آنچه در این مقاله میخوانید :

آیا لیفت صورت با نخ درد دارد؟

آیا لیفت صورت با نخ درد دارد؟

لیفت صورت با نخ یکی از روش های زیباسازی می باشد. این روش بدون انجام عمل جراحی صورت می گیرد و همین موضوع باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد. یکی از نگرانی هایی که بین مراجعه کنندگان و علاقه مندان به این روش وجود دارد این است که آیا لیفت صورت با نخ درد دارد؟ این سوال بخاطر نحوه انجام فرآیند است که در آن از سوزن های مخصوص استفاده می شود. سطح تحمل درد بین افراد مختلف متفاوت است، پس نمی توان گفت این فرآیند کاملا بی درد است، اما چون متخصص از بی حس کننده های موضعی استفاده می کند، شما فقط یک سوزش های کم و ناچیز را روی صورت خود احساس می کنید. اطلاعاتی که در ادامه بیان می شود کمک می کند نگرش بهتری در مورد این مساله داشته باشید.

آیا در طول عمل لیفت با نخ احساس درد خواهم داشت؟

در لیفت با نخ، جراحی باز صورت نمی گیرد و فرآیند عمل به صورت غیر تهاجمی یا به بیان دقیق تر کم تهاجمی انجام می شود. چون سوراخ های ریزی در بافت صورت برای عبور نخ ایجاد می گردد نام کم تهاجمی دقیق تر است. بافت پوست به صورت عمیق آسیب نمی بیند و عمل در زمان کوتاهی انجام می شود. از آنجایی که فرآیند جراحی نیست، بدون بی هوشی، متخصص شروع به لیف می کند. اما از بی حسی موضعی برای آسایش مراجعه کنند استفاده می شود. تزریق بی حسی به ناحیه لیفت، خود سوزش کمی برای مراجعه کننده به وجود می آورد. در مرحله بعدی پوست صورت بی حس است و دیگر دردی در طول عمل احساس نخواهید کرد.

اگر در دوران بیماری خاصی هستید یا خانم ها در دوره قاعدگی هستند، بهتر است برای انجام این عمل اقدام نکنند چون حساسیت پوست در چنین زمانهایی بیشتر است و درد بیشتری تصور می شود.

اطلاعات بیشتر : لیفت صورت با نخ سیلوئت چیست ؟

درد لیفت با نخ تا چه حد قابل تحمل است؟

در محل ورود سوزن از بی حسی موضعی کمک گرفته می شود. این کمک می کند که درد مستقیم از ورود سوزن به پوست برای انجام لیفت بسیار ناچیز شود. احساس سوزش باقی مانده در نواحی محل ورود سوزن ها نیز بسیار جزیی و کوتاه مدت است. معمولا متخصصین از بی حسی کامل درسطح صورت استفاده نمی کنند چرا که در نتیجه نهایی اثر گذار است و بازدهی لیفت را کاهش می دهد.

تمام طول عمل در کمتر از 45 دقیقه انجام می شود و شما در این زمان احساس سوزش های ناچیزی در اطراف محل ورود نخ ها خواهید داشت. این سوزش برای تمام مراجعین قابل تحمل است و آن قدری نیست که ادامه عمل را مختل کند.

چه عواملی باعث کاهش درد لیفت با نخ می شود ؟

کاهش درد لیفپت صورت با نخ

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث کاهش درد و در برخی موارد افزایش میزان درد باشد. از مهمترین این عوامل می توان به شرایط جسمی فرد و نوع پوست او اشاره کنیم. برخی افراد به خودی خود تحمل درد بالایی دارند و پوست آنها در مقابل سوزن مقاوم تر است. این خود باعث می شود که لیفت همراه با کاهش درد باشد. حالت عکس نیز وجود دارد که حساسیت بالا باشد و دردهای ناچیز بیشتر از حالت طبیعی احساس شوند.

اینکه شما به چه متخصصی و در چه کلینیکی مراجعه کنید، عامل دیگری است که در کاهش درد اثر گذار است. یک متخصص حرفه ای دقت و سرعت عمل بالاتری دارد و از ماده بی حسی به درستی استفاده می کند. این موارد هم درد شما را کاهش می دهد هم بازدهی لیفت با نخ صورت شما را بیشتر می کند.

آیا بعد از عمل لیفت با نخ درد خواهم داشت؟

پوست شما تحت کشش های مختلفی قرار گرفته است که بعد از عمل و تمام شدن زمان بی حسی، دچار درد کمی می گردد. این درد کم ممکن است همراه با ورم، کبودی، احساس ناخوشایندی در پوست، احساس سفتی پوست و … باشد که جای نگرانی وجود ندارد و 15 روز زمان نیاز دارد تا شما به احساس طبیعی قبل برگردید. کمپرس کیسه یخ در این زمینه بسیار کمک کننده است. در 48 ساعت اول بعد از عمل و در فاصله های زمانی 6 ساعته، از کیسه یخ استفاده کنید.

متخصص شما با توجه به شرایط داروهای ضد التهاب و مسکن تجویز می کند که باید آنها را به صورت منظم و کامل مصرف کنید و از مصرف داروهای دیگر بدون مشورت پزشک جدا خودداری نمایید.

آیا در لیفت با نخ از بخیه استفاده می شود؟

بخیه در لیفت صورت با نخ

در عمل لیفت با نخ استفاده از بخیه به صورت آنچه مرسوم است انجام نمی شود. چرا که باز شدن پوست و جراحی اتفاق نمی افتد. در این روش با کمک نخ های بخیه جذبی و یا همان نخ های بخیه موقت، جهت فرم دهی، زیبا سازی، از بین بردن چین و چروک، بالا بردن پوست و … استفاده می کنند. این نخ ها درون پوست قرار داده می شوند و فرم مورد نظر را در آن ایجاد می کنند. این نخ ها به مقدار مشخص پوست را می کشند و چون درون بافت پوست قرار دارند، آن را تحریک به کلاژن سازی می کنند. افزایش فرآیند کلاژن سازی تاثیر زیادی در جوان سازی پوست خواهد داشت. این دو نتیجه کنار هم باعث می شود که فرد صورتی مناسب و جوان داشته باشد که در آن از بخیه استفاده نشده است.

آیا لیفت با نخ می‌تواند منجر به خونریزی، کبودی و ورم شود؟

از آنجایی که عمل همراه با ورود سوزن به بافت پوست است، خون ریزی های بسیار ناچیزی در محل ورود اتفاق می افتد. اگر متخصص با تجربه و حرفه باشد شما نباید با خونریزی درگیر شوید، با این حال موارد محدود و تصادفی وجود دارند که در آن آسیب های جزیی به رگ های خونی وارد می شود و انتقال خون به محیط های اطراف صورت می گیرد. این نوع خون ریزی را در اصطلاح خونریزی در محل بسته یا هماتوم می گویند و در صورتی که چنین اتفاقی بیافتد، متخصص از کنالوگ استفاده می کند.

مصرف داروهای رقیق کننده خون و همچنین داروهای ضد التهابی در دو هفته قبل از عمل لیفت، احتمال خونریزی را افزایش می دهد. پس حتما این نکته را در نظر بگیرید و در جلسه مشاوره با متخصص و معاینه اولیه تمام داروهای مصرفی و بیماری هایی که درگیر آن هستید را بیان کنید.

اطلاعات بیشتر : مراقبت های قبل و بعد از لیفت صورت با نخ

تورم و کبودی پوست از شایع ترین عارضه های لیفت صورت با نخ هستند. بدن نسبت به هرگونه عامل خارجی واکنش نشان می دهد و ورود سوزن ها با عکس العمل سیستم ایمنی بدن همراه خواهد بود. کبودی و تورم ناشی از لیفت در دو هفته اول رو به کاهش می رود و نگرانی از بابت آن وجود نخواهد داشت. برای اینکه این کبودی زودتر بهبود یابد، بهتر است از هرگونه فشار به صورت جلوگیری کنید. کارهایی مانند ماساژ صورت، آرایش، حضور در جای گرم مانند سونا و جکوزی، دوش آب داغ و …. نباید انجام شود.

استفاده از کمپرس یخ نیز سرعت بهبودی ورم و کبودی را افزایش می دهد. اگر ورم و کبودی بیشتر از دو هفته باقی بماند، نیاز است که سریعا با متخصص خود مشورت کنید و تحت معاینه قرار بگیرید.

هیچگونه دارویی را بدون نظر متخصص استفاده نکنید و نکات مراقبتی را به صورت کامل انجام دهید. برای رسیدن به بالاترین سطح رضایت از لیفت صورت با نخ نیاز است صبور باشید.

جای لیفت با نخ بر روی پوست می ماند؟

جای لیفت صورت با نخ

در محل ورود و خروج سوزن فرورفتگی هایی ایجاد می شود که در روزهای اول بعد از عمل لیفت به صورت واضح قابل مشاهده هستند. مراجعین و زیبا جویان در این زمینه بسیار نگران می شوند که این اثرات ماندگار و همیشگی نباشد. باید مجدد به این نکته که نخ های لیفت به صورت جذبی هستند اشاره کنیم و بدانید بعد از مدت کوتاهی به صورت کامل جذب می شوند و دیگر اثرات ناخوشایند آنها باقی نخواهد ماند.

اطلاعات بیشتر : لیفت صورت با نخ کاگ چگونه است

توانایی متخصص در میزان کشید نخ ها، مقدار سفت کردن آنها، انتخاب محل های مناسب برای ورود و خروج نخ و … نیز بسیار اثرگذار است و باعث می شود اهمیت انتخاب متخصص با تجربه و کلینیک معتبر چندین برابر شود.

راه های برطرف کردن جای نخ

در موارد محدودی که جای نخ روی پوست باقی می ماند، روش های درمانی متفاوتی توسط متخصص انتخاب می شود. روش آر اف و یا کمک از میکروکانولا نیز از این قبیل راه های درمانی می باشند.

در آر اف درمان با کمک گرم کردن نخ انجام می شود و در برخی مواقع نیاز به برش کوچک در ناحیه مورد نظر است تا نخ صاف شود. در مورد استفاده از میکروکانولا که به سوزن های بسیار نازک گفته می شود، متخصص اقدام به ضعیف کردن پوست اطراف نخ می نماید. این امر کمک می کند کبودی و تورم ناشی از کشش شدید نخ و باقی ماندن جای آن برطرف گردد.

در مواردی که وضعیت بسیار شدید باشد، خارج کردن نخ نیز به تشخیص متخصص ممکن است انجام شود.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

4 پاسخ

  1. با سلام
    من ۵ روز هست که لیفت نخ صورت انجام دادم ورم کم شده ولی جای سوزن فرو رفتگی داره اصلا نمیتونم غذا یا میوه بجوم حس میکنم صورتم سوزن سوزن میشه گزگز میکنه بعضی اوقات حس فرو رفتن سوزن تو پوستم رو حس میکنم خیلی نگرانم راهنماییم کنید ممنونم

    1. سلام وقت بخیر
      نگران نباشید این حالت طبیعیست، چون کشش پوستی انجام می شود و عصب های صورت تحریک می شوند. حدودا تا 2 ماه زمان میبرد تا به طور کامل از بین برود.

  2. سلام وقت بخیر
    منم لیفت با نخ رو انجام دادم.از نتیجه خیلی راضی هستم اما درد بعد از انجام لیفت خیلی منو اذیت کرد.موفع خوابیدن فشار میومد و فکر میکردم تو شقیقه هام سوزن وازد میشه و جای گره ها میخواد باز بشه.بعد از ۳ هفنه رفتم برای ماساژ نتونستم تحمل کنم.میخواستم بپرسم آیا این دردها در همه افراد یکسانه و همه همین مشکل رو دارن ؟

    1. سلام وقت بخیر ،شما باید از پزشکی که لیفت با نخ را برای شما انجام داده دلیل را بپرسید و از ایشون راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *