آنچه در این مقاله میخوانید :

لیفت صورت با نخ PDO چیست و چگونه انجام میشود؟

انجام لیفت صورت بدون عمل جراحی یکی از روش های نوین زیبایی است که با توجه به مزایای آن و همچنین عدم نیاز به بیهوشی برای سنین مختلف مناسب است. در این روش لیفت صورت با نخ PDO صورت می گیرد. نخ هایی که قابلیت جذب شوندگی دارند و به دلیل حضور در بافت پوست فرآیند کلاژن سازی را افزایش می دهند. این روش لیفت دارای ویژگی های متعدد است و کاربردهای گوناگونی دارد که با اطلاع از آن خواهیم فهمید که گزینه مناسبی برای لیفت می باشیم یا خیر؟

نخ پلی دی اکسان (PDO) چیست؟

نخ پلی دی اکسان (PDO) در دسته نخ های جذب پذیر قرار دارد و برای مواردی استفاده می شود که نیاز به کشیدن نخ نباشد و در دراز مدت درون بافت بدن بدون ایجاد آسیب، تجزیه شود. این نوع نخ با پلیمر پلی دی اکسان (Polydioxanone ) ساخته می شود. بیشترین کاربرد نخ های PDO در زمینه زیبایی و ایجاد تغییرات ظاهری در بافت پوست می باشد.

انواع نخ PDO

انواع نخ PDO

شرکت های تولید کننده نخ PDO آن را در انواع بسیار زیادی تولید می کنند که ویژگی های متفاوتی را از خود بروز می دهند. تنوع این نوع نخ بسیار زیاد است و فقط می توان آنها را از نظر ویژگی در سه دسته قرار دارد که شامل موارد زیر می شود :

  • نخ های PDO خار دار
  • نخ های PDO بدون خار
  • نخ های PDO متحرک

در هر کدام از این دسته ها نیز تنوع بسیار زیادی از نخ ها قرار دارند که هم از نظر برند و شرکت سازنده با هم متفاوت هستند و هم اینکه از نظر ویژگی هایی مانند کیفیت، اثر بخشی، ضخامت و طول شبیه یکدیگر نمی باشند. متخصصان حرفه ای در این زمینه با تجربه ای که دارند در میان این میزان از تنوع نخ PDO می توانند بهترین انتخاب را متناسب با ویژگی های پوست فرد داشته باشند.

کاربرد نخ پلی دی اکسان در قسمت های مختلف صورت

با ویژگی های خاصی که نخ پلی دی اکسان دارد این قابلیت را ایجاد می کند که از آن برای تقریبا تمام صورت استفاده کرد و کاربرد آن محدود به یک ناحیه یا قسمت نمی شود. مهمترین نواحی صورت که این نخ کاربرد دارد شامل موارد زیر می شود :

  • گونه ها
  • پیشانی
  • ابرو و گوشه های چشم
  • گودی دور چشم
  • چین و چروک های اطراف بینی و لب
  • نواحی چانه و زیر آن
  • چین و چروک گردن

مزایا نخ‌ های پلی دی اکسان

مزایا نخ‌ های پلی دی اکسان

عواملی مانند جنس این نوع نخ ها، طراحی و ساخت آنها سبب شده است مزایای بسیار مهمی برای مراجعه کننده ایجاد کنند و باعث شوند متخصصان در موارد بسیاری از این نوع نخ استفاده کنند. از مهمترین این مزایا می توان موارد زیر را نام برد :

  • بدون نیاز به جراحی : انجام لیفت صورت با نخ PDO نیاز به انجام جراحی ندارد و افرادی که دارای سن بالاتر می باشد یا برای آنها بی هوشی خطرناک است، به راحتی می توانند از این روس استفاده کنند.
  • نتایج سریع : فرد می تواند نتایج درمان لیفت را بعد از عمل مشاهده کند و به خوبی تاثیر جوان سازی آن را احساس نماید. البته این نتایج به مرور بیشتر و بیشتر می شود چرا که فرآیند کلاژن سازی نیز در ادامه تقویت می گردد.
  • کاهش چین و چروک در نواحی مختلف صورت : برخی روش های زیبایی را نمی توان در نواحی زیادی استفاده کرد، اما نخ PDO این قابلیت را دارد که برای نواحی زیاد استفاده شود و با تحریک فرآیند کلاژن سازی چین و چروک آن قسمت را برطرف نماید.
  • مناسب سازی با نیاز هر فرد : درمان لیفت می تواند با نیاز هر فرد به صورت متفاوت تطبیق پیدا کند و به همان شکل که فرد درخواست ایجاد تغییرات در فرم صورت را دارد، عمل کند.
  • عدم عوارض جدی : نخ های PDO جذب پذیر هستند و با گذر زمان درون بافت تجزیه می شوند. این ویژگی سبب می شود عوارض جدی در پی نداشته باشند و تنها عوارض آنها محدود به شروع درمان باشد که مواردی مانند تورم، التهاب و خارش را ایجاد می کنند و در مدت کوتاهی از بین می روند.
  • دوره نقاهت کوتاه و بازگشت سریع به فعالیت روزانه : بعد از انجام عمل لیفت صورت با کمک نخ های PDO نیاز به مراقبت و بستری طولانی نیست و می توان به شرایط معمول زندگی برگشت.
  • قابلیت استفاده در سایر نواحی بدن : می توان چین و چروک گردن، دست ها و مواردی از این قبیل را با کمک نخ PDO برطرف کرد.

برای رسیدن به حداکثر مزایای لیفت صورت با نخ PDO و همچنین کاهش حداقلی عوارض آن، باید در انتخاب متخصص دقت زیادی داشته باشید و به بهترین متخصص مراجعه کنید.

معایب لیفت صورت با نخ پلی دی اکسان

معایب و عوارض این نوع نخ بسیار محدود و در حالت حداقلی می باشد. در مقیاس سایر روش ها مانند جراحی یا استفاده از فیلر، می توان گفت لیفت صورت با نخ PDO کمترین عوارض را به همراه خواهد داشت.

مقدار عوارض و ماندگاری آنها تحت تاثیر توانایی و تجربه متخصص و همچنین نوع نخ استفاده شده قرار دارد. سوزش های خفیف، تورم جزیی، التهاب و … مواردی از این عوارض هستند که در 4 روز اول بعد از عمل برطرف می گردند.

همچنین بخوانید : آیا لیفت صورت با نخ درد دارد؟

اگر متخصص تجربه و توانایی کافی نداشته باشد، عوارض  جدی مانند ایجاد آسیب عصبی و مجاری بزاقی وجود دارد که این موارد بسیار کم اتفاق افتاده است. متخصص انجام لیفت باید در مورد آناتومی صورت اطلاعات کاملی داشته باشد و نسبت به حساسیت های موجود آگاه باشد.

بیشتر بخوانید : تزریق ژل لب

لیفت صورت با نخ پلی دی اکسان برای چه افرادی مناسب است؟

در یک شرایط سنی مناسب و رعایت حداقلی آن که متخصصان توصیه می کنند افراد زیر 30 سال از روش های زیبا سازی پوست استفاده نکنند، سایر افراد می توانند با هر شرایط و ویژگی پوستی برای لیفت با نخ PDO اقدام نمایند. در سنین زیر سی سال هنوز پوست فعالیت کلاژن سازی خوبی دارد و اگر موقعیت خاص نباشد بهتر است لیفت انجام نشود.

فردی که علاقه مند است جهت زیبایی و از بین بردن چین و چروک پوست خود اقدام کند، با خیال راحت می تواند یکی از روش های انتخابی خود را لیفت صورت با نخ PDO قرار دهد، چرا که محدودیت آن برای استفاده در افراد مختلف بسیار کم است و مناسب اکثر زیباجویان می باشند.

عملکرد نخ PDO  در بافت

عملکرد نخ PDO  در بافت 

بعد از آنکه نخ های PDO به صورت تزریقی در بافت پوست وارد شدند با خصوصیات و ویژگی هایی که دارند دو عملکرد را از خود بروز می دهند که منجر به جوان سازی پوست می شود. در مرحله اول یک عامل کششی درون بافت هستند و به مقدار قابل توجهی پوست را جمع می کنند. این ایجاد کشش برای چین و چروک های متوسط اثر بخشی خوبی دارد و تا مقدار زیادی آنها را رفع می کند. فاز دوم عملکرد نخ PDO در دراز مدت اثر خود را نشان می دهد که شامل تحریک بافت پوست برای کلاژن سازی بیشتر است. کلاژن عامل جوانی و شادابی پوست می باشد و با افزایش تولید آن در دراز مدت پوست به سمت جوانی پیش می رود و تغییرات قابل توجهی در آن رخ می دهد که از یکی دو ماه بعد از عمل قابل مشاهده می باشد.

ماندگاری نخ PDO

فرآیند جذب نخ PDO با توجه به نوع آن، ضخامت آن و سایر ویژگی ها ممکن است بین 8 تا 10 ماه طول بکشد و این باعث می شود که اثر بخشی آن نیز طولانی باشد و عملکرد بهتری در بافت صورت ایجاد کند و نتایج آن در مواردی حتی بیش از سه سال نیز باقی مانده است. این ماندگاری حاصل از یک روش زیبایی سریع و کم خطر، بسیار قابل توجه می باشد.

مدت زمان انجام عمل لیفت صورت با نخ PDO

این عمل در زمان کوتاهی انجام می شود و نیاز به مقدمات قبل و یا بازگشت هوشیاری بعد از عمل وجود ندارد. مجموع زمان تزریق نخ با توجه به شرایط پوستی، محل لیفت و … معمولا بین یک ربع تا نیم ساعت می باشد.

هزینه لیفت صورت با نخ PDO

هزینه پرداختی مراجعه کننده برای لیفت صورت در این روش تحت تاثیر پارامترهایی مانند نوع نخ استفاده شده، تعداد نخ مورد نیاز برای لیفت، ناحیه ای از صورت که لیفت انجام می شود، توانایی و تجربه متخصص، سن مراجعه کننده، شرایط پوستی و میزان چین و چروک، متفاوت خواهد بود. با توجه به این تنوع در عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت نهایی نمی توان یک عدد واحد و مشخص برای انجام لیفت صورت با نخ PDO بیان کرد. با مراجعه به متخصص و انجام معاینات اولیه و همچنین بیان انتظار خود از نتایج درمان، هزینه لیفت برای شما برآورد می شود و از مبلغ دقیق آن مطلع می گردید.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *