آنچه در این مقاله میخوانید :

مزوتراپی بعد از کاشت مو و تاثیر شگفت انگیز آن

عمل پیوند و کاشت مو از جمله روش های درمانی بسیار گسترده در جامعه امروز می باشد که با استقبال خوبی همراه شده است. در اینکه مو عامل بسیار تاثیر گذاری بر روی ظاهر و چهره فرد می باشد، هیچ شکی وجود ندارد. همین موضوع باعث می شود که افراد جهت رفع مشکلات مربوط به آن اقدام نمایند. موردی که حتی اهمیت آن از خود درمان هم بالاتر است، انجام مراقبت های مناسب بعد از کاشت مو و تقویت آن می باشد. مزوتراپی بعد از کاشت مو، یکی از این روش های تقویت کننده مناسب در این زمینه می باشد. اما اینکه چه مزایایی دارد و تحت چه شرایطی و در چه زمانی باید مزوتراپی بعد از کاشت مو را انجام داد، جز مواردی است که در این مطلب به آن می پردازیم.

مزوتراپی بعد از کاشت مو

همچنین بخوانید : مزوتراپی مو برای چه افرادی مناسب است

مزوتراپی مو

به صورت خلاصه باید بگوییم که مزوتراپی مو یک فرآیند نیمه تهاجمی می باشد که در آن متخصص، به وسیله سوزن های نازک، مواد مورد نیاز مو شامل ویتامین ها، مواد معدنی و .. را به صورت مستقیم به ریشه مو انتقال می دهد. حالا ریشه و پیاز مو، با جذب بیشتر این مواد، به ساقه مو کمک می کنند که دارای شادابی خوبی باشد و از کیفیت مناسبی برخوردار گردد. موهای تازه کاشته شده نیز  ضعیف هستند و نیاز دارند که برای جذب مواد ضروری، به آنها کمک شود.

آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو در رشد موها موثر است؟

آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو موثر است؟

پروتئین ها و مواد معدنی موجود در ریشه مو و همچنین میزان گردش خون، سه عامل اصلی در تقویت مو می باشند. عامل هایی که توسط مزوتراپی به خوبی فعال می شوند و در اختیار مو قرار می گیرند. میزان نیاز موهای کاشته شده به این سه عامل بخاطر شرایط اولیه کاشت و هم زیستی با موقعیت جدید مو، به مراتب بیشتر هم می باشد. بنابراین مزوتراپی یک محرک بسیار موفق در این زمینه خواهد بود و تاثیر آن فقط محدود به رشد مو نمی باشد، بلکه در زمینه کیفیت مو، افزایش ضخامت مو و مقاومت مو نیز ثمر بخش خواهد بود.

مزوتراپی با تحریکاتی که در پوست سر ایجاد می کند جدای رساندن مواد مورد نیاز به ریشه مو به صورت مستقیم، میزان گردش خون را به مقدار بسیار زیادی افزایش می دهد. اینها نکات علمی و ثابت شده ای است که در فرآیند مزوتراپی اتفاق می افتد و نتیجه خوبی را به همراه دارد. جدای این نکات از نظر تجربی و مشاهده عینی نیز، تاثیر مزوتراپی به صورت کاملا واضح قابل مشاهده و تشخیص می باشد.

نتایج امروزی نشان می دهد که بعد از کاشت مو، در صورت انجام مزوتراپی شامل کوکتل های فاقد ماینوکسیدیل، پیشرفت فرآیند کاشت به مراتب بهتر می باید و زود تر از زمان پیش بینی شده، به هدف مورد نظر از کاشت خواهید رسید.

   همچنین بخوانید : بهترین کوکتل مزوتراپی مو

تعداد جلسات مزوتراپی بعد از کاشت مو

وضعیت موی کاشته شده و شرایط پوست فرد، در تعیین تعداد جلسات مزوتراپی بسیار اثر گذار است. پزشکان تعداد جلسات 6، 8 و یا 10 مرتبه ای را در این مورد در نظر می گیرند که معتقدند چند جلسه اول باید به صورت زمان های نزدیک به هم مانند هفته ای یک بار انجام شود و نصف باقی جلسات به صورت دو سه هفته یک بار یا ماهانه صورت بگیرد. اما در یک رویکرد کلی حداقل دو جلسه مزوتراپی برای هر فرد بعد از انجام کاشت مو تجویز می شود که با زمان بندی مشخصی باید انجام شود. در صورتی که بعد از انجام این دو جلسه پزشک تشخیص دهد که وضعیت فولیکول های موی فرد در شرایط مناسبی نیستند و ضعیف می باشند، جلسات بعدی را نیز برای او در نظر می گیرد.

اگر مزوتراپی به طور درست و اصولی انجام شود، ضرری برای فرد ندارد و به همین خاطر در مواردی که فرد توانایی انجام آن را دارد، پزشک بعد از یک فاصله معین از کاشت مو، تجویز می کند به صورت ماهانه یک بار، مزوتراپی برای فرد انجام شود تا به نتیجه بسیار خوب و رضایت بخش از کاشت مو دست پیدا کند.

بهترین زمان مزوتراپی

نکته بسیار مهمی که در مزوتراپی بعد از کاشت مو وجود دارد، فاصله زمانی از کاشت تا مزوتراپی است. می دانیم که کاشت مو یک فرآیند تهاجمی است که پوست سر را تا مقدار زیادی دچار تخریب اولیه و موضعی می کند. بنابراین ممکن است با التهاب، زخم های کوچک و … همراه باشد. پس نمی توان بلافاصله بعد از کاشت مو فرآیند مزوتراپی را انجام داد و از طرفی تاثیر زیادی هم نخواهد داشت. چرا که در روزهای اولیه بعد از کاشت، بخاطر فعل و انفعالی که در فرآیند اتفاق می افتد، میزان گردش خون در سر به حد قابل قبول می باشد.

یک زمان اولیه نیاز است که زخم ها خوب شوند و پوست سر کاملا ترمیم گردد و در مرحله بعدی موی کاشته شده به مرحله ای برسد که حجم نیاز آن به مواد موجود در ریشه برای رشد افزایش پیدا کرده باشد. این زمان از سه هفته بعد از کاشت می تواند باشد تا حدودا 3 ماه بعد از آن، که بستگی به اوضاع فرد دارد.

شرایط برای تمام افراد یکسان نیست و ممکن است بخاطر بهبودی سریع که در یک فرد اتفاق می افتد و شرایط وفق پذیری مناسب مو با موقعیت جدید، پزشک تشخیص دهد که در ماه اول بعد از کاشت مو، امکان انجام مزوتراپی وجود دارد.

فواید مزوتراپی بعد از کاشت مو

فواید مزوتراپی بعد از کاشت مو

فولیکول های جدید که از نواحی مختلف سر مانند نواحی پر پشت سر برداشته شده اند و در بالای سر کاشته شده اند، در شرایطی حساس و ضعیف به سر می برند. این شرایط در حالت عادی ممکن است زمان زیادی طول بکشد و دسترسی به نتایج کاشت به تاخیر بیافتد و بسیاری از فولیکولها به طور کامل بی نتیجه بمانند. به همین خاطر باید از آنها مراقبت کرد و نیازهای آنها را برطرف کد. اینجا اهمیت مزوتراپی مشخص می شود و نشان می دهد چقدر مهم و با ارزش است.  برخی از مهمترین فواید مزوتراپی عبارتند از :

  • افزایش خون رسانی در پوست سر و نواحی که کاشت مو انجام شده است و این خون رسانی منجر به دریافت اکسیژن و مواد مورد نیاز بیشتر توسط فولیکول ها می شود.
  • انتقال پروتئین ها و مواد معدنی به صورت مستقیم به ریشه مو.
  • مانع شدن از ریزش مجدد موها
  • افزایش ضخامت مو و شادابی آن
  • دستیابی به نتایج در زمان کمتری بعد از کاشت مو
  • افزایش سرعت رشد مو
  • بهبود و افزایش تراکم مو
  • تسریع بهبودی کامل پوست سر
  • خنثی کردن هورمون های عامل ریزش مو
  • بی خطر بودن فرآیند و سریع ترین روش ممکن برای تقویت مو
  • از بین بردن چربی های موجود در پوست
  • هزینه مناسب و اقتصادی

همچنین بخوانید : عوارض مزوتراپی مو

مراقبت‌های لازم در مورد مزوتراپی بعد از کاشت مو

با انجام دسته ای از مراقبت ها و توجه های اولیه همراه با فرآیند مزوتراپی، اثر بخشی آن را نیز افزایش خواهید داد. از جمله:

  • حداقل 10 ساعت بعد از انجام مزوتراپی، از شستشوی سر خود داری کنید.
  • حداقل 72 ساعت بعد از مزوتراپی بعد از کاشت به حمام نروید.
  • افرادی که مزوتراپی بعد از کاشت مو انجام می دهند نباید در هفته اول، بیشتر از 15 دقیقه در فضای گرم و مرطوب حمام باشند.
  • از انجام ورزش و کارهای سنگین در 48 ساعت بعد از مزوتراپی خود داری نمایید. هرگونه افزایش فشار و تعریق در ناحیه سر موجب از دست رفتن مواد تزریقی مزوتراپی و اثرات آن می باشد.
  • به مقدار زیاد و مناسب آب و نوشیدنی های سالم مانند آب میوه طبیعی استفاده کنید.
  • در صورت هر گونه تغییر رنگ، تورم، حساسیت و .. سریعا به متخصص خود مراجعه کنید.

   همچنین بخوانید : اقدامات قبل و بعد از مزوتراپی مو

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

2 پاسخ

  1. سلام خسته‌ نباشید من ۱ماه است که کاشت انجام دادم حالا دکترم میخواد برام مزوتراپی انجام بده فقط خواستم بدونم بلافاصله بعد از یک ماه فوری تزريق مزوتراپی زود نیست تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *