آنچه در این مقاله میخوانید :

نحوه اصلاح صورت بعد از بوتاکس

بعد از انجام بوتاکس برای زیبایی صورت، نیاز است که نکات مراقبتی را رعایت کنید. یکی از این مراقبت ها مربوط به انجام اصلاح صورت است. می دانیم که بوتاکس تزریق شده نیاز به زمان دارد تا جذب بافت پوست شود و به حالت پایدار برسد. اگر بلافاصله بعد از بوتاکس اصلاح صورت انجام بگیرد ممکن است در اثر فشار و نیرویی که به پوست وارد می شود، مواد بوتاکس در محل خود جابجا شوند و نتیجه درمان دچار تغییر گردد. پس باید در مورد زمان اصلاح صورت بعد از بوتاکس، نحوه انجام آن، روش های مناسب و … اطلاعات کاملی داشته باشیم تا ماندگاری اثر بوتاکس را افزایش دهیم.

نحوه اصلاح صورت بعد از بوتاکس چگونه است؟

نحوه اصلاح صورت بعد از بوتاکس

اصلاح صورت بعد از بوتاکس به همان روش های معمول انجام می شود و نیاز نیست روش و فرآیند خاصی را استفاده کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از هر روشی نیازمند مراقبت های متفاوت همراه با ایجاد فاصله زمانی گوناگون نسبت به شروع عمل بوتاکس می باشد، برای مثال اگر بخواهید با کمک بند انداختن، صورت خود را اصلاح کنید توصیه می گردد حداقل 4 روز از بوتاکس بگذرد. افرادی که قصد انجام لیزر دارند باید از عمل بوتاکس آنها حداقل یک هفته گذشته باشد.

مورد بعدی که باید در نحوه اصلاح بسیار به آن توجه کنید، عدم اعمال فشار زیاد و ایجاد دمای بالا در محل تزریق بوتاکس است. حتی اگر یک هفته از تزریق بوتاکس گذشته باشد باز هم باید اصلاح صورت به آرامی انجام شود و رعایت عدم فشار در اصلاح صورت را تا چندین ماه باید در نظر داشته باشید.

چه زمانی اصلاح صورت بعد از بوتاکس را آغاز کنیم؟

حداقل زمانی که باید بعد از انجام بوتاکس تا اصلاح صورت رعایت شود 48 ساعت می باشد. این زمان به صورت حداقلی و برای موارد خاص بیان می شود و بهتر است فرد اصلاح صورت را با روش های بدون فشار از روز سوم آغاز نماید. در صورتی که روش اصلاحی شما نیاز به فشار دارد مانند تیغ و ژیلت یا با دمای بالا انجام می شود مانند لیزر، بهتر است بیش از یک هفته بعد از بوتاکس اصلاح را آغاز کنید.

اصلاح ابرو بعد از بوتاکس

این پرسش توسط زیبا جویان زیاد مطرح می شود که اگر بدون اعمال فشار و با وسایلی مانند موچین اصلاح ابرو را انجام دهیم، آیا باز هم محدودیت زمان را باید رعایت کنیم؟ باید تاکید کنیم افرادی که بوتاکس پیشانی، ابرو و اطراف چشم را انجام می دهند، حتما باید فاصله زمانی بین تزریق بوتاکس تا آغاز اصلاح را رعایت کنند، چرا که خارج شدن ریشه ابرو می تواند میزان تورم را در ناحیه بوتاکس افزایش دهد و دوره نقاهت فرد بعد از بوتاکس افزایش پیدا کند. از طرفی در نتیجه درمان تداخل ایجاد شود.

در مورد اصلاح صورت تاکید دکتر زیبایی این مجموعه به رعایت فاصله یک هفته ای از انجام تزریق بوتاکس می باشد.

زیبا جویان دقت داشته باشید که شرایط پوست، محل انجام بوتاکس، میزان تزریق و … در افراد مختلف، متفاوت است. بنابراین نمی توانید خود را با شخص دیگری مقایسه کنید و مطابق با الگوی او پیش بروید. حتما بعد از بوتاکس در مورد شرایط اصلاح ابرو و صورت با متخصص مشورت کنید.

بند انداختن صورت بعد از بوتاکس

 

بند انداختن صورت بعد از بوتاکس

یک روش اصلاح قدیمی و سنتی که در حال حاضر نیز طرفداران خود را دارد و بسیار از آن استفاده می شود، بند انداختن است. این روش با توجه به نحوه انجام آن نسبت به لیزر و تیغ نیاز به فاصله زمانی کمتری بعد از بوتاکس دارد. با این حال انجام آن در 48 ساعت اول کاملا ممنوع می باشد، چرا که بعد از بوتاکس تا 48 ساعت هرگونه لمس، ماساژ و فشار روی ناحیه تزریق بوتاکس ممنوع است.

پس انجام بند انداختن برای اصلاح بعد از بوتاکس تنها در صورتی امکان پذیر است که دو روز از تزریق گذشته باشد. هرچه زمان بیشتری صبر کنید و دیرتر اصلاح را انجام دهید، فرآیند بهبودی و درمان بوتاکس کامل تر می شود و انجام اصلاح خطر و عوارض بسیار کمتری خواهد داشت.

توصیه میشود اگر از عرق کردن خسته شدید این مقاله را بخوانید :تزریق بوتاکس زیر بغل

هنگام اصلاح صورت بعد از تزریق به چه نکاتی باید توجه کرد؟

با در نظر گرفتن اینکه نوع پوست، شرایط درمان، میزان تزریق، ناحیه تزریق و … در افراد متفاوت است، بهترین مراقبت ها را متخصص می تواند به شما بیان کند، اما در کنار نکات اختصاصی برخی مراقبت های عمومی نیز وجود دارد که حتما رعایت کنید:

  • در مورد روش های استفاده برای اصلاح صورت و زمان آن از پزشک خود سوال کنید.
  • حداقل زمان الزامی که باید رعایت شود 48 ساعت است و توصیه می شود بعد از 72 ساعت اصلاح صورت را آغاز کنید.
  • برای اولین اصلاح صورت بعد از بوتاکس از روش هایی استفاده کنید که کمترین فشار را به صورت وارد می کنند.
  • در صورت وجود تورم و التهاب در صورت، اصلاح را به زمان دیگری موکول کنید تا بهبودی حاصل گردد.

به طور کلی چند روز بعد از بوتاکس میتوان صورت را اصلاح و یا لیزر کرد؟

با توجه به اینکه از کدام یک از روش های اصلاح صورت استفاده می کنیم بین 3 تا 7 روز بعد از بوتاکس می توانیم اصلاح صورت را شروع کنیم. در روش های کم فشار و بدون عوارض مانند بند انداختن روز 4 ام برای اصلاح مناسب است. اما ممکن است فردی دارای پوست حساس باشد و تا روز ششم و هفتم بعد از بوتاکس تورم و التهاب کامل بهبود پیدا نکرده باشد، در چنین مواردی باید اصلاح دیرتر انجام شود.

روش های تخصصی مانند لیزر که همراه با دمای بالا انجام می شود، برای بوتاکس خطر دارد و نباید کمتر از دو هفته بعد از بوتاکس انجام شود.

وکسینگ صورت بعد از تزریق بوتاکس

وکسینگ صورت بعد از تزریق بوتاکس

این روش بخاطر نتیجه مناسبی که در از بین بردن موهای زائد ایجاد می کند بسیار پر طرفدار است، اما یک روش مناسب برای اصلاح صورت بعد از بوتاکس نمی باشد. در روش وکسینگ موم گرم بر روی سطح پوست مالیده می شود و بعد از زمان کوتاهی از روی پوست کشیده می شود. کشیده شدن موم همزمان که موها را از ریشه در می آورد، به مقدار زیادی پوست را نیز به سمت خود می کشد؛ این کششی که در پوست ایجاد می شود همراه با خارج شدن ریشه موها، عامل تحریک پوست و ایجاد تورم و التهاب می باشد. تاثیر این التهاب و فشار بر روی التهاب و حساسیتی که پوست ناشی از تزریق بوتاکس داشته، مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. پس توصیه می شود به هیچ وجه بعد از بوتاکس از روش وکسینگ برای اصلاح صورت استفاده نکنید.

اصلاح صورت بعد از تزریق به وسیله ژیلت و تیغ

در صورتی که از ژیلت و تیغ به درستی استفاده کنید، کمترین فشار به صورت شما وارد می شود و نسبت به روش های دیگر، گزینه مناسب تری برای اصلاح می باشد. این روش را می توانید 48 ساعت بعد از بوتاکس با آرامش و ایجاد کمترین فشار استفاده کنید. در اصلاح صورت با ژیلت از آب داغ استفاده نکنید و توجه داشته باشید که اگر ناحیه اصلاح دچار قرمزی، تورم یا التهاب ناشی از بوتاکس است، باید تا بهبود آن برای استفاده از ژیلت دست نگه دارید.

چند روز بعد از بوتاکس صورت می شود موها را رنگ کرد؟

رنگ مو برای برخی افراد همراه با حساسیت است  و در برخی دیگر هیچگونه عوارض و مشکلاتی را ایجاد نمی کند، به همین دلیل توصیه زمانی یکسانی را نمی توان به همه بیان کرد. هرچه زمان بیشتری برای بهبود و اثر گذاری شرایط بعد از بوتاکس بدهید، هم نتایج بهتر خواهد شد و هم اینکه فرآیندهایی مانند اصلاح صورت یا انجام رنگ مو به بهترین شکل ممکن صورت می پذیرد. حداقل زمان بعد از بوتاکس برای رنگ کردن مو یک هفته توصیه می گردد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *