آنچه در این مقاله میخوانید :

تزریق چربی به لب【سال ۱۴۰۳】✅

امروزه افزایش حجم لب ها و پر کردن آنها، به منظور حفظ جوانی و طراوت بخشیدن به چهره، رواج پیدا کرده است. تزریق چربی به لب، یکی از روش های محبوب و طبیعی است که برای بهبود بخشیدن به فرم لب و تقارن نیز انجام می شود. همچنین تزریق کردن چربی جهت درمان و زیبایی به نقاط مختلفی از بدن و صورت، امکان پذیر می باشد.

همچنین بخوانید :راهنمای کال تزریق ژل لب

همچنین بخوانید : تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی به لب چگونه است؟

تزریق چربی به لب، به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می گیرد و نیازی به برش دادن لب نیست. این کار به وسیله ی سرنگ انجام می شود. در این روش، چربی از بدن خود شخص استخراج می شود. چربی برداشت شده، پس از خالص سازی برای بزرگ کردن لب ها استفاده می شود.

مراحل تزریق چربی به لب

مراحل تزریق چربی به لب

ابتدا نقاط مقاوم بدن مثل شکم، باسن، پهلو و پشت ران که دارای چربی هستند را مورد بررسی قرار می دهند. سپس، نقطه ای که قرار است چربی مورد نیاز را تامین کند، با مواد بی حس کننده سر می کنند. مرحله بعد، ضد عفونی کردن ناحیه ی مورد نظر است. این کار از ایجاد عفونت و وارد شدن میکروب ها جلوگیری می کند.

سپس از سوزنی مخصوص با قطر نازک برای برداشت چربی و لیپوساکشن استفاده می شود. بافت های چربی استخراج شده به دستگاه سانتریفیوژ وارد می شوند. با خارج شدن مایعات اضافی، چربی تصفیه می شود. مدل لب را بر اساس فرم چهره فرد تعیین می کنند. سپس لب ها را بی حس کرده و سرنگی مخصوص، جهت تزریق وارد لب می شود.

کاربرد تزریق چربی به لب

برای متقارن سازی لبها و فرم دادن به آن ها، درمان چین و چروک زیاد لبها، رفع مشکلات ارثی و آسیب های شدید به لبها، از روش تزریق چربی به لب استفاده می شود. برای اشخاصی که با افزایش سن، حجم لب آنها کم شده یا اشخاصی که تمایل دارند حجم لب خود را بیشتر کنند، این روش کاربرد دارد.

آیا تزریق چربی به لب دائمی است؟

به مرور زمان، استفاده ی زیاد از لبها، تجزیه شدن چربی ها طی متابولیسم بدن و فرآیند جذب باعث می شود سلول های چربی بعد از تزریق، دوام زیادی نداشته باشند. بنابراین، نمی توان گفت این روش قطعاً دائمی است.

ماندگاری تزریق چربی

مدت زمان ماندگاری چربی تزریق شده به لبهای هر فرد مختلف است. معمولاً بعد از شش ماه تا یک سال، ۱۸ تا ۶۰ درصد چربی تزریق شده جذب می شود. به همین دلیل زمان تزریق، کمی چربی اضافه نیز انتقال داده می شود تا این مقدار جبران شود.

آیا نیازی هست مجدداً تزریق چربی به لب را انجام داد؟

شخص در صورت تمایل، می تواند زیر نظر پزشک خود، در دوره ی شش ماه تا یک سال، مجدداً تزریق چربی را انجام دهد تا ماندگاری حجم لبها و اثر آن به مدت ده سال بیشتر شود. به این ترتیب، تزریق انجام شده دوام بیشتری خواهد داشت.

مزایای تزریق چربی به لب چیست؟

مزایای تزریق چربی به لب

این روش به دلیل انتقال سلول های چربی از بدن خود شخص، هیچ حساسیتی به همراه ندارد. انتخاب شکل دلخواه برای تزریق، ماندگاری زیاد، دوره ی کوتاه نقاهت، نتیجه ی طبیعی و نیاز نداشتن به بخیه و پانسمان از مزایای دیگر تزریق چربی به لب است.

آیا تزریق چربی به لب بهتر از تزریق ژل است؟

تزریق ژل به لب ممکن است ایجاد آلرژی کند اما همانطور که گفته شد، تزریق کردن چربی، آلرژی ایجاد نمی کند. تزریق چربی نسبت به تزریق ژل، روشی طبیعی است. در صورت تزریق ژل با لمس پوست متوجه وجود چیزی غیر طبیعی می شویم، اما با تزریق چربی هنگام لمس کردن این اتفاق رخ نمی دهد.

همچنین بخوانید :تزریق فیلر لب

عوارض تزریق چربی به لب

در صورتی که به دکتر با تجربه و کلینیک معتبر مراجعه شود، عوارض پس از تزریق، موقتی و گذرا می باشند. بعضی از این عوارض عبارت است از قرمزی خفیف، تورم و امکان خونریزی خفیف در محلی که تزریق انجام شده است.

در صورت مراجعه به دکتر و کلینیک نامعتبر، امکان عوارض جدی وجود دارد. بعضی از این عوارض جدی عبارت است از آسیب عصبی، عفونت، کبودی شدید لب و اطراف آن، عدم تقارن لب ها نسبت به هم، احساس درد در ناحیه ی انتقال چربی و تشکیل توده ی چربی در لب ها.

آمادگی های قبل از تزریق چربی به لب

با شرکت کردن در جلسه ی مشاوره، شرایط فرد از نظر سلامت عمومی بررسی می شود. دو هفته قبل از تزریق چربی، باید از مصرف داروی رقیق کننده ی خون، داروهای دارای آسپرین و داروهای ضد التهاب پرهیز کرد. همچنین خودداری کردن از مصرف الکل و دخانیات الزامی می باشد.

مراقبت های بعد از تزریق

برای به هم نریختن فرم لب، تا چند روز بعد از تزریق از خوابیدن روی صورت پرهیز کنید. تا مدتی در معرض نور خورشید و پرتوهای سولاریوم قرار نگیرید. از حضور در محل های گرم مثل حمام خودداری کنید. به لب و اطراف آن دست نزنید. صورت را تمیز و خشک نگه دارید تا خطر عفونت از بین برود.

چطور می شود یک دکتر ماهر پیدا کنیم؟

اگر تمایل به تزریق چربی به لب یا هر گونه عمل زیبایی دیگری دارید، باید به دنبال دکتر با تجربه و کلینیکی معتبر باشید. می توانید برای تحقیق، از مراجعین پزشک مورد نظرتان سوال بپرسید تا بدانید از عمل زیبایی خود رضایت دارند یا ناراضی هستند. به این ترتیب می توانید از عملکرد دکتر مورد نظرتان آگاه شوید.

اطلاعات بیشتر : تزریق چربی نانوفت چیست؟

سوالات متداول

1- تزریق چربی به لب نیازی به بستری شدن دارد؟

خیر، این عمل سرپایی انجام می شود.

2- چه سنی برای تزریق چربی به لب مناسب است؟

اگر این کار برای افزایش حجم لب است، معمولاً ۲۰ سال به بالا سن مناسبی است.

3- آیا تزریق چربی به لب نیازی به بیهوشی دارد؟

خیر، تزریق چربی با بی حسی موضعی انجام می شود.

4- آیا بعد از تزریق باید از انجام کارهای روزانه دوری کرد؟

خیر. میتوانید

چقدر طول می کشد تا تزریق انجام شود؟

حدوداً یک ساعت.

بیمار باید به چه علائم هشدار دهنده ای توجه کند؟

اگر بیمار در دو هفته ی اول، تب و لرز، درد و تورم ناگهانی  داشته باشد، باید سریعاً به پزشک خود مراجعه کند.

اطلاعات بیشتر : بوتاکس چیست ؟

کلام آخر

امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد و به پاسخ سوال های مورد نظرتان رسیده باشید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید.
[Total: 1 Average: 5]
دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *