آنچه در این مقاله میخوانید :

کربوکسی تراپی زیر چشم

همه ما پف و تیرگی زیر چشم را پس از مدتی بی خوابی یا خستگی زیاد، تجربه کرده ایم. اما در برخی افراد تیرگی زیر چشم همیشگی است و به دلایلی ایجاد شده است که با استراحت و خواب برطرف نمی شود. این افراد ممکن است از کربوکسی تراپی زیر چشم برای رفع تیرگی چشم بهره ببرند.

کربوکسی تراپی زیر چشم چیست؟

کربوکسی تراپی زیر چشم چیست

در این درمان گازی به نام گاز دی اکسید کربن، استفاده می شود و به ناحیه مورد نظر تزریق می شود تا تیرگی را برطرف کند. این روش بر خلاف بسیاری از روشهای دیگر، بدون جراحی است و فقط با تعدادی تزریق انجام می شود. به دلیل اینکه نیازی به جراحی ندارد، دوره نقاهت خاصی ندارد و پس از درمان میتوانید به زندگی عادی خود ادامه بدهید. و این یکی از بزرگ ترین مزیت های کربوکسی تراپی زیر چشم است.

 کربوکسی تراپی دور چشم به چه روشی انجام میشود؟

مقدار کمی دی اکسید کربن به ناحیه ای از بدن تزریق می شود تا برای بدن هیچ خطری نداشته باشد.

در این روش، از یک کپسول پر از گاز دی اکسید کربن بهره گرفته می‌شود. این کپسول با اتصال به یک لوله پلاستیکی، به یک دستگاه تنظیم کننده جریان گاز متصل می‌شود. پزشک با دقت بسیار، میزان ورود گاز به بدن را از طریق این دستگاه کنترل می‌نماید.

گاز دی اکسید کربن از کپسول به دستگاه تنظیم‌کننده منتقل شده و از آنجا به یک لوله استریل هدایت می‌گردد، جایی که یک فیلتر پایانی در نهایت موقعیت گرفته است. این فیلتر با کارآیی بالا، تمام ناخالصی‌ها را که ممکن است وارد بدن شوند، جذب می‌نماید.

گاز پس از عبور از فیلتر، وارد یک سوزن بسیار ریز می‌شود. پزشک از این سوزن برای ارسال گاز دی اکسید کربن به زیر پوست شما استفاده می‌نماید. این روش، با دقت و کارآیی بالا، فرآیند انتقال گاز را به بدن شما بهبود می‌بخشد.

با تجمع این گاز، خون رسانی به این ناحیه افزایش می یابد و اکسیژن بیشتری به آن می رسد. هنگامی که اکسیژن بیشتر وارد این ناحیه می شود، تولید کلاژن تحریک شده و سموم و مواد زاید از این ناحیه به سرعت دور می شود و در نتیجه پوست سالم تر می شود.

در کسانی که تیرگی دور چشمشان شدید است توصیه می شود تا 5 جلسه این درمان را انجام بدهند تا نتابج قابل توجه و طولانی مدت به دست بیاورند.

کسانی که تیرگی خفیف تری دارند، می توانند بین یک تا سه جلسه درمان انجام بدهند (بسته به وضعیت). باید بین جلسات ده روز فاصله وجود داشته باشد.

علت تیرگی زیر چشم چیست؟

ناحیه زیر چشم به دلایلی از جمله محدود شدن گردش خون که باعث افزایش رنگدانه در این ناحیه می شود و یا نازک شدن پوست دور چشم، ممکن است اتفاق بیفتد. به طور کلی دلایل تیرگی زیر چشم خواه دائمی باشد یا موقتی، عبارتند از:

  • کمبود خواب یا عادات بد خواب
  • آلرژی
  • افزایش رنگدانه
  • کاهش بافتهای چربی اطراف چشم
  • نازک شدن پوست زیر چشم
  • کم خونی ناشی از کمبود آهن
  • قرارگیری زیاد در معرض آفتاب
  • افزایش سن
  • سیگار کشیدن
  • ژنتیک
  • مشکلات تیروئید
  • کم آبی بدن
  • التهاب پوست (درماتیت)
  • استفاده از برخی انواع قطره چشم برای درمان آب سیاه (مانند بیماتوپروست)

برخی عوامل، احتمال تیرگی زیر چشم را بیشتر می کنند:

افزایش سن: افزایش سن باعث کاهش بافت چربی زیر چشم و نازک شدن پوست این ناحیه می شود. این تغییرات باعث فرورفتگی و تیره شدن زیر چشم می شوند و کربوکسی تراپی زیر چشم برای این افراد بیشتر توصیه می شود.

نژاد: تیره تر بودن پوست زیر چشم در افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند شایع تر است و این وضعیت در رنگین پوستان بیشتر از سفید پوستان دیده می شود. تصور می شود علت آن تغییر رنگدانه می باشد.

ژنتیک: ژنهایی که از والدین به ارث می بریم می توانند موجب این وضعیت شوند.

کربوکسی تراپی چگونه به رفع تیرگی زیر چشم کمک می کند؟

در این روش بهبود قابل توجهی در زیبایی پوست زیر چشم ایجاد می شود. اگر چه گاهی اوقات تیرگی ناشی از فرورفتگی زیر چشم، بدشکلی پلک پایین یا افزایش رنگدانه است اما در بیشتر موارد علت آن گردش خون ضعیف در پلک پایین است که باعث جمع شدن خون در این ناحیه و تیرگی می شود.

در چنین مواردی با کربوکسی درمانی گردش خون زیر چشم افزایش می یابد و مشکل تا حدی برطرف می شود.

کربوکسی تراپی زیر چشم چقدر طول می کشد؟

این درمان فقط پنج دقیقه طول می کشد و ماهیت آن بدون درد و عوارض است. معمولا بیش از یک جلسه توصیه می شود.

کربوکسی تراپی زیر چشم برای چه کسانی مناسب نیست؟

افراد مبتلا به بیماری‌های قلب و عروق: بیمارانی که دچار مشکلات قلبی و عروقی می‌باشند، باید از جلسات کربوکسی تراپی خودداری نمایند.

افراد با مشکلات تنفسی و انعقاد خون: افراد مبتلا به مشکلات تنفسی یا مشکلات انعقاد خون باید از این روش پرهیز کنند.

افرادی که به تازگی آمبولی ریه داشته اند: افرادی که تازه تجربه حمله قلبی را پشت سر گذاشته‌اند و آمبولی ریه داشته‌اند، نباید به کربوکسی تراپی مشغول شوند.

بیماران بافت پیوندی و عفونت‌های پوست: برای افراد مبتلا به بیماری‌های بافت پیوندی و عفونت‌های پوست، استفاده از کربوکسی تراپی توصیه نمی‌شود.

افراد دارای دیابت: بیماران دیابتی نیز باید از این روش اجتناب کنند، زیرا ممکن است تأثیرات جلسات بر طیف گسترده‌ای از شرایط آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

خانم‌های باردار: خانم‌هایی که در دوران بارداری قرار دارند، بهتر است از کربوکسی تراپی پرهیز کنند تا هر گونه اثرات نامطلوب بر روند بارداری خود جلوگیری نمایند.

مراقبت‌های پس از جلسات کربوکسی تراپی در اطراف چشم

مراقبت‌های لازم پس از جلسات کربوکسی تراپی در اطراف چشم به شرح زیر است:

تا ۲۴ ساعت اولیه: اجتناب از شنا و استحمام با آب سرد در ۲۴ ساعت اولیه پس از کربوکسی تراپی.

در مدت یک ماه اول: اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب تا یک ماه پس از جلسات کربوکسی تراپی.

استفاده مرتب از تجویزات: مصرف منظم و به موقع کرم‌ها و داروهایی که توسط پزشک تجویز شده است.

این دستورالعمل‌ها با همه‌ی جزئیات لازم، به شما کمک می‌کند تا پس از کربوکسی تراپی، مراقبت‌های اصولی را انجام دهید و به بهبودی سریع‌تر و موثرتری دست پیدا کنید.

ماندگاری کربوکسی تراپی در زیر چشم

ماندگاری این فن آوری به چندین عامل بستگی دارد، از جمله تعداد جلسات موردنیاز و شدت تیرگی در اطراف چشم. کلیدی‌ترین نکته این است که روش کربوکسی تراپی یک راهکار دائمی نمی‌باشد و مدت زمان ماندگاری آن به طور مستقیم با عواملی از قبیل سن فرد و شدت تیرگی‌ها در ارتباط است.

با استفاده از این تکنیک، می‌توانید بهبود قابل توجهی در کاهش تیرگی زیر چشم خود ایجاد کنید. این تاثیر قابل لمسی در مدت حدود ۶ ماه ادامه خواهد داشت، و با تکرار جلسات، ممکن است مدت ماندگاری آن بهبود یابد و نتایج بیشتری به دست آید.

آیا کربوکسی تراپی زیر چشم درد دارد؟

کسانی که این درمان را انجام داده اند می گویند درد ندارد و به طور کلی کربوکسی تراپی، درمانی بدون درد و خونریزی است. با این حال برخی افراد می گویند احساس عجیبی مانند سوزش یا گزگز در محل تزریق تجربه کرده اند که ظرف چند ثانیه برطرف شده است.

بدیهی است که هنگام تزریق گاز دی اکسید کربن، تفاوتی احساس می کنید چون گاز باعث افزایش گردش خون در این ناحیه می شود و حس لامسه در این محل را حساس تر می کند. به طور کلی ناراحتی تزریق اگر هم تجربه شود، در هر تزریق تنها چند ثانیه طول می کشد. پس از تزریق احساس گرمی در ناحیه تحت درمان خواهید داشت که بین ده تا پانزده دقیقه طول می کشد.

  همچنین بخوانید : تزریق چربی به صورت

 

آیا کربوکسی تراپی زیر چشم درد دارد

مزایای کربوکسی تراپی زیر چشم چیست؟

  • نتیجه درمان را فورا میتوانید ببینید. پس از هر جلسه، نتیجه مشهودتر می شود.
  • این درمان تهاجمی نیست و هیچ نیازی به برش پوست ندارد.
  • طول مدت درمان بسیار کوتاه است و تنها ظرف چند دقیقه کار تمام می شود.
  • گردش خون در ناحیه تحت درمان افزایش می یابد و به سلامت پوست کمک می کند.
  • تولید کلاژن تحریک می شود. در نتیجه پوست خاصیت انعطاف پذیری و کشسانی بهتری پیدا می کند.
  • پوست این ناحیه کمتر نازک می شود.
  • رنگ و بافت ناحیه تحت درمان بهتر می شود.
  • باید بدانید برطرف کردن تیرگی زیر چشم با این درمان دائمی نیست و باید دوباره درمان را مدتی بعد تکرار کنید.

خطرات و عوارض جانبی کربوکسی تراپی زیر چشم چقدر است؟

این تکنیک زیبایی پوست عوارض جانبی خاصی ندارد. گاز دی اکسید کربن گازی است که به صورت طبیعی در بدن تولید شده و از طریق ریه دفع می شود بنابراین بدن به راحتی گاز تزریق شده را نیز دفع می کند. این کار تنها چند دقیقه زمان می برد. در واقع مهمترین مزیت این درمان، بدون عارضه بودن آن است.

در نتیجه :

بهتر است قبل از هر اقدام زیبایی پیش یک پزشک متخصص (دکتر بهمنی ) حتما خدمات خودتان را انجام دهید و قبل از اقدام مشاوره شوید و تمامی مواردی که در این مقاله ذکر شده است را توجه فرمایید.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *