آنچه در این مقاله میخوانید :

هزینه عمل بلفاروپلاستی

هزینه عمل بلفاروپلاستی

اطلاع از هزینه های درمان و انجام عمل های مختلف با روش های گوناگون به ما کمک می کند تا بتوانیم در مورد عمل برنامه ریزی بهتری داشته باشیم. عمل بلفاروپلاستی نیز که جزء عمل های زیبایی و درمانی به حساب می آید با توجه به روش های انجام عمل و همچنین عوامل دیگری چون میزان افتادگی، تعداد پلک های قابل عمل و … میزان هزینه آن متفاوت می باشد. در این مطلب با اشاره کوتاهی به این عمل و هزینه عمل بلفاروپلاستی نیز صحبت خواهیم کرد.

عمل بلفاروپلاستی چیست ؟

عمل بلفاروپلاستی که به عنوان جراحی زیبایی پلک نیز شناخته می شود، یک روش درمان سریع و مناسب برای افرادی است که به افتادگی پلک مبتلا هستند. این افتادگی پلک ممکن است بر اثر عوامل ارثی و ژنتیکی، افزایش سن، تجمع چربی موضعی اطراف چشم و … بوجود آمده باشد. افرادی که دچار افتادگی پلک هستند علاوه بر بعد زیبایی ممکن است از نظر بینایی نیز دچار مشکل شوند و به همین خاطر در جهت رفع این مشکل اقدام نمایند. اولین و معروف ترین راهی که برای افتادگی پلک وجود دارد عمل بلفاروپلاستی است.

 عمل جراحی بلفاروپلاستی با کشیدن پلک و حذف چربی های موجود در این ناحیه، تا حد زیادی افتادگی پلک را برطرف می کنند و در کنار درمان شرایط بینایی فرد، باعث می شود صورت جوان تر و زیباتر به نظر بیاید.

هزینه عمل جراحی پلک

این عمل تحت تاثیر پارامترهای مختلف و به میزان متفاوتی انجام می شود به همین دلیل نمی توان یک عدد خاص برای آن تعیین کرد. اما بازه معمول قیمتی در اواخر سال 1400 و همچنین برای سال 1401 در محدوده بین 7 تا 25 میلیون تومان می باشد. این هزینه بسته به توانایی، سابقه و محل فعالیت پزشک و همچنین با توجه به میزان حجم عمل و شرایط بیمار ممکن است در این بازه تغییر کند.

کلینیک های مختلف و با توجه به موقعیت جغرافیایی و شهر محل انجام عمل، قیمت های متفاوتی ارائه می کنند و همانطور که بیان شد برای دو پلک از 7 تومان در قیمت پایه شروع می شود و با در نظر گرفتن امکانات، تجهیزات و موارد پیش بینی نشده این قیمت متغیر است.

هزینه عمل بلفاروپلاستی چشم در تهران

بعضی تعرفه های پزشکی در کل کشور تغییر زیادی ندارند، چرا که سطح تخصص و امکانات مورد نیاز تقریبا همه جا ثابت است. اما در مواردی که شرایط درمانی بهتر، خدمات حرفه ای تر و همچنین هزینه های جاری کلینیک ها با توجه به موقعیت شهری متفاوت باشد، هزینه عمل نیز فرق خواهد داشت. قیمتی که اعلام می شود معمولا به صورت قیمت جفت پلک بالایی است. در مجموع هزینه پایه برای دو پلک 7 میلیون بیان شد که اگر در مراکز حرفه ای تر و مجهزتر توسط پزشکان فوق تخصص این عمل صورت بگیرد ممکن است تا حدود 10 میلیون از قیمت پایه افزایش پیدا کند و به همین نسبت در قیمت سقف نیز تا نزدیک 30 میلیون، هزینه عمل بلفاروپلاستی شود.

البته بعضی کلینیک ها ممکن است بخاطر اهداف و شرایط پشتوانه‌ای که دارند و همچنین همراهی پزشکان و متخصصان آنجا، قیمت های پایین تری را ارائه بدهند که دلیل بر عدم وجود امکانات و تخصص نیست. پس نباید سطح قیمت را عاملی برای تشخیص سطح توانایی و تخصص پزشک قرار دهید.

اطلاعات بیشتر در مورد ماندگاری عمل بلفاروپلاستی

تفاوت هزینه بلفاروپلاستی برای پلک بالا و پایین

تفاوت هزینه جراحی پلک بالا و پایین

در حالت کلی و از نظر عملکردی تفاوتی بین جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا وجود ندارد. اما از آنجایی که در موارد بسیار زیادی جراحی پلک به عنوان یک عامل زیبایی و نه درمانی صورت می گیرد و میزان حساسیت آن بسیار بالا است، تفاوتی بین قیمت جراحی پلک بالا و پایین وجود دارد. ابتدا فرد باید به صورت کامل توسط پزشک معاینه شود و شرایط عمل جراحی به طور کامل بررسی گردد. بعد از بررسی شرایط پزشک قیمت نهایی را اعلام می کند.

اعلام قیمت توسط پزشک به فرد درخواست کننده کمک می کند تا بتواند تصمیم نهایی خود را بگیرد. اما اگر بخواهیم یک حدود قیمت برای هزینه بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا اعلام کنیم، با اندکی تفاوت هزینه پلک پایین گران تر خواهد بود. در مورد جراحی پلک بالا که قیمت پایه بین 7 تا 10 بیان شد و در مورد هزینه جراحی پلک پایین این قیمت از 8 تا 14 متغیر می باشد.

قیمت بلفاروپلاستی برای چهار پلک

اگر فردی بخواهد هر 4 پلک خود را تحت عمل جراحی بلفاروپلاستی قرار دهد باید مجموع اعداد بالا را در نظر بگیرد. با یک حساب سر انگشتی می بینیم که قیمت کف برای عمل 4 پلک حدود 15 میلیون می باشد که کمترین مقدار است. این عدد تا 25 میلیون تومان هم می رسد و بسته به شرایط، امکانات و جزئیات عمل ممکن است حتی به مبالغ بیشتر از 25 میلیون تومان هم نیاز شود. قیمت دقیق و نهایی بعد از انجام معاینات و تعیین روش عمل مشخص می شود.

هزینه برداشتن پف چشم بدون جراحی چقدر است؟

عمل بلفاروپلاستی همیشه به صورت جراحی نیست و بدون جراحی نیز صورت می گیرد. مخصوصا برای افرادی که دارای پوست شل هستند و می خواهند بدون درد بلفاروپلاستی را انجام دهند، روش بدون جراحی معرفی می شود. در این روش با استفاده از پلاسما جت، پزشکان سوختگی های سطحی را در پلک ایجاد می کنند که باعث کشیده شدن پوست آن می شود. با این روش علاوه بر اینکه افتادگی پلک کم می شود، سطح آن نیز صاف و هموار می شود.

در این روش نه پوست بریده می شود و نه از نور لیزر استفاده می شود، به همین دلیل میزان عوارض آن به مراتب کمتر می باشد. همچنین خونریزی و عفونت نیز در این روش وجود ندارد و فقط در دوره نقاهت ممکن است درد و سوزش کمی در پشت پلک احساس کنید.

البته ذکر این نکته الزامی می باشد که برای هر نوع افتادگی پلکی امکان استفاده از پلاسما جت وجود ندارد و اگر میزان افتادگی زیاد باشد، قطعی ترین راه درمان همان جراحی بلفاروپلاستی می باشد.

هزینه پلاسما جت نسبت به جراحی کمتر است و مقدار آن بستگی به عواملی چون تعداد نقاط پلاسما جت و شرایط بیمار دارد.

هزینه بلفاروپلاستی با لیزر

هزینه بلفاروپلاستی با لیزر

یکی دیگر از روش های عمل بلفاروپلاستی استفاده از جراحی لیزری است. در این روش برای از بین بردن افتادگی و چربی دور چشم برای مواردی مانند پف دار بودن دور چشم، ورم زیر چشم و … از لیزر استفاده می کنند. این عمل نسبت به جراحی و برش پوست، کم دردسرتر است. با این حال نیاز به تخصص بالایی دارد و میزان خطر آن هم به همین نسبت بالا می باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد مراقبت های قبل و بعد از جراحی پلک

تاکید می شود که برای انجام عمل بلفاروپلاستی با لیزر حتما چندین جلسه مشاوره با پزشک متخصص داشته باشید و همچنین مطالعات زیادی را در این مورد انجام دهید. برای بدست آوردن هزینه نیز، بعد از برگزاری جلسات معاینه و مشاوره، قیمت نهایی را از متخصص عمل استعلام کنید.

عوامل موثر در هزینه عمل بلفاروپلاستی

تاثیر عوامل گوناگون بر روی عمل بلفاروپلاستی باعث می شود که قیمت مشخص و دقیقی برای آن اعلام نشود و همیشه دارای اعداد متفاوتی باشد. اما اگر بخواهیم به صورت مواردی بیان کنیم، عوامل زیر را باید در قیمت نهایی عمل بلفاروپلاستی در نظر بگیرید:

  • نوع و محل کلینیکی که مراجعه می کنید، چرا که شهرها و مناطق مختلف دارای هزینه و خدمات متفاوت می باشند.
  • پزشک جراحی که قرار است عمل را انجام دهد. توانایی و سابقه پزشکان متفاوت است و به همین خاطر هزینه هایی که عنوان می کنند نیز متفاوت می باشد.
  • هزینه آزمایشات و معاینات اولیه و پیش از عمل.
  • امکانات و تجهیزاتی که برای انجام عمل استفاده می شود.
  • هزینه های اتاق عمل.
  • هزینه معاینات بعد از عمل.
  • هزینه داروها و مواردی که دکتر بعد از عمل تجویز می کند.

آیا بیمه تعهدی برای پرداخت هزینه جراحی پلک دارد؟

این عمل جراحی دو کاربرد درمانی و زیبایی دارد. در مواردی که بعد از معاینه توسط متخصص، تعیین شود که انجام عمل فقط جنبه زیبایی دارد و در بینایی فرد تاثیری ندارد، بیمه هزینه ای را بابت عمل پرداخت نمی کند. اما در شرایطی که متخصص تشخیص دهد که عمل بلفاروپلاستی یک عمل درمانی است و باعث بهبود وضعیت بینایی فرد می شود، با توجه به نوع بیمه و درصد تعهداتی که شرکت بیمه دارد، مبلغی از هزینه عمل توسط بیمه پرداخت می شود. این نکته را به یاد داشته باشید که نتایج تست ها و آزمایشات شما باید نشان دهد که عمل بلفاروپلاستی باعث بهبود بینایی شما می شود.

اطلاعات بیشتر در مورد عوارض جانبی و خطرات ناشی از جراحی پلک

سوالات متداول

1- علت تفاوت در قیمت عمل بلفاروپلاستی در چیست؟

این تفاوت قیمت ناشی از عواملی مانند محل کلینیک، پزشک جراح، امکانات و تجهیزات، پلک پایین یا بالا و … می باشد و نمی توان قیمت دقیق و واحدی را برای عمل بلفاروپلاستی تعیین کرد.

2- آیا برای پرداخت هزینه کمتر می شود عمل پلاسما جت را انتخاب کرد؟

خیر، چرا که این عمل برای هر افتادگی چشمی مناسب نیست و ممکن است بعد از عمل نتیجه دلخواه ایجاد نشود. عمل پلاسما جت برای مواردی که پزشک تایید کند و میزان افتادگی کم باشد، امکان پذیر می باشد.

3- آیا سطح هزینه دلیلی بر توانایی بالاتر پزشک و کلینیک می باشد؟

در حالت کلی پزشکانی که تجربه و تخصص بالایی دارند هزینه بالاتری را اعلام می کنند. اما نمی شود گفت که اگر هزینه عمل کلینیک و یا پزشکی پایین تر از قیمت دیگران اعلام شده است به دلیل کیفیت پایین است. چرا که بعضی از متخصصان مردمی، سعی می کنند که با بخشیدن درصدی از دستمزد خود شرایط پرداخت را برای بیمار راحت تر کنند.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *