آنچه در این مقاله میخوانید :

چند بار می توان هایفوتراپی انجام داد ؟

چند بار می توان هایفوتراپی انجام داد ؟

درمان های زیبایی با توجه به نتایجی که ایجاد می کنند سبب می شوند که فرد به انجام چند باره آنها علاقه مند شود. یکی از این درمان ها هایفوتراپی است. باید بگوییم در مورد این روش درمانی افزایش چند باره در سال، نتایج مطلوب بالایی را نخواهد داشت و در موارد زیادی تاکید می شود که به صورت تک جلسه در سال انجام شود. در نتیجه تمدیدهای آن به صورت سالیانه صورت می پذیرد. اگر فردی بخواهد تحت شرایط و عوامل گوناگونی قبل از رسیدن به تاریخ سالیانه، هایفو را انجام دهد باید برای مشاوره و انجام معاینات به متخصص مراجعه نماید. در مواردی متخصصان با مشاهده وضعیت پوست مراجعه کننده و بررسی معیارهای مهم، تشخیص می دهند که نیاز به مراحل بعدی و تکرار هایفوتراپی وجود دارد یا خیر. در این مطلب به شرایط تعیین کننده تعداد جلسات خواهیم پرداخت تا بتوانیم به سوال چند بار می توان هایفو انجام داد؟ پاسخ دهیم.

همچنین بخوانید: مراقبت های قبل و بعد از هایفوتراپی

آیا به صورت سالیانه نیاز به تمدید هایفو داریم؟

استانداردهای جهانی و همچنین تایید پزشکان نشان می دهد که تمدید هایفو بین یک تا یک و نیم سال انجام می شود. اما این نتایج هر مرحله از هایفو است که می تواند در مورد تمدید پیش از موعد آن کمک زیادی به شما بکند. زمانی که نتایج بسیار اثر بخش و موفق است و فرد بعد از گذشت چند ماه می تواند این احساس را به طور کامل دریابد که تغییرات مثبتی بر روی پوست او اتفاق افتاده است، با مراجعه به متخصص درخواست تمدید هایفو را می دهد. نکته ای که باید در این مورد به آن توجه شدید شود، عدم همزمانی تمدید هایفو با انجام سایر روش های درمانی در زمینه زیبایی و … می باشد. همزمانی این روش با روش های دیگر علاوه بر اینکه بازدهی آنها را کاهش می دهد ممکن است موجب بروز مشکلات ثانویه گردد.

زمان دقیق تکرار هایفوتراپی را از کجا بفهمیم؟

زمان دقیق انجام هایفوتراپی را از کجا متوجه شویم ؟

زمان تکرار هایفوتراپی در زمینه کاهش چین و چروک پوست با وضعیت پوست رابطه مستقیم دارد. به بیان دیگر باید گفت این چین و چروک پوست و افتادگی آن است که زمان تکرار هایفوتراپی را مشخص می کند.

نتایج نشان می دهد که به صورت میانگین اثر بخشی هایفو و ماندگاری آن حداقل یک سال می باشد و در پیک بالا تا یک و نیم سال هم نتایج خوبی دارد و نیاز به تکرار وجود نخواهد داشت. حالا اگر برای فردی افتادگی پوست و چین و چروک آن در کمتر از یک سال زیاد شد و اثرگذاری هایفو از بین رفت، زمان آن است که به متخصص مراجعه کنید و جهت تکرار هایفوتراپی اقدام نمایید.

جنس پوست، برنامه غذایی، سن و … در شرایط پوست و زمان تکرار هایفو تاثیرگذار خواهند بود.

احتمال بروز مشکل در تکرار هایفوتراپی قبل از سه ماه وجود دارد؟

فرآیند درمانی هایفو به این صورت عمل می کند که بافت و لایه های زیرین پوست تحت تحریک کلاژن سازی قرار می گیرند. در نتیجه با گذر زمان و افزایش تولید کلاژن پوست جوان سازی می شود و چین و چروک آن از بین می رود. نکته ای که مطرح می شود بازه زمانی است که از فرآیند تحریک پوست تا مرحله جوان شدن پوست بعد از کلاژن سازی طول می کشد. این دوره سه ماه زمان می برد. به همین خاطر تا بعد از سه ماه نمی توان در مورد نتایج قطعی هایفو نظر کاملی بیان کرد. در چنین شرایطی وقتی هنوز از نتایج خبر نداریم و پوست تحت تاثیر تحریک قبلی قرار دارد، انجام هایفوی مجدد نه تنها اثر بخش نخواهد بود که احتمال ایجاد مشکل توسط آن نیز وجود خواهد داشت.

همچنین بخوانید: سن مناسب هایفوتراپی

توصیه ای که به مراجعه کنندگان عزیز می شود این است که برای انجام هایفو قبل از یک سال، حتما با پزشک، مشاوره داشته باشند.

چه درمان هایی برای ترکیب با هایفو پیشنهاد می شود؟

چه درمان های ترکیبی در کنار هایفوتراپی انجام می شود ؟

در علم روز دنیا، استفاده ترکیبی از روش های درمانی یکی از مواردی است که منجر به نتایج بسیار خوب و موفق در زمینه درمان می شود. این عملکرد مربوط به اکثر درمان ها می شود و شامل درمان هایفوتراپی نیز هست. زمانی که فرد برای معاینه و درمان به پزشک مراجعه می کند، با بررسی وضعیت پوست و اینکه آیا مشکلات افتادگی و شل شدن پوست خیلی زیاد است یا نه، روش های ترکیبی را به صورت همزمان با هایفو تجویز می نماید. در این زمینه درمان های گوناگونی وجود دارد که از جمله آن می توان به استفاده از فیلرهای پوست اشاره کرد. در مواردی نیز متخصص مزوژل ها را استفاده می کند.

در مورد این روش های ترکیبی ابتدا هایفو انجام می شود و سپس روش تکمیلی زیر نظر متخصص صورت می پذیرد.

همچنین بخوانید: زاویه سازی فک و چانه با استفاده از فیلرها

بعد از بررسی موارد مختلف باید بار دیگر این سوال را جواب بدهیم که چند بار می توان هایفو کرد؟

در حالت استاندارد انجام هایفو سالیانه یک بار تجویز می گردد و تحت شرایط خاص و زیر نظر متخصص امکان تکرار آن وجود دارد ولی حداقل 6 ماه باید از زمان هایفو قبلی حتما گذشته باشد.

علت اینکه می گوییم نباید در فاصله کم هایفو انجام داد، بخاطر شرایط پوست است که تحت تاثیر هایفوی قبلی همچنان در حال تغییر می باشد و نتایج حاصل از هایفو بعد از سه ماه تقریبا به صورت کامل مشاهده می شود.

پس در مورد این روش درمانی نباید عجول بود و اینکه در کنار گذر زمان با رژیم غذایی درست، ورزش و مراقبت های کامل از پوست به تاثیرگذاری درمان بیشتر کمک کنیم.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *