آنچه در این مقاله میخوانید :

مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب

هدف از تزریق ژل لب یا فیلر لب اصلاح فرم لب و صورت و زیباتر شدن فرد است. مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب به شما کمک می­ کند تا نتیجه بهتری دریافت کنید. مراقبت درست بعد از تزریق فیلر لب اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر این مراقبت به درستی انجام شود، زیباجو نتیجه بسیار خوبی دریافت خواهد کرد و در مقابل اگر مراقبت به درستی انجام نشود، باعث بروز عوارض ناخوشایندی می شود.

مراقبت­ های بعد از تزریق فیلر چیست ؟

مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب را جدی بگیرید ، زیرا خون­ رسانی به لب بعد از تزریق افزایش میابد و باعث ایجاد خون­ مردگی می­ شود. به منظور جلوگیری از این عارضه، از چند روز قبل از انجام عمل، کمپرس سرد انجام دهید و از مصرف داروهایی که ضد انعقاد خون می باشند و خون را رقیق می کنند، خودداری کنید. همچنین از آنجایی که بی­ حسی تا 45 دقیقه بعد از عمل به طول می­ انجامد از خوردن و آشامیدن هر نوع خوراکی جلوگیری کنید. هرچقدر به این نکات بیشتر توجه شود و رعایت شود، نتیجه مطلوب­تری از عمل خود دریافت خواهید کرد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

آیا تزریق فیلر محدودیت سنی دارد؟

تزریق ژل یا فیلر برای افرادی که زیر 18 سال سن دارند به هیج عنوان توصیه نمی شود. زیرا در این سن افراد چه از نظر روحی و چه از نظر جسمانی شرایط پایداری برای انجام این کار را ندارند.

اگر می خواهید ژل یا فیلر را به لب­تان تزریق کنید، می توانید از سن 20 سالگی این تزریق را انجام دهید، ولی اگر تزریق به قصد رفع چین و چروک های صورت است، توصیه می شود از سن 30 سالگی به بعد این کار را انجام دهید. زیرا از 30 سالگی به بعد چین و چروک های صورت شروع به خود نمایی می کنند.

حتما بخوانید : راهنمای کامل تزریق فیلر لب

هزینه تزریق فیلر چقدر است؟

تزریق فیلر قیمت ثابتی ندارد که بتوان آن را پیش بینی کرد. این قیمت با توجه به خدماتی که کلینیک های زیبایی به شما ارائه می دهند و دستمزد متفاوتی که پزشکان برای خود در نظر می گیرند، متغیر است. ولی عواملی وجود دارند که در قیمت تزریق نقش دارند که عبارتند از: منطقه مورد درمان و تعداد تزریقات مورد نیاز.

همچنین بخوانید: انواع مدل های تزریق ژل لب

زمان ماندگاری فیلر چقدر است؟

ماندگاری ژل و فیلر به عواملی مانند برند، کیفیت، نوع ماده استفاده شده و وضعیت جسمانی زیباجو ارتباط دارد. زمان تقریبی که برای این ماندگاری در نظر گرفته می شود 12 ماه است. ولی در مواردی دیده شده که این ماندگاری به مدت 18 ماه الی 2 سال هم به طول انجامیده. این تاثیر موقتی را میتوان از محاسن این نوع درمان دانست. زیرا ممکن است بعد از تزریق نتیجه مورد انتظار زیباجو حاصل نشود. در اکثر مواقع افراد میخواهند بعد از تزریق فیلر، تزریق دیگری انجام دهند که توصیه می شود بین 4 تا 6 ماه صبر کنند و سپس تزریق دوم را انجام بدهند.

زمان ماندگاری ژل لب

مراحل قبل از تزریق فیلر:

قبل از تزریق ژل یا فیلر شما باید مراحلی را طی کنید که در نتیجه گیری شما از انجام این تزریق نقش بسیار زیادی دارد. ابتدا شما یک جلسه مشاوره با پزشک معالج خود خواهید داشت که در این جلسه پزشک، سوابق پزشکی و دارویی شما را بررسی خواهد کرد و در صورت نیاز از شما میخواهد که قبل از شروع تزریق آزمایش بدهید که از شرایط سلامتی شما کاملا مطمئن بشود. علاوه بر این، نقاطی که شما می خواهید ژل یا فیلر به آن تزریق شود مورد بررسی قرار می ­گیرد. در روز انجام تزریق، پزشک محل تزریق را با دقت علامت گذاری نموده و برای بالا رفتن آستانه درد زیباجو محل تزریق را بی­ حس می کند و در نهایت تزریق را انجام می­ دهد.

بعد از تزریق فیلر لب چه نکاتی باید رعایت شود؟

از آنجایی که قبل از تزریق لب­ ها را بی­ حس می ­کنند، یکی از مراقبت های بعد از تزریق فیلر این است که تا زمانی که حس لب­ ها به­ طور کامل برنگشته از خوردن یا آشامیدن خودداری شود؛ همچنین زیباجو باید به مدت یک هفته از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی­ های الکلی خودداری کند.

بخاطر داشته­ باشید به هیچ عنوان بعد از تزریق ژل لب نباید به لب­ های خود دست بزنید. به مدت یک هفته از لوازم آرایشی که با لب تماس دارند مانند رژ لب استفاده نکنید. تا 24 ساعت بعد از تزریق، از انجام ورزش­های سنگین و قرارگیری در معرض آفتاب و گرمای شدید (مانند سونا و حمام آب داغ) خودداری کنید.

تا 72 ساعت لب­ هایتان را ماساژ ندهید و از دست زدن به آنها جلوگیری کنید.

تاثیر ماساژ بعد از تزریق فیلر لب

بعد از تزریق فیلر لب، ممکن است در مناطقی از لب سطوحی ناهموار و ناصاف بوجود بیاید که طبیعی است و جای نگرانی ندارد. ماساژ دادن لب بعد از تزریق باعث از بین رفتن این ناهمواری­ ها می­ شود.

نحوه ماساژ لب

ماساژ لب و ناحیه تزریق در مراقبت های بعد از تزریق فیلر بسیار اهمیت دارد. ابتدا لب­ ها را بوسیله وازلین یا پماد AD چرب کنید، اینکار به شما کمک می­ کند حرکات را ساده و روان انجام دهید. حرکات دست هنگام ماساژ، باید از داخل به سمت بیرون باشد. توجه داشته باشید که نباید در ماساژ دادن لب­ ها زیاده روی کنید، چون باعث کبودی لب­ها می ­شود.

شستن صورت بعد از تزریق ژل

تا 8 ساعت بعد از تزریق ژل یا فیلر شما مجاز به شستشوی صورت خود نیستید. ولی بعد از گذشت این زمان، به شرط آنکه دستتان با محل تزریق ژل تماس نداشته باشد، می­توانید صورت خود را با آب و صابون بشویید.

خوابیدن بعد از تزریق ژل

یکی از مراقبت های بعد از تزریق فیلر نحوه خوابیدن است. روز اول تزریق باید به صورت طاق باز بخوابید و صورت و لبتان با بالش هیج تماسی نداشته باشد. روزهای بعد می­توانید به پهلو بخوابید ولی از تماس صورت و لب با بالش جلوگیری کنید.

همچنین بخوانید: عوارض جانبی تزریق ژل لب

تاثیر گرما بر ژل یا فیلر بعد از تزریق

بعد از تزریق، صورت و لب دچار ورم و قرمزی می­ شود و برای بهبودی به 2 هفته زمان نیاز دارد. تا زمانی که این علائم کاملا برطرف نشده ­اند از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید خودداری کنید.

غذا خوردن بعد از تزریق ژل یا فیلر

خوردن غذا بعد از تزریق فیلر لب مانعی ندارد و چون در هنگام خوردن غذا لب ­ها حرکت می ­کنند، ژل یا فیلر بهتر در لب پخش می­ شود. بهتر است در دو روز اول تزریق، سوپ یا فرنی میل کنید و بعد از آن به مدت دو هفته غذاهای نرم مانند پلو و خورشت میل کنید. توجه داشته باشید که هنگام خوردن غذا لب­تان را گاز نگیرید.

از بین بردن ورم صورت و لب بعد از تزریق فیلر

روز بعد از تزریق ممکن است با ورم و کبودی صورت مواجه شوید که از عوارض طبیعی این عمل است و جای نگرانی ندارد. این عارضه تا دو روز پس از تزریق افزایش یافته و بعد از آن رفته رفته کاهش میابد و بعد از گذشت دو هفته بر طرف می ­شود. برای سرعت گرفتن بهبودی و کاهش عوارض از نوشیدن آب زیاد و بالا نگه داشتن سطح آب بدن غافل نشوید؛ همجنین می­توانید از کمپرس سرد، ویتامین C و E، آناناس، امگا 3 و مسکن­های تجویز شده هم استفاده کنید. اگر پس از گذشت 14 روز از شدت عوارض کم نشد، حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

در برخی از مواقع افراد با گلوله گلوله شدن فیلر در ناحیه تزریق مواجه می­ شوند که این مسئله طبیعی است و بعد از دو هفته با ماساژ مداوم بر طرف می­ شود. ولی اگر بعد از گذشت 14 روز برطرف نشد، به پزشک خود اطلاع بدهید.

بعد از عمل ممکن است با علائمی همچون قرمزی و حساسیت مواجه شوید که تا دو هفته طبیعی است ولی اگر بعد از دو هفته مشکل برطرف نشد، به پزشک خود اطلاع دهید. البته فراموش نکنید که تفاوت­ های فردی و ایمنی متفاوت بدن هرشخص در طولانی بودن یا کوتاه بودن درمان این پروسه تاثیر بسزایی دارد.

از بین بردن ورم صورت بعد از تزریق ژل لب یا فیلر

سفر با هواپیما بعد از تزریق ژل یا فیلر لب

در سفر با هواپیما و دور شدن از سطح زمین و قرارگیری در ارتفاع و فشارهای مختلف اتمسفر، سطح آب بدن کاهش پیدا می­ کند. از آنجایی که یکی از موارد تاثرگذار در بهبود سریعتر شما بعد از عمل، سطح بالای آب در بدن است و این پروسه به دو هفته زمان نیاز دارد، تا حد ممکن از سفر با هواپیما به مدت دو هفته خودداری کنید و پس از گذشت 14 روز با اجازه ­ی پزشک از هواپیما استفاده کنید.

تزریق ژل قبل از عروسی

همانطور که گفته شد نتیجه عمل بلافاصله بعد از انجام مشخص نمی شود. به همین دلیل اگر قبل از مراسم خاصی مانند عروسی تصمیم به تزریق فیلر دارید، بدانید که اصلا تصمیم درستی نیست؛ زیرا نتایج تزریقات پوستی و زیبایی ثابت نیست و متغیر است. اگر عروس هستید و برای قبل از مراسم عروسی­تان چنین قصدی دارید، توصیه می­ شود 3 الی 4 هفته قبل از برگزاری مراسم تزریق را انجام دهید تا بدنتان فرصت عادت و جذب فیلر را داشته باشد. همچنین در این مدت عوارض ناشی از تزریق مانند: قرمزی، تورم، زخم، التهاب و خون­مردگی بهبود میابد. طبق گفته­ های قبلی در این زمان نوشیدن آب و بالا نگه داشتن سطح آب بدن فراموش نشود.

خشکی لب بعد از تزریق فیلر

این عارضه در سال­ های قبل که از فیلرهای قدیمی استفاده می­ شد، بیشتر در زیباجویان دیده می­ شد. امروزه با استفاده از ژل و فیلر ژوویدرم این عارضه به ندرت دیده می­ شود. اگر بعد از تزریق دچار خشکی لب شدید، به هیچ­ وجه سر خود از نرم­ کننده­ های لب مانند بالم ­لب­ های موجود در بازار استفاده نکنید و با تشخیص و تجویز پزشک نرم­ کننده مخصوص را تهیه نمایید.

تبخال بعد از تزریق فیلر لب

اگر تجربه­ ی تبخال را دارید، قبل از انجام تزریق، با تجویز پزشک مربوطه از قرص ضد تبخال استفاده کنید. اما اگر بعد از تزریق فیلر دچار تبخال شدید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

علائم عفونت بعد از تزریق چیست؟

علائم عفونت بعد از تزریق ژل لب

معمولا علائم عفونت، ورم، قرمزی، سوزش و درد در ناحیه تزریق شده به مدت دو هفته کاملا طبیعی است و به معنای عفونت نمی ­باشد. ولی اگر پس از گذشت 14 روز از شدت این عوارض کاسته نشد و به آن تب و گرما هم اضافه شد، شما دچار عفونت شده ­اید.

در این موقع به هیچ وجه سر خود از دارو یا آنتی ­بیوتیک استفاده نکنید و حتما به پزشک خود اطلاع بدهید و از او راهنمایی لازم را بخواهید.

تزریق فیلر برای چه نواحی می­تواند مورد استفاده قرار بگیرد؟

تزریق فیلر عموما برای حجم دهی لب، گونه، رفع چین و چروک صورت، نواحی زیر چشم، بینی و خط لبخند مورد استفاده قرار می­ گیرد. ولی در مواقعی هم دیده شده که تزریق فیلر برای حجم­ دهی و فرم­ دهی دست ­ها مورد استفاده قرار می­ گیرد.

آیا تزریق فیلر به بدن آسیب می­ رساند؟

پاسخ این سوال بستگی به کلینیک و پزشک مورد نظر خود شما دارد. اگر اینکار در کلینیک­­ های معتبر و توسط پزشک متخصص انجام شود و مواد مصرفی استاندارد و باکیفیت باشد، هیچ آسیبی به بدن وارد نخواهد شد و تاثیر نامطلوبی هم نخواهد داشت. اگر کلینیک و پزشکی را دیدید که با قیمتی بسیار پایین و باور نکردنی این کار را انجام می دهد، به هیچ وجه اعتماد نکنید و زیبایی و سلامتی خودتان را فدای قیمت پایین­ تر و ارزان­تر نکنید.

آیا تزریق فیلر درد دارد؟

پاسخ این سوال به آستانه درد زیباجو بستگی دارد. طبق تجربه ­های بدست آمده از این عمل، چون بی­ حسی موضعی انجام می­ شود دردی احساس نمی کند. افرادی که آستانه درد پایینی دارند کمی احساس درد می ­کنند. البته این درد، درد غیر قابل تحملی نمی­ باشد.

همچنین بخوانید: تغذیه صحیح بعد از تزریق چربی صورت

آیا تزریق فیلر لب در تغییر چهره نقش دارد؟

از آنجایی که فیلر لب باعث افزایش حجم لب، برطرفی نواقص لب مانند نامتقارن بودن را اصلاح می­ کند، تاثیر بسزایی در تغییر چهره شما خواهد داشت. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند چهره­ای طبیعی داشته باشند، می­توانید این عمل را به­ طور مرحله به مرحله انجام دهید. در تزریق مرحله به مرحله مواد طی چند جلسه متوالی به لب شما تزریق خواهد شد که باعث می­ شود لبتان زیاد حجیم نشود و ظاهری طبیعی به خودش بگیرد.

در انتها اگر شما جرء افرادی هستید که تمایل به انجام اینکار دارد ولی از عوارض و تغییر چهره بعد از اینکار بیم دارد، باید به شما بگوییم که تزریق ژل یا فیلر لب که به نوعی عمل زیبایی سرپایی محسوب می ­شود، هیج عوارض خطرناک و جبران ناپذیری نخواهد داشت به شرط آنکه در کلینیک زیبایی معتبر و پزشک متخصص انجام شود. به علاوه این عمل با از بین بردن نواقص لب بر زیبایی شما می­افزاید.

به علاوه آن، تزریق فیلر لب تاثیر کوتاه مدت دارد که از محاسن این عمل است. زیرا اگر زیباجو به هر دلیلی از نتیجه ناراضی باشد، می­تواند پس از گذشت 8 الی 12 ماه تصمیم دیگری برای ترمیم بگیرد. همچنین شما می­توانید با تحقیق در مورد انواع فیلرهای مورد استفاده و کمپانی­ های تولید کننده­ ی این فیلرها با تصمیم خود و نظر پزشک ژل مورد نیازتان را تزریق کنید.

برای مثال اگر قصد تزریق ژل یا فیلر به لب­ هایتان را دارید، بدانید مناسب ترین ژل برای تزریق به لب، ژل ژوویدرم می­ باشد. ژل ژوویدرم که ساخت کشور آمریکا می­ باشد به علت بافت نرم و خاصیت حجم­­ دهندگی بالایی که دارد، مناسب ­ترین ژل برای تزریق به لب می­ باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *