آنچه در این مقاله میخوانید :

سن مناسب هایفوتراپی

سن مناسب هایفوتراپی در چه سنی استیکی از عوامل تاثیرگذار به دست یابی بیشترین بازدهی در زمینه درمان های زیبایی، استفاده از آنها در سن مناسب است. شما اگر از روشی مانند هایفوتراپی در سن مناسب استفاده کنید به مراتب بازدهی آن نسبت به سنین دیگر بیشتر خواهد بود. حتی ممکن است گاهی به دلیل عدم رعایت سن مناسب برای انجام یک درمان، هیچ نتیجه و بازدهی از آن دریافت نکنید. پیری پوست تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند استرس، بیماری، فشارهای روحی، وراثت، عدم مراقبت درست از پوست، افزایش سن و … ممکن است برای افراد مختلف بوجود بیاید. اما این دلیلی نیست که نتوانیم آن را عقب بیاندازیم یا سرعت آن را کند کنیم. با رعایت سن مناسب هایفوتراپی و انجام این روش زیر نظر متخصصین امکان جوان سازی پوست وجود دارد.

همچنین بخوانید: سن مناسب مزوتراپی مو

هایفوتراپی در سنین مختلف

بررسی روند تاثیرگذاری هایفوتراپی در سنین مختلف به ما نشان خواهد داد که این روش درمانی در چه بازه های سنی بیشترین نتیجه و اثرگذاری را داشته است و در چه زمان هایی کمترین نتیجه را داشته و انجام آن بیهوده بوده است. با چنین بررسی می توانیم متوجه شویم بهترین زمان مراجعه برای انجام هایفوتراپی چه سنی است.

1- هایفوتراپی در سنین زیر ۳۰ سالگی

دو عامل در این سنین اتفاق می افتد. یکی اینکه فرد در سنین رشد قرار دارد و به طور طبیعی کلاژن سازی پوست به خوبی انجام می گیرد. در چنین شرایطی هایفوتراپی تاثیر چندانی در تحریک فرآیند کلاژن سازی نخواهد داشت. چون روال طبیعی آن در حال انجام است. مورد بعدی تغییرات ناشی از سن بلوغ و اثر آن بر روی پوست می باشد. افراد دچار جوش ها و آکنه های مختلف می شوند و نیاز است که با طی کردن دوره جوانی از این مرحله عبور کنند و شرایط نهایی پوست مشخص شود.

این موارد نشان می دهد که در زیر 30 سالگی نیاز شدیدی به هایفوتراپی وجود ندارد و می توان با انجام مراقبت های پوستی، تغذیه مناسب و … به جوانی و شادابی پوست کمک کرد.

2- هایفوتراپی در سنین بین ۳۰ تا ۵۰ سالگی

شروع تغییرات پوستی در این دوره صورت می گیرد و برای افراد مختلف سرعت آن متفاوت است. بعضی از افراد به دلیل مشکلات مختلف، استرس، وراثت و .. با سرعت بیشتری دچار افتادگی و چین و چروک پوست می شوند و بعضی دیگر به کندی روال پیر شدن را طی می کنند. در چنین شرایطی هایفوتراپی با تاثیرات مناسبی که روی پوست فرد ایجاد می کند همراه با تحریک فرآیند کلاژن سازی پوست، روند پیر شدن پوست و ایجاد چین و چروک را کاهش می دهد و به جوان سازی پوست و زیبایی فرد کمک می کند.

همچنین در از بین بردن چربی های ایجاد شده در زیر پوست موثر است که در نواحی مانند گونه، زیر چانه و .. تجمع پیدا می کنند.

جدایی از ایجاد زیبایی در پوست، هایفوتراپی در این سن مانع ایجاد چاقی شدید می گردد و از بیماری های ناشی از چاقی جلوگیری می کند.

همچنین بخوانید: ماندگاری هایفوتراپی

3- هایفوتراپی بعد از ۵۰ سالگی

با عبور از 50 سالگی میزان چین و چروک بسیار افزایش می یابد و عمق آنها زیاد و زیادتر می گردد. از طرفی مقدار افتادگی پوست نیز بیشتر می شود. همه اینها در کنار یکدیگر سبب می شوند که ظاهر فرد دچار تغییر شود و به سمت پیری برود. در چنین مواردی تاثیر گذاری روش های درمانی از جمله هایفوتراپی به مقدار زیادی کاهش پیدا می کند.

موارد گفته شده دلیلی بر عدم امکان هایفوتراپی در سنین بالای 50 سال نیست. اما نباید انتظار معجزه از آن را داشته باشید. با این حال با انجام فرآیند درمانی به صورت درست و طی کردن دوره های هایفوتراپی تا سنین نزدیک 75 سالگی نیز، نتایج مثبت در جوان سازی پوست مشاهده گردیده است.

عاملی که با افزایش سن باعث کاهش نتایج هایفوتراپی می شود، کاهش تحریک پذیری پوست در زمینه کلاژن سازی و همچنین چین افتادگی های شدید و چروک های عمیق می باشد. اما از یاد نبرید که همچنان در زمینه از بین بردن چربی های زیر پوست در این سنین نیز، هایفوتراپی نتایج بسیار خوبی از خود بر جای می گذارد.

در سنین بالای 75 سال، عملا پرداخت هزینه و طی کردن زمان در دوره های هایفوتراپی نتایجی را در بر نخواهد داشت.

سن مناسب هایفوتراپی کدام است؟

بهترین سن مناسب هایفوتراپیبا مرور نتایج هایفوتراپی در سنین مختلف، مشاهده کردیم که بیشترین دریافت نتایج در بازه سنی بین 30 تا 50 سالگی بدست می آید. زمانی که سرعت کلاژن سازی پوست کاهش پیدا می کند و اولین چین و چروک های روی پوست بوجود می آیند. در این سن با تحریک مجدد پوست توسط فرآیند هایفوتراپی، عملا کلاژن سازی تشدید می گردد و فرآیند جوان سازی پوست همراه با حذف چین های ریز اولیه، صورت می گیرد.

نکته دیگری که باعث می شود در این سن فرآیند هایفوتراپی بسیار مفید باشد، حذف چربی های ایجاد شده ناشی از مواردی چون دوره بارداری و زایمان است. خیلی از بانوان بعد از بارداری و زایمان، دچار چربی زیر پوست میگردند که با انجام هایفوتراپی می توان مقدار قابل توجهی از آن را از بین برد.

در نتیجه بهترین بازه سنی بین 30 تا 50 سالگی است و هر در این بازه زودتر انجام گیرد نتایج بهتر است و هرچه به سمت مقدار بالا یعنی 50 سالگی پیش برویم، بازدهی هایفوتراپی کاهش می یابد. هرچند که تا سنین نزدیک به 75سالگی نیز نتایج هایفوتراپی مشاهده شده است.

هر فردی که در بازه سنی 30 تا 75 سالگی دارای چین و چروک سطح پایین و خفیف باشد، هایفوتراپی برای درمان او کمک کننده خواهد بود.

همچنین بخوانید: مراقبت های قبل و بعد از هایفوتراپی

آیا استفاده از هایفوتراپی در سنین بالای ۷۵ سال ممنوع است؟

تنها عدد سن نمی تواند مانعی برای انجام فرآیند هایفوتراپی باشد. در واقع اگر افراد بالای 75 سال درخواست هایفوتراپی داشته باشند باید تحت انجام معاینات مختلف قرار بگیرند. در صورتی که مشکلاتی از قبیل اختلال در دستگاه لنفاوی، دیابت، مشکل قلب و عروق و .. نداشته باشند، ممنوعیتی در زمینه انجام هایفوتراپی وجود نخواهد داشت.

البته این مورد را هم در نظر داشته باشید که در افراد بالای 75 سال با میزان افتادگی بالای پوست و چین و چروک زیاد، به دلیل عدم دستیابی به نتیجه، هایفوتراپی انجام نخواهد شد و دکتر آن را توصیه نمی کند.

استفاده از هایفوتراپی در چه سنی عوارض دارد؟

در مواردی افراد نگران این هستند که اگر دچار چین و چروک، جای جوش و افتادگی پوست در سنین کمتر شدند و به پیری زودرس دچار شدند اگر هایفوتراپی انجام دهند دچار عوارض آن شوند. در واقع باید بگوییم هایفوتراپی یک روش درمانی بدون عوارض است. تنها موردی که در مواردی به انجام آن توصیه می گردد یا برعکس هایفوتراپی تجویز نمی گردد، تاثیر آن است. در برخی سنین تاثیر و نتایج آن زیاد و خوب است و در برخی سنین دیگر بازدهی مناسبی ندارد و به فرد توصیه می گردد هزینه و زمان خود را صرف این روش درمانی نکند.

بنابراین در هر رده سنی که قرار گرفته اید، در صورت تمایل به انجام هایفوتراپی می توانید به پزشک مراجعه کنید و تحت معاینه قرار بگیرید. متخصص نظر نهایی را در مورد اینکه هایفوتراپی برای شما مناسب است یا نه، بیان می کند.

بهترین کاندیدای هایفوتراپی چه کسانی هستند؟

بهترین کاندیدای هایفوتراپی چه کسانی هستنداین روش درمانی بدون عارضه و مشکل است. به همین خاطر استفاده از آن برای تمام افراد مناسب می باشد. اما افرادی که در بازه سنی 30 تا 50 سال قرار داشته باشند که میزان چین و چروک پایینی در سطح پوست دارند و افتادگی پوست آنها کمتر است، بهترین گزینه برای انجام هایفوتراپی می باشند. اما در برخی موارد ممکن است شما از نظر سن و ظاهر پوست کاندید مناسبی برای استفاده از روش هایفوتراپی باشید ولی به دلیل مشکلات دیگر، دکتر تشخیص دهد که هایفوتراپی مناسب شما نیست. دسته ای از افراد که نباید برای آنها هایفوتراپی انجام شود شامل موارد زیر می باشند :

  • افراد مبتلا به دیابت
  • مواردی که فرد دچار تیروئید کم کار است.
  • مواردی که به صورت فرد ژل و بوتاکس تزریق شده باشد.
  • افراد مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی هستند.
  • برای مواردی که پوست فرد خشک است و مشکلاتی مانند اگزما دارد.
  • افرادی که در حال گذراندن دوره درمان یک بیماری هستند و داروهای مشخصی مصرف می کنند.
  • خانم هایی که در دوره بارداری هستند یا به نوزاد شیر می دهند.
  • مواردی که فرد در دهان خود دارای ایمپلنت است.
  • موارد دارای زخم باز و خوب نشده روی صورت.
دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *