آنچه در این مقاله میخوانید :

بهترین کوکتل مزوتراپی مو

امروزه افراد زیادی با مشکل ریزش مو دست به گریبان هستند. ریزش مو می تواند دلایل فراوانی همچون کم خونی، رژیم غذایی، عوارض استفاده از داروهای مختلف، شرایط آب و هوایی، موارد ژنتیکی و … داشته باشد. ممکن است راه های زیادی را برای درمان و برطرف کردن ریزش موی خود امتحان کرده باشید؛ راه هایی مثل استفاده از شامپوهای مختلف، درمان های گیاهی و … .

یکی از روش هایی که امروزه برای برطرف کردن این مشکل به کار گرفته می شود روش مزوتراپی مو است؛ که روشی غیر تهاجمی، سریع و موضعی برای درمان پوست است که به راحتی مشکل شما را برطرف می کند. در این مقاله قرار است درباره بهترین کوکتل مزوتراپی مو، انواع و ترکیبات تاثیرگذار آن صحبت کنیم، پس باما همراه باشید.

بهترین کوکتل مزوتراپی مو

مزوتراپی مو چیست و به چه روشی انجام می شود؟

مزوتراپی به طیف گسترده ای از درمان های تزریقی گفته می شود و مزوتراپی مو روشی است که در آن به تقویت فولیکول مو پرداخته می شود. در روش مزوتراپی مو پزشک با استفاده از محلول هایی به نام کوکتل مزوتراپی مو و سوزن های باریک به تزریق مواد مغذی و ویتامینه به لایه مزودرم پوست سر که فولیکول ها در آن قرار دارند می پردازد و به این وسیله به طور مستقیم باعث بهبود خون رسانی در پوست سر، فعال شدن فولیکول ها و تقویت آنها می شوند.

روش مزوتراپی مو یکی از راه حل های درمان ریزش مو می باشد و بیشتر به تقویت مو پرداخته و فولیکول های غیر فعال را فعال می کند و برای افرادی مناسب است که موهای کم پشتی دارند. اما افرادی که دچار مشکل طاسی هستند باید از روش های کاشت مو استفاده کنند. قبل از مزوتراپی پوست سر را ماساژ می دهند تا از خشکی اولیه خارج شود سپس تزریق به لایه مزودرم انجام می شود. این تزریقات باید طی چند جلسه انجام شود و میزان تزریق و نوع کوکتل مزوتراپی مو نیز به تشخیص پزشک بستگی دارد.

روش مزوتراپی مو برای افرادی که دچار بیماری های زمینه ای مثل سفلیس، بیماری هایی مانند دیابت، هپاتیت، هموفیلی، ایدز و … هستند، افرادی که شیمی درمانی انجام می دهند و خانم های باردار جواب نمی دهد. از مزایای روش مزوتراپی مو این است که این روش نیازی به جراحی، بی هوشی، طی کردن دوران نقاهت و … ندارد و تقریبا بدون درد انجام می شود.

به عنوان بهترین کوکتل مزوتراپی مو می توان از محصولات BCN نام برد. در ساخت این محصولات از مواد نگهدارنده یا افزودنی استفاده نمی شود به همین دلیل تحمل پذیری بالایی دارند و در ساخت آنها از ویتامین B6، ویتامین B1، بیوتین، آهن و پانتول می باشد. این محصول ساخت کشور اسپانیا می باشد. از دیگر کوکتل های مزوتراپی معروف می توان به شرکت های ولوودرم و یا بایواسکین اشاره کرد. (شرکت ولوودرم به نام بایواسکین تغییر نام یافته است).

انواع کوکتل مزوتراپی به همراه کاربرد آنها

کوکتل های مزوتراپی مختلفی وجود دارد که تفاوت آنها بستگی به هدفی دارد که در آن جهت، از آن استفاده می شود مانند:

1- کوکتل PPC+ فیوژن: این کوکتل برای لیپولیز چربی مناسب می باشد. مواد تشکیل دهنده این کوکتل مزوتراپی شامل فاکتور رشد بهینه شده PPC+ به علاوه ال کارنتین و ارگانیک سیلیکون می باشد. این کوکتل مزوتراپی برای لاغری مورد استفاده قرار می گیرد و عوارض جانبی نیز نخواهد داشت زیرا مواد سازنده آن از مواد مورد نیاز بدن است.

2- کوکتل درماهیل لاغری DERMAHEAL LL: این کوکتل نیز که کاربرد لاغری دارد و در کشور کره ساخته شده است از سه ماده فعال از قبیل: ال کارنتین، بیوممتیک پپتید و فسفاتیل کولین ساخته شده است. این کوکتل مزوتراپی باعث سوزاندن چربی و افزایش رشته های کلاژن و الاستین می شود.

3- کوکتل درماهیل DERMAHEAL HSR: این کوکتل مزوتراپی که کاربرد آن جوان سازی و شادابی پوست می باشد وظیفه آب رسانی به پوست خشک و پژمرده و برطرف کردن چین و چروک های سطح پوست بکار می رود. این کوکتل مزوتراپی باید توسط نیدل های مزوتراپی مخصوص تزریق شود.

4- کوکتل درماهیل DERMAHEAL SR: وظیفه این کوکتل جوان سازی پوست و ساخت کشور کره می باشد و از 57 ماده فعال برای جوان سازی استفاده می کند. این 57 ماده فعال از سری کاملی از بیوممتیک پپتیدها، مولتی ویتامین و آمینو اسیدها می باشد. این کوکتل مزوتراپی خاصیت ارتجاعی پوست را به وسیله افزایش رشته های کلاژن، الاستین و ECM تقویت می کند.

5- کوکتل رفع تیرگی دور چشم درماهیل Dark circle solution: مواد مغذی این کوکتل باعث می شود استرس از پوست دور شود و مواد سازنده این کوکتل از آنتی پیگمنت های قوی می باشد.

6- کوکتل درماهیل روشن کنند DERMAHEAL SB: این کوکتل مزوتراپی وظیفه شفاف سازی و روشن کردن پوست را برعهده دارد و ساخت ملانین را کاهش می دهد. این کوکتل از 6 ماده فعال تشکیل شده است که شامل سری کاملی از عصاره های گیاهی و ویتامین C، آربوتین و بیوممتیک پپتید می باشد.

7- کوکتل نواحی چشم BCN ECQ10: این کوکتل حاوی رشته های کلاژن، الاستین و کوآنزیم 10 می باشد.

8- کوکتل جوانساز و آبرسان BCN BASE: استفاده از این کوکتل باعث دستیابی به چند هدف به طور هم زمان می شود. اهدافی مثل جوان سازی پوست، جلوگیری از ریزش مو، از بین بردن آکنه، باز کردن چروک های صورت و درمان پیگمار از کارایی های این محصول است.

9- کوکتل رشد مو F-HAIR: این کوکتل وظیفه جلوگیری از ریزش و نازک شدن تارهای مو را بر عهده دارد در نتیجه آب رسانی و اکسیژن رسانی را به پوست سر افزایش می دهد. هم چنین با افزایش گردش خون در مویرگ های پوست سر فولیکول های مو را احیاء می کند.

10- کوکتل مزو بایو اسکین MUL TIPEPTIDES HA BSK1: این کوکتل مزوتراپی وظیفه شفاف و درخشنده کردن پوست، تقویت پوست و همچنین جوان سازی سریع پوست را بر عهده دارد. مواد سازنده این کوکتل شامل 14 مدل ویتامین، هیالورونیک اسید به میزان 3 درصد، 4 پپتید، 24 مدل اسید آمینه، 8 ماده معدنی و کو آنزیم می شود.

ترکیبات تاثیرگذار کوکتل های مزوتراپی مو

  • در میان ترکیبات کوکتل های مزوتراپی مو آنتی اکسیدان ها، عصاره گیاهان، ویتامین ها، پروتئین و اسید آمینه ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.
  • از دسته آنتی اکسیدان ها می توان به گلوتاتیون اشاره کرد که محرک سلول های رشد می باشد.
  • از دسته عصاره گیاهان از ترشیوژن، شاه بلوط و … نام برد.
  • از دسته ویتامین باید از ویتامین B5 ,C و … نام برد.
  • از دسته پروتئین ها باید از کراتین ها نام برد که کراتین خود از آمینو اسیدهایی مانند گلاسین، آرژنین و … تشکیل شده است.

بهترین کوکتل های مزوتراپی در کدام کشورها تولید می شوند؟

بهترین کوکتل مزوتراپی در کدام کشور ساخته می شود

بهترین کوکتل های مزوتراپی در کشورهایی مانند آمریکا و اسپانیا تولید می شوند و از کیفیت های بالایی برخوردار هستند. البته کشورهای دیگری مانند ترکیه، فرانسه، کره و … نیز در حال تولید کوکتل های مزوتراپی می باشند.

از چه موادی در ساخت کوکتل مزوتراپی استفاده می شود؟

در فرمول ساخت کوکتل های مزوتراپی مو که در شرکت های دارویی مختلف ساخته می شوند یک سری مواد مشترک وجود دارد، مانند:

  1. ویتامین B5: عدم ریزش موهای سر
  2. بیوتین: مقابله با خشکی پوست سر و افزایش میزان خون رسانی به بافت های پوستی
  3. گلوکونات آهن: کنترل هورمون ریزش مو و تقویت خون رسانی
  4. فیناستراید: کنترل کردن هورمون هایی که باعث ریزش مو با الگوی مردانه می شوند
  5. تارین: برای جلوگیری از ریزش مو و بازسازی پوست سر
  6. پروکائین و استیل هگزاپپتاید-3: تقویت ریشه موها و افزایش خون رسانی

هدف از مزوتراپی مو چیست؟

در استفاده از روش مزوتراپی مو هدف های مختلفی می تواند وجود داشته باشد. افراد مختلفی در شرایط های مختلف از روش مزوتراپی مو استفاده می کنند؛ افرادی که موهای پرپشت دارند، افرادی که موهای کم پشت دارند، افرادی که ریزش موی شدید دارند و … . هر کدام از این افراد برای رسیدن به هدف خواصی می توانند از این روش استفاده کنند.

  1. افرادی که موهای پرپشت دارند: این افراد به منظور تثبیت و تقویت فولیکول موهای خود از این روش استفاده می کنند.
  2. افرادی که موهای کم پشت دارند: این افراد به منظور فعال کردن فولیکول های غیر فعال از روش مزوتراپی مو استفاده می کنند.
  3. افرادی که ریزش موی شدید دارند: این افراد ابتدا باید آزمایش هایی را برای تشخیص علت ریزش موی خود انجام دهند و سپس پزشک معالج با توجه به علت ریزش از کوکتل های مزوتراپی مو، برای آنها استفاده می کند.

سوالات متداول

1- آیا انجام مزوتراپی با درد همراه است؟

امکان احساس دردی خفیف در حین کار وجود دارد.

2- آیا فرآیند مزوتراپی عوارضی را هم در پی دارد؟

در صورتی که بیمار به مواد تزریق شده آلرژی نداشته باشد فرآیند مزوتراپی عوارضی را در پی ندارد به غیر از اندکی تورم در ناحیه تزریق که آن هم بعد از گذشت یک الی دو ساعت برطرف خواهد شد.

3- مزوتراپی مو را در چه سنی می توان انجام داد؟

انجام فرآیند مزوتراپی مو محدودیت سنی ندارد.

4- مواد شیمیایی موجود در مزوتراپی مو چیست؟

  • گشاد کننده های عروقی مانند هپارین پریدیل و لیدوکائین
  • ویتامین های A, C, B5, B7 و … .

5- مراقبت های بعد از انجام مزوتراپی چیست؟

بعد از انجام مزوتراپی مو تا 12 ساعت از حمام کردن و شستن سر خودداری کرده و روزانه به مدت 2 یا 3 دقیقه سر خود را ماساژ دهید. بهتر است این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

6- تعداد جلسات مزوتراپی مو باید چند جلسه باشد؟

تعداد جلسات مزوتراپی بستگی به ویژگی های پوست و موی سر فرد دارد ولی به طور متوسط 10 تا 15 جلسه و هر جلسه به مدت نیم ساعت زمان می برد.

7- آیا موهای ناحیه پیشانی با روش مزوتراپی احیا می شود؟

گاهی ممکن است مزوتراپی نتواند موهای این ناحیه را احیا کند و بهتر است از درمان های هومئوپاتیک استفاده شود.

8- آیا تأثیرات مزوتراپی ماندگار است؟

خیر تأثیرات مزوتراپی مو برای 5 الی 10 ماه ماندگار است و برای ادامه دار بودن اثر آن باید جلسات مزوتراپی طی دوره های منظم تکرار شود.

9- از روش مزوتراپی برای چه درمان هایی استفاده می شود؟

مزوتراپی خود به معنای تزریق به لایه رزودرم می باشد و تفاوت کاربردهای آن به نوع کوکتل مصرفی بستگی دارد؛ مانند: مزوتراپی چین و چروک، مزوتراپی لک های صورت، مزوتراپی چربی، مزوتراپی مو، مزوتراپی پیشانی، مزوتراپی ریش و سبیل و … .

10- بعد از انجام مزوتراپی نیاز به استراحت هست؟

مزوتراپی عملی سرپایی و غیر تهاجمی می باشد و بعد از انجام فرآیند مزوتراپی نیاز به گذراندن دوران نقاهت نمی باشد.

11- نتیجه کوکتل مزوتراپی چیست؟

نتیجه کوکتل مزوتراپی

در استفاده از کوکتل ها نتیجه کار را به سرعت مشاهده می کنید. اگر به نوع کوکتل آلرژی نداشته باشید عوارضی در پیش نخواهد داشت. بدون نیاز به دوران نقاهت است.

12- چقدر زمان می برد تا نتیجه مزوتراپی پدیدار شود؟

به طور معمول از جلسه سوم به بعد نتایج مزوتراپی باید پدیدار گردد اما این امر ارتباط مستقیمی با متافیزیک بدن شما دارد؛ به گونه ای که ممکن است در صورت داشتن بدن قوی تأثیر مزوتراپی بعد از جلسه اول نمایان شود.

13- امکان دارد انجام مزوتراپی برای برخی از نواحی خطرناک باشد؟

احتمال تأثیر نداشتن مزوتراپی وجود دارد اما معمولا عوارض خطرناکی در نواحی مورد استفاده، ندارد.

کلام آخر

و در آخر باید گفت ما در این مقاله بر این اهتمام بوده ایم که شما را با فرآیند انجام مزوتراپی مو، چیستی و مواد مورد استفاده در آن آشنا کنیم و سطح اطلاعات شما را در این زمینه بالا ببریم. هم چنین توجه به این نکته ضروری می باشد که نوع کوکتل مصرفی در انجام مزوتراپی مو و هم چنین میزان تزریق را پزشک معالج براساس جنس مو، میزان آسیب دیدگی، جنس پوست، آزمایش های انجام شده و … مشخص می کند. امیدوارم بتوانید بهره کافی را از این مقاله برده باشید.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *