرار نمی گیرد. اینها باعث مشکلاتی در پوست می گردد.
  • عدم شستشوی زیاد صورت با شوینده های شیمایی : بهتر است در 48 ساعت اولیه بعد از انجام هایفوتراپی از شستشوی صورت با مواد شوینده شیمایی که به مقدار زیادی پوست را دچار خشکی می کنند خودداری نمایید.
  • بعد از هایفوتراپی از خاراندن و خراشیدن پوست صورت خودداری کنید. در این دوره پوست دارای حساسیت بالایی می باشد و خاراندن آن ممکن است با ایجاد مشکل در پوست همراه باشد و به آن آسیب وارد نماید. در صورت وجود زخم نیز بر روی صورت به آن زمان بدهید که به طور طبیعی، کامل از بهبود یابد. بعضا خاراندن پوست می تواند با زخم و عفونت همراه شود.
  • عدم انجام فعالیت های سنگین کاری و ورزشی : بهتر است در چند روز اولیه بعد از هایفوتراپی از انجام این موارد خود داری کنید.
  • در هفته اول بعد از هایفو تراپی از ماسک های لایه بردار استفاده نکنید.
  • عدم استفاده از کمپرس آب سرد و گرم : این دو مورد باعث می شود که پوست دچار تحریک شود و نتایج هایفوتراپی کاهش یابد.

دلیل اهمیت مراقبت های بعد از هایفوتراپی

علاوه بر کاهش نتایج و تاثیر گذاری فرآیند هایفوتراپی، عدم مراقبت بعد از این درمان ممکن است منجر به عوارض خطرناکی شود که برای فرد دردسرهای زیادی را ایجاد کند.

اولین نکته ای که در مورد اهمیت مراقبت های بعد از هایفوتراپی باید به آن اشاره کنیم، از دست رفتن زمان و سرمایه فرد بدون دسترسی به نتیجه مطلوب است. شما وقت می گذارید، هزینه می کنید، مراحل درمان را طی می کنید که پوست خود را جوان و زیبا نمایید. همه این زحمات با عدم مراقبت از بین خواهند رفت و بی نتیجه می مانند.

نکته بعدی عوارض و حساسیت هایی است که بر روی پوست ایجاد می شود. انجام مراقبت ها باعث می شود که از چنین عوارضی جلوگیری شود و مشکلاتی مانند سوختگی پوست، عفونت و .. بوجود نیاید.

و مورد آخر دسترسی به نتایج بالای هایفوتراپی در زمان کمتر می باشد. انجام مراقبت های بعد از درمان کمک می کند به سرعت نتایج هایفوتراپی روی پوست فرد بروز کند و احساس خوبی در فرد ایجاد شود.

همچنین بخوانید: شباهتها و تفاوتهای هایفوتراپی و اولتراپی

تاثیر مراقبت های قبل و بعد از هایفوتراپی ، شامل حذف چین و چروک و صافی بیشتر پوست می باشد که با ماندگاری طولانی تری نیز همراه است.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *