آنچه در این مقاله میخوانید :

تزریق چربی میکروفت

امروزه یکی از راه هایی که جهت جوانسازی بسیار مورد استقبال قرار گرفته، تکنیک تزریق چربی می باشد. استفاده از چربی بدن خود شخص و طبیعی بودن  آن، دلیل برتری آن نسبت به روش های دیگر است. از به روزترین و پیشرفته ترین روش های تزریق چربی، تزریق چربی میکروفت می باشد.

تزریق چربی به روش میکروفت

تزریق چربی به روش میکروفت چیست؟

در تزریق چربی میکروفت، چربی برداشت شده از بدن شخص، تصفیه می شود. سپس چربی ها به اندازه ی میکرو که از اندازه ی نانو بزرگتر می باشد، خرد می شوند. تزریق با سرنگی مخصوص که دارای قطر نازک است، انجام می شود.

سایز کوچک شده ی سلول های چربی، سبب می شود انتقال سلول های چربی در هنگام تزریق، بهتر پیش برود. همچنین متخصص زیبایی با تزریق چربی میکروفت، می تواند کیفیت فرم دهی را افزایش دهد.

اطلاعات بیشتر : تزریق چربی به لب چگونه است؟

مزایای تزریق چربی به روش میکروفت

از مزایای آن می توان به داشتن ماندگاری زیاد، کوتاهی زمان نقاهتی که سپری می شود و کم تهاجمی آن اشاره کرد. همچنین این روش دارای کارایی زیادی در شاداب کردن پوست و حفظ جوانی آن می باشد.

تزریق چربی میکروفت، عوارض جانبی به دنبال نخواهد داشت. همچنین بهبود یافتن خون رسانی به ناحیه ی تزریق و طراوت بخشی به چهره، از دیگر مزیت های این روش می باشد. لازم به ذکر است نتیجه ی قابل مشاهده در چهره ی فرد، خیلی طبیعی خواهد بود.

معایب تزریق چربی میکروفت

امکان خونریزی و کبودی اندک در محل تزریق یا محل برداشت چربی وجود دارد. همچنین ممکن است در ناحیه ای که تزریق چربی انجام می شود، عفونت ایجاد شود. پس از تزریق چربی میکروفت، دوره ی کوتاه نقاهت باید سپری شود. دیدن نتیجه ی قطعی پس از دو یا سه ماه امکان پذیر خواهد بود.

کاربرد تزریق چربی به روش میکروفت

از کاربردهای تزریق چربی به روش میکروفت، می توان به رفع چروک های پوست صورت، رفع چروک های پیشانی و اطراف چشم، فرم دهی به چانه، گونه و لب، درمان سیاهی اطراف چشم و زاویه سازی صورت اشاره کرد.

برطرف کردن خط خنده، رفع کردن خط های پوست بدن و از بین بردن چین و چروک های عمیقی که در پوست صورت وجود دارند، از کاربردهای دیگری است که این روش دارد.

کاربرد تزریق چربی به روش میکروفت

کاندید مناسب انتقال چربی

افراد برای انتقال چربی به روش میکروفت، باید شرایط لازم را داشته باشند. افرد نباید بیماری خاصی داشته باشند و باید از سلامت عمومی برخوردار باشند. افرادی که دارای گودی زیر چشم هستند، می توانند از این روش برای درمان بهره ببرند.

اشخاصی که بینی آنها دارای ناهمواری است، اشخاصی که میخواهند به پشت دستشان چربی تزریق شود، افرادی که خواهان ایجاد تناسب اندام هستند و کسانی که میخواهند حجم کم زیر چشم خود را جبران کنند، برای انتقال این نوع چربی مناسب می باشند.

تزریق چربی به روش میکروفت، برای افرادی که میخواهند انتقال چربی را در ناحیه ی وسیعی از بدن انجام دهند، مناسب می باشد. همچنین این روش برای کسانی که میخواهند چانه یا گونه ی خود را پر کنند، استفاده می شود.

دوران نقاهت و بهبودی تزریق چربی به روش میکروفت

با رعایت نکته های ضروری در دوره ی نقاهت و بهبودی تزریق چربی میکروفت، می توان به ماندگاری اثر تزریق کمک کرد. بالا نگه داشتن سر از سطح بدن در وقت استراحت به مدت چهار هفته الزامی می باشد. همچنین به هیچ وجه نباید روی صورت بخوابید.

قرار دادن ده دقیقه ای کمپرس یخ روی ناحیه ی تزریق شده، روزانه چهار تا شش دفعه، برای کاهش التهاب اثر دارد. توصیه می شود از نور خورشید و مکان های گرم، مثل سالن سولاریوم و سونا، دوری کنید. همچنین ماساژ ناحیه ی تزریق شده و ورزش کردن ممنوع می باشد.

داروهای مصرفی در دوره ی نقاهت، فقط باید توسط پزشک تجویز شده باشند. به منظور جلوگیری از اختلال در نتیجه ی تزریق، به مدت سه هفته مصرف دخانیات ممنوع می باشد. همچنین فرد باید وزن خود را کنترل نماید و ثابت نگه دارد.

ترک کردن سیگار و الکل در دوره ی بهبودی الزامی است. مصرف غذاها و چربی های سالم مثل آووکادو توصیه می شود. همچنین برای دست یافتن به نتیجه ی نهایی ماندگارتر و بهتر، نوشیدن مایعات به مقدار کافی لازم می باشد.

همچنین بخوانید : تزریق چربی به روش نانوفت چگونه است

سوالات متداول

1-آیا دوره ی نقاهت تزریق چربی، بلند مدت است؟

خیر، به طور معمول بعد از یک ماه تغییرات در صورت کاملاً پدیدار می شوند.

2- از چه سنی می توانیم تزریق چربی به روش میکروفت را انجام دهیم؟

سن سی سالگی به بالا، برای این عمل زیبایی و جوانسازی مناسب می باشد.

3- ماندگاری نتیجه ای که تزریق چربی دارد، چقدر است؟

ماندگاری اثر تزریق در صورت رعایت نکات در زمان بهبودی، پس از یک ماه دائمی می شود.

4- آیا هوای گرم روی چربی تزریق شده اثر گذار است؟

بله، هوای گرم می تواند حجم سلول های چربی منتقل شده را کاهش داده و نتیجه ی عمل زیبایی را تحت تاثیر قرار دهد.

5- چربی ها برای انتقال، از کدام قسمت بدن برداشته می شوند؟

از نقاطی مثل پهلو، شکم و پشت ران که دارای چربی و مقاوم می باشند.

اطلاعات بیشتر : کاربرد بوتاکس چیست؟

کلام آخر

امیدواریم مطالب ارائه شده در مورد تزریق چربی به روش میکروفت، رضایت شما عزیزان را جلب کرده و مفید واقع شده باشد. خوشحالیم که تا پایان ما را همراهی کردید.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *