آنچه در این مقاله میخوانید :

مراقبت های قبل و بعد از لیفت صوررت با نخ

مراقبت قبل و بعد از لیفت صورت با نخ

همراه با توانایی متخصص، مواد استفاده شده، شرایط پوست و ..، مراقبت های قبل و بعد از لیفت صورت با نخ نیز، تاثیر زیادی در دستیابی به نتایج  درمان بهتر و ماندگاری بیشتر در لیفت صورت خواهند داشت. این مراقبت ها از آنجایی اهمیت پیدا می کنند که در قبل از لیفت پوست صورت را برای عمل بهتر آماده می کنند و بعد از لیفت پوست صورت نیز، از بازگشت حالت قبلی و یا ایجاد عوارض ناشی از لیفت جلوگیری می کنند.

در مجموع مراقبت ها شامل دستورالعمل های پزشکی می باشد که هم در زمینه مصرف دارو ها و هم در زمینه امور بهداشتی و تغذیه، فرد باید آنها را رعایت کند.

هدف از لیفت صورت با نخ

هدف از لیفت صورت با نخ

اینکه قرار است ما با انجام این روش درمانی چه تغییری ایجاد کنیم و چه نتایجی را در دراز مدت برای خود نگه داریم، باعث می شود بهتر درک کنیم که چه مراقبت هایی و به چه دلیل، قبل و بعد از لیفت نخ نیاز است. در فرآیند لیفت نخ، پوست صورت به صورت موضعی یا کلی تحت کشش قرار می گیرد. اگر به صورت موضعی باشد این عمل در قسمت خاصی مانند  گوشه چشم، پیشانی و .. انجام می گیرد و اگر کلی باشد، هدف صاف کردن  پوست اکثر نقاط صورت خواهد بود.

نخ های قرار گرفته در پوست یک عامل تحریک کننده می باشند که باعث خواهند شد پوست سرعت کلاژن سازی را افزایش دهد. کلاژن ها عامل جوانی و شادابی پوست هستند و زمانی که به هر دلیل تولید آنها کاهش پیدا کند، پوست ضعیف می شود و دچار افتادگی و شل شدن می شود.

حالا مراقبت های قبل از لیفت کمک می کند که پوست در سلامت کامل تحت عمل قرار بگیرد و با خون ریزی و عوارضی مانند تورم، سرخ شدن شدید، عفونت و .. همراه نگردد و مراقبت های بعد از لیفت نیز باعث خواهند شد، اهدافی که در عمل لیفت به آنها دست پیدا کرده ایم، نتایج بهتری از خود بروز دهند و ماندگاری بیشتری هم داشته باشند.

همچنین بخوانید : مراقبت های قبل و بعد از هایفوتراپی

مراقبت های قبل از لیفت صورت با نخ

در حالت کلی و برای سلامتی پوست بهتر است همیشه این مراقبت ها را انجام دهیم، اما در زمان قبل از لیفت صورت با نخ، از حالت اهمیت خارج می شود و انجام آنها الزامی می باشد. شما باید این مراقبت ها را حتما انجام دهید و سپس تحت لیفت با نخ قرار بگیرید. مهمترین آنها شامل موارد زیر می شود :

  • انتخاب پزشک : اولین قدم مراقبتی انتخاب پزشک با تجربه و حرفه ای در این زمینه است که خود می تواند تاثیر بسیار زیادی در نتایج لیفت نخ و سلامتی شما داشته باشد.
  • دریافت وقت مشاوره و معاینه اولیه : بررسی پوست شما توسط پزشک و همچنین اطلاع از شرایط سنی، جسمی، داروهایی که مصرف می کنید و … مواردی هستند که به پزشک کمک می کنند شرایط قبل از عمل را بهتر مدیریت کند و نکات مهم رفتاری، تغذیه و دارویی را تا قبل از لیفت به شما بگوید.
  • عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون : در چند روز آخر تا زمان انجام لیفت، از توصیه های اکید پزشکان عدم مصرف این داروها و همچنین غذاهایی که چنین تاثیری دارند می باشد. چرا که احتمال عوارضی چون کبودی، خون ریزی و تورم را بالا می برد.
  • عدم مصرف دخانیات و الکل : در یک هفته مانده به لیفت، از این موارد مصرف نکنید.
  • عدم انجام آرایش : در روز مراجعه برای لیفت صورت با نخ ، آرایش نداشته باشیید.
  • تراشیدن ریش و سبیل : در مورد آقایان قبل از مراجعه برای انجام لیفت.
  • استراحت و خواب کافی : در روزهای قبل از عمل استراحت کنید .
  • دوری کردن از شرایط تنش زا و استرسی : قبل از لیفت از این شرایط دوری کنید .

رعایت این نکات همراه با مواردی که پزشک به صورت تخصصی با توجه به شرایط پوستی و همچنین شرایط جسمی به شما بیان می کند، شما را برای انجام لیفت صورت با نخ آماده می سازد.

مراقبت‌های بعد از انجام لیفت صورت با نخ

مراقبت‌های بعد از انجام لیفت صورت با نخ

حالا فرآیند لیفت نخ به خوبی انجام شده و قرار است با گذراندن دوره نقاهت کوتاه مدت آن، همراه با انجام مراقبت های ضروری، کمک کنیم که در دوره دو تا سه ماهه کلاژن سازی، به بهترین نتایج  ممکن دست پیدا کنیم. موارد زیر از جمله مراقبت های الزامی در این مدت می باشد:

  • آشامیدن مایعات در ساعت های اول بعد از عمل در صورت داشتن حالت تهوع و سرگیجه.
  • استفاده از کمپرس آب سرد و یخ بر روی محل درمان، در یک هفته اول برای کاهش کبودی و یا تورم پوست.
  • در 24 ساعت اول بسیار کم و محدود صحبت کنید.
  • عدم انجام آرایش در 48 ساعت بعد از عمل لیفت.
  • عدم مصرف دخانیات در هفته اول بعد از انجام لیفت
  • عدم مصرف نوشیدنی های الکلی در هفته اول
  • بهتر است مصرف آب و نوشیدنی ها در چند روز اول بعد از عمل با نی انجام شود.
  • در زمان خواب سر خود را بالاتر از بدن و در زاویه 45 درجه نگه دارید تا مانع گردش بالای خون در صورت شوید.
  • عدم مصرف موارد جویدنی طولانی مانند آدامس، آبنبات، لواشک و …
  • مصرف بالای مایعات سالم از جمله آب و آب میوه ها
  • عدم انجام ورزش در 48 ساعت اول و همچنین عدم انجام ورزش سنگین و شدید در سه هفته اول
  • عدم انجام درمان های کمکی دیگر و همچنین عدم ماساژ و کشیدن صورت تا حدود 20 روز

رعایت این موارد آنقدر مهم و تاثیر گذار هستند که در برخی موارد ماندگاری نتایج حاصل از انجام لیفت صورت با نخ را تا دو برابر افزایش می دهند. در کنار اینها برخی اعمال و کارهای روزانه هست که اکثر افراد می خواهند بدانند از چه زمانی بعد از عمل لیفت می توان آنها را به صورت کامل و بدون نگرانی انجام داد، برخی از مهمترین آنها عبارتند از :

نحوه خوابیدن بعد از لیفت با نخ

نحوه خوابیدن بعد از لیفت با نخ

یکی از موارد اجتناب ناپذیر خوابیدن است. نمی توان به فرد توصیه کرد که بعد از عمل نخوابد، چرا که استراحت و خواب خود برای سلامتی پوست مهم و ضروری می باشد. اما نکته ای که باید به آن توجه شود نحوه خوابیدن است. در زمان خواب فرد در حالت بی اختیار قرار دارد و ممکن است به صورت و محل لیفت فشار ناشی از بالش وارد شود. پس به هیچ عنوان به شکم و پهلو نخوابید و سعی کنید به پشت بخوابید و دو طرف سر و بدن تکیه گاه قرار دهید که به اطراف نچرخید.

همچنین بخوانید : نحوه خوابیدن پس از تزریق بوتاکس

تاثیر مراقبت ها در نتایج لیفت صورت با نخ

فرآیند لیفت به عنوان یک عمل غیر تهاجمی دارای خطر بسیار کم و ناچیزی است. به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. ماندگاری این عمل دائمی نیست و بعد از مدتی نیاز به ترمیم و تکرار فرآیند می باشد. اما با انجام مراقبت های قبل و بعد از لیفت صورت با نخ، می توان تا مقدار زیادی هم سطح نتایج را افزایش داد و هم اینکه ماندگاری آنها را طولانی تر کرد.

برای مثال عدم مصرف دخانیات بعد از انجام لیفت باعث می شود که محدودیتی در زمینه کلاژن سازی پوست ایجاد نگردد و فرآیند کلاژن سوزی به بهترین شکل ممکن پیش برود. در نتیجه جوان سازی و شادابی پوست بیشتر می شود. در مرحله بعدی وقتی پوستی به مقدار بیشتری صاف و جوان شده باشد، افتادگی و شل شدن آن نیز دیر تر اتفاق می افتد و ماندگاری اثر بیشتر می شود.

سوالات متداول

1- از چه زمانی بعد از لیفت با نخ می توان سر کار رفت ؟

محیط و شرایط کاری افراد با هم متفاوت است. اگر کار فیزیکی و سنگینی دارید حداقل یک هفته  باید استراحت کنید و در سر کار حاضر نشوید. اما در مواردی که کار شما فکری و به دور از فشار جسمی سخت است، بعد از یک یا دو روز می توانید به ادامه شغل و کارتان بپردازید.

2- از چه زمانی بعد از لیفت صورت با نخ می توان حمام رفت و دوش گرفت؟

در 12 ساعت اولیه توصیه می شود که مورادی مانند لمس و شستشو و … انجام نشود و از آنجایی که حمام یک محیط گرم است حداقل 24 ساعت بعد از لیفت دوش نگیرید و بعد از آن نیز زمان دوش گرفتن خود را بسیار کوتاه کنید و کمتر از 15 دقیقه از حمام خارج شوید. همچنین از لیف زدن و ماساژ محل عمل در این یک ماه خود داری کنید. این مراقبت را بهتر است تا یک ماه انجام دهید.

3- امکان انجام آرایش و استفاده از محصولات مراقبتی از چه زمانی بعد از لیفت امکان پذیر است؟

 

مراقبت از لیفت صورت با نخ و زمان آرایش

بعد از گذشت دو روز از عمل می توانید با یک شستشوی آرام صورت خود را برای انجام آرایش و یا استفاده از کرم های مراقبتی پوست آماده کنید. البته به هیچ وجه هنوز امکان استفاده از لایه بردار و کشیدن پوست  و … هنوز وجود ندارد.

4- انجام ورزش بعد از لیفت با نخ از چه زمانی میسر است؟

شروع ورزش های سبک به صورت پیاده روی و نرمش های آرام حرکت بعد از یک هفته امکان پذیر می باشد. ورزشهایی که به ناحیه درمان فشار وارد کنند ممنوع می باشد. همچنین ورزشهایی که سر به سمت پایین است حتی اگر فشار فیزیکی زیادی ایجاد نمیشود خود داری کنید. بعد از 20 روز می توانید به صورت افزایش کم کم به سمت انجام ورزشهای سنگین قبل بروید.

5- انجام رابطه جنسی از چه زمانی امکان پذیر است؟

رابطه جنسی در دسته فعالیت هایی با تحرک بالا قرار می گیرد. همین موضوع سبب می شود که از افراد تقاضا شود در یک هفته اول از انجام آن خودداری کنند. بعد از یک هفته می توانید با فشار کمتر و به صورت کنترل شده فعالیت جنسی خود را به طور مجدد شروع کنید و این شرایط کنترلی و مراقبتی را نیز تا سه هفته بعدتر نیز ادامه دهید.

6- چه زمانی بعد از انجام لیفت شنا کنیم؟

بیان شد که در روز اول عدم شستشو و اعمال فشار جز موارد مراقبتی است. در ادامه نیز حمام ها باید زیر 15 دقیقه باشد و زیاد در محیط گرم نباشید. هرچه زمان شنا را به تاخیر بیندازید برای پوست شما بهتر است. چرا که در شنا کردن علاوه بر فشار آبی که به پوست وارد می شود، گرمای آب و استخر نیز برروی روند درمان و نتایج آن تاثیر گذار است. زمانی که به طور کامل آثار زخم ناشی از سوزن ها و کبودی ها از بین رفت و امکان مجدد فعالیت های سنگین تر بود، می توانید به شنا بپردازید.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *