آنچه در این مقاله میخوانید :

ماندگاری بلفاروپلاستی چقدر است؟

عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک یک عمل زیبایی برای پلک ها می باشد. این جراحی می ‌تواند روی پلک های بالا و پایین یا یکی از آنها انجام شود. عمل بلفاروپلاستی هم برای درمان مشکلات عملکردی پلک ها و هم برای زیباسازی پلک ها استفاده می شود. در این مطلب قصد داریم تا درباره ی ماندگاری بلفاروپلاستی بیشتر توضیح دهیم.

مزایای عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی به برداشتن پوست و چربی های اضافی بالا و پایین پلک که در اثر افزایش سن ایجاد شده ‌اند گفته می شود. این عمل موجب رفع چین و چروک ها و جلوگیری از افتادگی پلک ها می شود. یکی از بهترین راه ها برای زیباسازی اطراف چشم عمل بلفاروپلاستی می باشد. عمل بلفاروپلاستی نیاز به بستری ندارد و حتی می ‌توان از بی‌ حسی موضعی استفاده نمود. عوارض این عمل معمولاً چند روز بعد از عمل رفع می شود و دارای دوره نقاهت کوتاهی می باشد.

ماندگاری عمل بلفاروپلاستی

ماندگاری بلفاروپلاستی چقدر است؟

عمل بلفاروپلاستی یکی از روش های زیباسازی می باشد که تاثیر بسیاری در چهره افراد دارد. در این عمل میزان ماندگاری طولانی می باشد اما با گذشت زمان و افزایش سن سفتی پوست و قدرت عضلانی دور چشم به مرور زمان دچار زوال می شود. این مسئله باعث کمرنگتر شدن نتایج بلفاروپلاستی می گردد. برای ماندگاری بیشتر عمل بلفاروپلاستی باید از پمادهای مخصوص اطراف چشم استفاده کرد. سعی کنید در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

ماندگاری عمل بلفاروپلاستی بیش از ۹۰ درصد دائمی می باشد. بنابراین جای نگرانی برای بازگشت به حالت اولیه وجود ندارد. اما ۱۰ درصد مواقع امکان دارد نیاز به انجام مجدد باشد تا نتیجه دلخواه و ایده آل به دست آید.

اطلاعات بیشتر : هایفوتراپی دور چشم چیست؟

در کدام موردها ماندگاری عمل بلفاروپلاستی به صورت دائمی نمی‌باشد؟

یکی  از موارد و سوالات اساسی که ذهن افراد را درگیر می نماید این می باشد که در کدام یکی از موارد عمل بلفاروپلاستی دائمی نمی‌ باشد.

در کل در موارد زیر ماندگاری عمل بلفاروپلاستی دائمی نمی ‌باشد:

  • در مواردی که متقاضیان عمل بلفاروپلاستی، اقدامات قبل و بعد از عمل را رعایت نمی کنند و آن را جدی نمی گیرند این عمل مانند سایر عمل ها نیاز به مراقبت دارد و نیاز است قبل از عمل نکات خاصی را رعایت کرد تا نتیجه عمل بلفاروپلاستی موفقیت آمیز باشد در غیر این صورت و رعایت نکردن این مسائل نیاز به عمل مجدد می باشد. پس بهتر است نکات قبل و بعد عمل را رعایت نمایید.
  • گاها خطای پزشک موجب می شود نتیجه عمل بلفاروپلاستی موفقیت آمیز نباشد و نتیجه مورد نظر بیمار به دست نیاید و مشکل افتادگی چشم به طور کامل از بین نرود.
  • یکی دیگر از مواردی که باعث می شود عمل بلفاروپلاستی به صورت دائمی نباشد عوامل ژنتیکی می باشد. عوامل ژنتیکی اشخاص موجب می شود که بعد از این عمل و بعد از گذشت چند سال افتادگی پلک مجددا در شخص اتفاق افتد و در این موارد نیاز است عمل بلفاروپلاستی مجدداً انجام شود.
  • هنگامی که سن افراد بالا می‌ رود و به میانسالی نزدیک می شود به ‌طور ناخودآگاه سلول‌ های پوستی حالت اولیه و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند و در نتیجه ی عمل بلفاروپلاستی تاثیر می گذارد. برای همین نیاز است در سن میانسالی مجددا عمل بلفاروپلاستی انجام شود.

علت مراجعه بسیاری از متقاضیان جراحی پلک و بلفاروپلاستی:

علت مراجعه اشخاص برای انجام این عمل، افتادگی پلک یا اضافه پوست پلک ها می باشد. این عمل می‌ تواند پوست نواحی اطراف چشم را لیفت و سفت نماید و باعث ایجاد ظاهری زیبا و جوان تر شود. در این فرآیند درمانی پوست اضافی، عضلات و گاهی بافت چربی پلک های بالا و پایین برداشته می شوند. بلفاروپلاستی پلک بالا گاهی به آن لیفت پلک نیز گفته می شود. فقط زمانی باعث رفع افتادگی پلک می شود که پوست اضافی باعث سنگین شدن و افتادگی پلک شده باشد.

بلفاروپلاستی برای کاربردهای زیبایی استفاده می شود. در اثر افزایش سن و پیری پلک ها دچار افتادگی و پف به علت تجمع بافت چربی می شود با استفاده از بلفاروپلاستی این مشکلات رفع می گردند.

کشورهای آسیای شرقی عمل بلفاروپلاستی را بیشتر برای درشت تر شدن چشم ها انجام می دهند. جراحی بلفاروپلاستی یک عمل سرپایی است که به مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت انجام می شود.

پوست و چربی زیاد پشت پلک های بالا علاوه بر ظاهر پف کرده باعث سنگین شدن پلک ها می ‌شود و در بینایی فرد اثر می گذارد بنابراین عمل بلفاروپلاستی باعث بهبود بینایی فرد می گردد.

هم‌ چنین زیر چشم ها دارای سه بخش جداگانه چربی می باشند که به مرور زمان کاهش این چربی ها باعث آویزان شدن پوست زیر چشم می گردد جراحی پلک باعث از بین رفتن چین و چروک و سفت شدن پوست می گردد.

همچنین بخوانید : تزریق چربی زیر چشم چگونه است؟

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای جراحی پلک هستند ؟

چه افرادی کاندیدای بلفاروپلاستی هستند و ماندگاری آن چقدر است

  • افرادی که دخانیات مصرف نمی کنند، کسانی که قلیان و سیگار مصرف نکنند یا بتوانند تا 6 ماه به هیچ وجه مصرف نکنند. زیرا سیگار و قلیان باعث پایین آمدن نتیجه عمل و میزان بهبودی آن می شود.
  • افرادی که نتیجه آزمایشات آنها که مورد نیاز جراحی است خوب باشد نیز می توانند این عمل را انجام دهند. آزمایشاتی از قبیل تست بینایی سنجی، میزان دید و سنجش، میزان ترشح اشک برای جلوگیری از خشکی چشم و… .
  • افرادی که داروهای تجویزی توسط پزشک را به موقع و منظم مصرف کنند برای انجام این عمل مناسب می باشند.
  • هم چنین افرادی که رژیم غذایی مناسب که دکتر تجویز نموده را رعایت نمایند.
  • افرادی می توانند این عمل را انجام دهند که پوست آویزان و شلی که به صورت چند لایه و چروک شده روی پلک بالا دارند و ظاهر پلک را تغییر می دهد هم چنین بینایی فرد را در خطر می اندازد.
  • افرادی که نیاز به حذف کیسه های زیر چشم دارند.
  • افرادی که چین و چروک و پوست اضافه در پلک پایین داشته باشند.
  • افرادی که پلک افتاده پایین چشم باعث نشان دادن سفیدی زیر قرنیه شود.
  • افرادی که رسوبات چربی در چشم دارند مانند پف در چشم ها.
  • افرادی که پلک های بالایی یا بر افروخته دارند.

عمل بلفاروپلاستی گاهی اوقات همراه با یک روش دیگر مانند، جوان سازی پوست و لیفت ابرو انجام می گیرد.

این عمل برای اشخاصی با سن 35 سال به بالا انجام می گیرد هم چنین پف چشم و افتادگی پلک که ارثی باشد در سنین پایین تر انجام می‌ گیرد.

مدت زمان لازم برای رفع کبودی و بهبود ورم و التهاب پس از عمل جراحی بلفاروپلاستی حدود ۱۵ روز می ‌باشد. به طور کلی این عمل به نقاهت زیادی نیاز ندارد و نتیجه این عمل تا چند ماه بعد مشخص می گردد و چشم ها فرم زیبای خود را به دست می آورند.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای انجام عمل بلفاروپلاستی نمی باشند؟

  • افرادی که خشکی چشم دارند و یا به بیماری های چشمی مانند گلوکوم مبتلا هستند که باعث آسیب به عصب بینایی شده است و یا بیماری هایی مانند جدا شدگی یا پارگی شبکیه چشم، بیماری خود ایمنی گریو و یا بیماری هایی که در بینایی تاثیر می گذارد را دارند پس از انجام عمل بلفاروپلاستی عوارض بیشتری ممکن است داشته باشند در این شرایط ممکن است جراح از انجام جراحی بلفاروپلاستی برای شخص خودداری نماید.
  • برای انجام این جراحی باید شخص بیماری خاصی نداشته باشد و به طور کلی سالم باشد. چنانچه فرد بیمار باشد انجام این عمل توصیه نمی شود.
  • برای انجام عمل بلفاروپلاستی افراد باید حداقل 35 سال داشته باشند مگر افرادی که مشکلات و ناهنجاری های مادرزادی پلکی دارند پس برای افراد کمتر از 35 سال توصیه نمی شود.
  • انجام عمل بلفاروپلاستی برای کسانی که مشکل بهبود زخم پس از عمل جراحی دارند و یا از سلامت پوستی کامل برخوردار نیستند مناسب نمی باشد.
  • افرادی که بیماری های سیستمی مانند بیماری تیروئید، فشار خون بالا، انعقاد خون و بیماری دیابت دارند برای انجام عمل بلفاروپلاستی مناسب نیستند.

همچنین بخوانید : مراقبت های قبل و بعد از جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

 

چگونگی انجام جراحی پلک و مدت ماندگاری بلفاروپلاستی

سوالات متداول

1- آیا عمل بلفاروپلاستی در دید افراد هم تاثیرگذار است؟

پس از انجام عمل بلفاروپلاستی به علت برداشتن پوست های اضافی ناشی از افتادگی پلک تاثیر بسزایی در میزان دید افراد دارد و باعث بهتر دیده شدن بینایی افراد می‌ شود.

2- تا چند روز بعد از انجام عمل، پلک ها دارای کبودی و درد و ورم می باشند؟

باید توجه داشت احتمال کبودی و ورم به چند عامل بستگی دارد در صورتی که از داروهایی مانند فشار خون و یا داروهای انعقاد خون استفاده شود پس از انجام بلفاروپلاستی کبودی و درد و ورم دیرتر درمان می شود.

3- آیا جراحی پلک های بالا و پایین را می توان همزمان انجام داد؟

انجام بلفاروپلاستی پلک های بالا و پایین به صورت همزمان هیچ مانعی ندارد ولی با تشخیص پزشک و با توجه به شرایط بیمار ترجیح داده می شود پلک های بالا و پایین در جلسات جداگانه عمل شوند.

4- چند روز قبل از عمل بلفاروپلاستی داروی آسپرین را قطع کنم؟

داروهای ضد انعقاد خون در جراحی ها به ویژه جراحی پلک و بلفاروپلاستی پلک های تحتانی باید قطع شود داروی ضد انعقاد خون مانند آسپرین را باید حداقل ۵ روز و یا یک هفته قبل قطع نمود. ولی لازم است قبل از قطع این داروها با پزشک داخلی و یا متخصص قلب مشورت شود.

5- روز بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی می توانیم به حمام برویم؟

معمولاً سه روز پس از عمل می توان به حمام رفت و با استفاده از شامپو بچه یک دوش ساده گرفت البته زمان حمام رفتن به شرایط محل جراحی بستگی دارد، چنانچه بیمار مشکل داشته باشد قبل از استحمام باید به پزشک معالج خود اطلاع دهد.

6- زخم ها چه مدت بعد، از بین می روند؟

باقی ماندن محل برش جراحی بلفاروپلاستی به چند عامل بستگی دارد. یکی از مهم ترین عوامل پوست بیمار می باشد هم چنین روش مراقبت بیمار بعد از جراحی از این عوامل تاثیرگذار در از بین رفتن محل جراحی می باشد. اما در کل ممکن است مدت زمان بهبودی تا 6 ماه بعد از عمل باشد.

کلام آخر

با توجه به مواردی که در بالا اشاره کردیم بلفاروپلاستی برای اشخاصی که افتادگی پلک دارند مفید است انجام دادن این جراحی برای پلک چشم بسیار موثر است و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شخص می گردد. همچنین گفتیم که ماندگاری بلفاروپلاستی چقدر است و آیا دائمی است یا خیر. برای انجام این جراحی باید به پزشک متخصص مراجعه گردد تا بهترین نتیجه را کسب نمود.

همچنین بخوانید : کربوکسی تراپی زیر چشم چیست؟

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *