آنچه در این مقاله میخوانید :

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی (Carboxytherapy ) درمانی برای سلولیت، خطوط کشیدگی پوست (استرچ مارک) و تیرگی زیر چشم است. این درمان از دهه سی میلادی در فرانسه برگرفته شده و برای زیبایی پلک، گردن، صورت، بازوها، باسن، شکم و پاها به کار میرود. در کربوکسی تراپی از گاز طبیعی دی اکسید کربن استفاده میشود.

کربوکسی تراپی چگونه به زیبایی پوست کمک میکند؟

در این روش، با کمک کلاژن و تخریب رسوبات چربی، زیبایی به پوست برمیگردد. علاوه بر این، کربوکسی تراپی با افزایش خون رسانی به پلک به برطرف شدن تیرگی دور چشم کمک میکند.

برخی از پزشکان از کربوکسی تراپی برای درمان اختلال عملکرد نعوظ، سندرم رینود، آرتروز حاد و آلوپسی (طاسی) استفاده میکنند چرا که با کمک آن میتوان گردش خون را بهبود بخشید.

برای کاهش سلولیت و چربی، اغلب این روش بر روشهای تهاجمی و پر عارضه تر مانند لیپوساکشن، برتری دارد.

آیا کربوکسی تراپی به تایید نهادهای بهداشتی رسیده است؟

این درمان مورد تایید سازمان نظارت بر غذا و داروی امریکاست و هیچ عارضه جانبی بلند مدت ندارد.

مراحل انجام کربوکسی تراپی

هزینه کربوکسی تراپی چقدر است؟

هزینه آن بستگی به جلسات درمان و مساحت محدوده ای که میخواهید درمان کنید دارد. جلسات با فاصله یک هفته ای انجام میشوند. معمولا هفت تا ده جلسه درمان لازم است تا نتیجه مورد نظر را ببینید.

کربوکسی چگونه انجام میشود؟

بر اساس این که کدام بخش از بدن تحت درمان قرار میگیرد، روش کار اندکی متفاوت است. با این حال غالبا دستگاهی که با آن کربوکسی درمانی صورت میگیرد یکسان است.

یک مخزن دی اکسید کربن به یک رگلاتور دارای لوله پلاستیکی متصل است. پزشک با دقت میزان گازی که میخواهد از مخزن خارج شود را تنظیم میکند. این گاز از طریق رگلاتور خارج میشود و وارد لوله استریلی میشود که در سر آن یک فیلتر وجود دارد.

فیلتر هر گونه ناخالصی را میگیرد و گاز پس از عبور از آن، به بدن میرسد. سپس از طریق سوزنهای بسیار کوچکی که در سمت دیگر فیلتر قرار دارند گاز جریان می یابد. پزشک گاز را از طریق سوزن، به زیر پوست تزریق میکند.

همچنین بخوانید : همه چیز در مورد تزریق ژل + عوارض و مزایا

کربوکسی تراپی

آیا کربوکسی تراپی درد دارد؟

این روش تقریبا بدون درد است. برخی از پزشکان کرم بی حس کننده به محل تزریق می مالند تا وارد کردن سوزن را اصلا حس نکنید. اگر چه این درمان درد ندارد اما برخی افراد بیان میکنند اندکی پس از آن حس عجیبی در پوست داشته اند که خیلی زود برطرف شده است.

کربوکسی تراپی چقدر طول میکشد؟

این درمان سرپایی است و تنها 15 دقیقه الی 30 دقیقه زمان می برد.

همچنین بخوانید : بوتاکس چیست

چگونه برای کربوکسی تراپی آماده شویم؟

هیچ آمادگی خاصی پیش از کربوکسی درمانی لازم نیست اگر چه بسته به شرایط، پزشک ممکن است توصیه هایی بکند.

چگونه تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست به زیبایی پوست کمک میکند؟

ضعیف بودن گردش خون یکی از عوامل ایجاد سلولیت (برجستگی های پوست به خصوص در ناحیه باسن و رانها)، خطوط کشیدگی پوست و تیرگی دور چشم است. سلولهای بدن دی اکسید کربن دفع میکنند.

گلبولهای قرمز، اکسیژنی که استنشاق میکنیم را میگیرند و آن را به بافتها میرسانند، سپس دی اکسید کربن را از بافتها میگیرند و به ریه میرسانند تا در نهایت به صورت بازدم از بدن خارج شود.

با تزریق دی اکسید کربن به یک ناحیه خاص از بدن، گردش خون در آنجا افزایش می یابد. وجود دی اکسید کربن زیاد، باعث میشود گلبولهای قرمز به آن منطقه هجوم ببرند تا دی اکسید کربن زاید را جمع آوری کنند.

هنگامی که سلولهای خون به این محل میرسند، افزایش گردش خون روی میدهد. این وضعیت به ترمیم و اصلاح خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری پوست کمک میکند در ناحیه زیر چشم باعث تفییر رنگدانه ها میشود.

کربکسی تراپی چگونه خطوط کشیدگی پوست یا استرچ مارکها را از بین میبرد؟

این علائم پوستی نشان میدهد در این ناحیه از بدنتان، کلاژن پوست دچار پارگی شده است. کربوکسی درمانی پوست را به تولید کلاژن جدید ترغیب میکند. در نتیجه این ناحیه ازپوست ترمیم میشود و شکل آن بهبود می یابد.

کربوکسی

کربوکسی تراپی چگونه به برطرف کردن سلولیت کمک میکند؟

گاز دی اکسید کربنی که به سلولهای چربی تزریق میشود، باعث میشود این سلولها بترکند و از بدن حذف شوند. سلولیت زمانی ایجاد میشود که چربی زیر پوست در برخی نواحی تجمع کرده و بیرون میزند و صاف و یکدستی پوست از بین میرود. چندین پژوهش نشان داده اند که کربوکسی درمانی در درمان سلولیت موثر و بی خطر است.

کربوکسی تراپی چگونه به رفع تیرگی زیر چشم کمک میکند؟

تیرگی زیر چشم معمولا در اثر ضعیف بودن گردش خون ایجاد میشود چرا که در این صورت حوضچه های خون در رگها ایجاد میشود. تزریق گاز در زیر چشم، این حوضچه های خون جمع شده را کاهش میدهد و این باعث روشنتر شدن رنگ زیر چشم میشود.

کربوکسی تراپی چگونه به درمان طاسی سر کمک میکند؟

ریزش مو و طاسی که در اثر ضعیف بودن گردش خون ایجاد شده است را میتوان با افزایش گردش خون به کمک گاز دی اکسید کربن، درمان کرد.

عوارض جانبی و خطرات کربوکسی چیست؟

کربوکسی تراپی درمان نسبتا بی خطری است و عارضه جانبی خاصی ندارد. فقط برخی افراد ممکن است در محل تزریق کبودی داشته باشند به خصوص اگر تزریق به بازو یا پا انجام شده باشد.

کبودی ظرف یک هفته برطرف میشود.

کسانی که این درمان را برای کاهش چربی یا سلولیت انجام داده اند، تا 24 ساعت نباید در آب غوطه ور شوند بنابراین شنا یا خوابیدن در وان حمام در این مدت، ممنوع است.

ممکن است در زمان تزریق در خطوط کشیدگی پوست، احساس خارش کنید چون خطوط کشیدگی در حال باد شدن هستند. خارش ظرف 5 دقیقه برطرف میشود.

کسانی که کربوکسی تراپی را برای درمان چربی و سلولیت انجام میدهند ممکن است در حین تزریق احساس فشار بر پوست داشته باشند (مانند زمانی که فشار خونتان اندازه گیری میشود). علت آن منبسط شدن بافتها با گاز است.

تا 24 ساعت ممکن است ناحیه تحت درمان، گرم باشد یا حس سوزش خفیف داشته باشد چرا که گردش خون در این ناحیه زیاد شده است.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *