آنچه در این مقاله میخوانید :

انواع مدل های تزریق ژل لب

امروزه، تزریق ژل لب برای فرم دهی لب ها، رفع اشکالات جزئی و همچنین جوان سازی لب های افراد مسن مورد استفاده قرار می گیرد. جذابیت چهره برای خانم های جوان و میانسال نقش اساسی در زندگی دارد؛ پس باید بتوانند انواع مدل های تزریق ژل لب را بشناسند و مورد مناسب را برای چهره خود انتخاب کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا انواع مختلفی از مدل های تزریق ژل لب را بررسی کنیم.

تزریق ژل لب، یکی از راهکارهای طبیعی برای درمان افتادگی و یا افزایش حجم لب می‌باشد که روز به روز بیشتر مورد توجه بانوان قرار می‌گیرد.

بر اساس تجربه پزشکان و نیاز خانم ها، چندین نوع مدل تزریق ژل لب وجود دارد که نمونه های پرطرفدار آنرا بیان می‌کنیم. انواع مدل ها از جمله مدل کلاسیک، چاک دار، هالیوودی، قلبی، عروسکی و … وجود دارد. با توجه به ملاک هایی که در ادامه بیان می‌کنیم، می‌توانید هر کدام از این مدل های تزریق را برای چهره خود استفاده کنید.

انواع مدل های تزریق ژل لب

بهترین مدل های تزریق ژل لب

  • تزریق ژل مدل عروسکی (باربی)

در این مدل، هدف از تزریق ژل لب عروسکی این است که لب هایی همانند باربی های کارتونی داشته باشید. البته در ابتدا باید خاطر نشان شد که تزریق بی رویه این ژل می‌تواند اثرات منفی و مخربی روی صورت داشته باشد. پس حتما باید با پزشک مشورت کنید و بعد اقدام به تزریق ژل مدل عروسکی نمایید.

این مدل برای اغلب چهره ها، با فرم های متفاوت صورت مناسب می‌باشد، اما تجربه نشان داده تزریق این ژل برای افراد مسن نتایج خوبی ندارد؛ زیرا شکل طبیعی لب ها را از بین می‌برد. اما خانم های جوانی که می‌خواهند چهره ای شاداب و قابل‌ توجه داشته باشند، می‌توانند از این مدل استفاده کنند.

در تزریق ژل مدل عروسکی، بیشترین مقدار تزریق به لب پایینی صورت می‌گیرد که باعث می‌شود لب پایین حجیم تر و بگونه ای شبیه به مستطیل شود. با اینکه به لب بالایی تزریق کمتری انجام می‌شود، اما در نتیجه قسمت V در وسط لب بالایی تقویت شده و چهره شکیل تری به شما می‌دهد.

در تزریق ژل لب مدل عروسکی، باید توجه داشته باشید که برای چکاپ هفتگی به پزشک مراجعه کنید و می‌بایست مراقب باشید تا لب های شما با شی نوک تیز تماس پیدا نکند و یا تحت فشار قرار نگیرد. بعد از حدودا دو الی سه هفته، می‌توانید اثرات تزریق ژل را ببینید.

  • تزریق ژل لب مدل قلبی

در این نوع از تزریق ژل لب، هدف تزریقات بیشتر بر قسمت V در وسط لب بالایی و حاشیه پایینی لب پایین است. در تزریق ژل لب مدل قلبی، فاصله بین دو طرفین لب بالایی بیشتر می‌شود و در نتیجه لب ها کمی درشت تر و زیباتر از قبل بنظر می‌آیند. این مدل اغلب در افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای صورتی بیضی شکل و کشیده هستند. همچنین برای افرادی که می‌خواهند لب های درشت و قابل توجهی داشته باشند، بسیار مناسب است.

اما باید به این نکته توجه کرد که بعد از تزریق ژل، اگر فرد از نتیجه کار راضی نبود، خارج کردن مواد تزریق شده بسیار سخت و در بعضی موارد غیر ممکن است؛ در واقع قبل از تزریق ژل لب در مدل قلبی، می‌بایست بخوبی درمورد نتایج آن با پزشک خود مشورت کنید. در تزریق مدل قلبی تمرکز بیشتر روی حاشیه لب هاست که باعث می‌شود لب ها بصورت طولی کشیده شده و بزرگ تر از حالت اولیه خود بنظر بیایند.

بسیاری از خانم های جوان تزریق ژل لب مدل قلبی را می‌پسندند و برای خوش فرم نشان دادن لب ها و زیباتر کردن چهره از این مدل استفاده می‌کنند. شما هم اگر از آن دسته افرادی هستید که با مردم سر و کار دارید، می‌توانید از این مدل برای بالا بردن جذابیت چهره خود استفاده کنید.

  • تزریق ژل لب مدل چاک دار

تزریق ژل لب مدل چاک دار

ویژگی اصلی تزریق ژل لب مدل چاک دار، وجود یک شکاف در وسط لب پایینی است که باعث می‌شود اطراف این شکاف بطور مساوی حجیم تر بنظر بیاید. این مدل در اغلب بانوان جوان و میانسال، نتایج خوبی گرفته است. اگر شما هم می‌خواهید لب هایتان را درشت تر از قبل کنید، ژل لب مدل چاک دار به شما پیشنهاد می‌شود.

امروزه این مدل بدلیل تزریق راحت و دوام نسبتا بالا، مورد توجه بانوان قرار گرفته است. تزریق ژل لب مدل چاک دار به نسبت دیگر مدل ها راحت تر و اگر مواد تزریق شده کیفیت خوبی داشته باشند، ماندگاری این مدل هم نسبت به انواع دیگر تزریق ها بیشتر است. تمرکز اصلی این تزریق بر روی مرکز لب پایینی است.

در ژل لب مدل چاک دار، بدلیل وجود شکاف میان دو لب پایینی، تشخیص آن برای دیگران براحتی امکان پذیر است. پس اگر شما هم می‌‌‌خواهید لبان خود را خوش فرم و درشت کنید، تزریق ژل لب مدل چاک دار به شما پیشنهاد می‌شود.

  • تزریق ژل لب مدل نچرال (کلاسیک)

در تزریق ژل لب مدل کلاسیک، جوان سازی لب ها، ترمیم حجم از دست رفته لب ها و یا بازیابی شکل طبیعی لب ها هدف تزریق خواهد بود. همانطور که از نام این مدل پیداست، طبیعی ترین تزریق ژل لب همین مدل بوده، که نتیجه بسیار مطلوبی هم به دنبال خواهد داشت.

این مدل از تزریق ژل لب، بیشتر برای افراد مسن که با پیر شدن چهره، شکل ظاهری لب های آنها از بین رفته است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین اگر خانم جوانی که لب های نازکی دارد و یا از فرم لب های خود ناراضی است، می‌تواند تزریق ژل لب طبیعی را انجام دهد.

در تزریق ژل لب مدل نچرال، هر دو لب بالایی و پایینی به یک اندازه بزرگ تر می‌شوند و در واقع لب ها شکل طبیعی خود را باز میابند. اثرات تزریق این ژل به نسبت دیگر ژل ها پایدارتر است؛ چرا که بصورت طبیعی عمل کرده و لب های شما را خوش فرم می‌کند.

این نوع تزریق ژل برخلاف انواع تزریق ها مانند قلبی و یا عروسکی، تغییرات بسیار جزئی روی لب های شما به وجود می‌آورد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی‌خواهند با تزریق ژل، فرم چهره شان از حالت طبیعی خارج شود، ما به شما تزریق ژل لب مدل نچرال را پیشنهاد می‌کنیم.

چگونه تشخیص دهیم که کدام نوع تزریق ژل لب برای چهره ما مناسب است؟

کدام مدل از تزریق ژل لب را انتخاب کنیم

برای اینکه بتوانید بهترین نوع تزریق ژل لب را بشناسید، می‌بایست به فرم صورت خودتان، فرم لب های پایین و بالا و همچنین به تاثیر انواع مدل های تزریق ژل لب آگاهی کامل داشته باشید. البته بسته به میزان تزریق و محل تزریق ژل لب، می‌توان نتایج متفاوتی گرفت.

اگر به یک پزشک رجوع کنید که فرم ها، اشکال مختلف صورت و همچنین تاثیرات انواع تزریق ها را بخوبی بداند، می‌توانید به راحتی با پزشک خود مشورت کرده و بهترین نوع تزریق ژل لب را برای چهره تان انتخاب کنید. اما اگر تاکنون تزریق ژل لب را تجربه نکرده اید، بهتر است از مدل کلاسیک (نچرال) و یا تزریق ژل لب مدل روسی استفاده کنید.

بخوانید : راهنمای کامل تزریق فیلر لب

اقداماتی که باید قبل و بعد از تزریق انجام دهید

  • قبل از هرگونه تصمیمی برای تزریق ژل با یک پزشک خوب مشورت کنید و اطلاعات کافی در این زمینه بدست بیاورید.
  • حتما قبل از انتخاب ژل لبتان، با آناتومی لب و صورت آشنا شده و مطمئن شوید که می‌خواهید کدام قسمت از لب هایتان را تغییر دهید.
  • بهتر است برای تزریق بهترین نوع ژل با پزشک خود صحبت کنید و انواع مدل های ژل لب را بشناسید.
  • اگر در حین تزریق ژل، می‌خواهید عمل زیبایی دیگری هم داشته باشید، حتما باید با فاصله نسبتا طولانی اینکار را انجام دهید و بهتر است از پزشک خود کمک بخواهید.
  • از انجام فعالیت های سنگین مانند ورزش کردن تا دو هفته پس از تزریق ژل خودداری کنید.
  • از دستکاری محل تزریق و یا فشار دادن اطراف آن بپرهیزید.
  • از حضور در مکان هایی با دمای بسیار بالا و یا بسیار پایین پرهیز کنید.
  • یک هفته تا ده روز پس از تزریق از انجام هرگونه آرایش روی صورت خود اجتناب کنید و اگر تغییری در وضع لب و یا صورتتان ایجاد شد، حتما به پزشک خود خبر دهید.
دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *