آنچه در این مقاله میخوانید :

انواع دستگاه هایفوتراپی

زیباسازی، جوان سازی و از بین بردن چین و چروک پوست، یکی از مسائلی است که دانش پزشکی و زیبایی زیاد به آن توجه می کند و روز به روز تکنولوژی های جدیدی در این زمینه وارد بازار می شود. از انواع عمل های جراحی گرفته تا روش های تزریقی و غیر هجومی، همه و همه برای رسیدن به پوستی شاداب و جوان استفاده می شوند. یکی از روش هایی که بسیار نوین و جدید می باشد فرآینده هایفوتراپی است. انجام این روش نیازمند دستگاه های مخصوص و پیشرفته ای می باشد که از نظر نوع عملکرد و بازدهی بسیار متنوع هستند. در ادامه با معرفی کوتاهی از روش جوان سازی صورت با هایفوتراپی، به بررسی انواع دستگاه های هایفوتراپی و ویژگی های بارزی که باید داشته باشند خواهیم پرداخت.

دستگاه های هایفوتراپی به سه دسته خانگی، سالنی و بالینی تقسیم می شوند. همانطور که می دانید نوع بالینی حتما باید تحت نظر پزشک و با دستور او انجام بگیرد. اما نوع خانگی برای جلوگیری از بروز چین و چروک، تغذیه رسانی و آبرسانی صورت می گیرد. دستگاه سالنی برای آرایشگاه ها و کلینیک های پوست استفاده می شود که کارایی آن می توان به سفیدی پوست، رفع چین و چروک های پوستی و آبرسانی پوست در اولین جلسه نام برد.

هایفوتراپی صورت و مکانیسم آن

انواع دستگاه هایفوتراپی

تحت تاثیر عوامل بیرونی مانند محیط کاری، نور خورشید، شرایط آب و هوایی و همچنین عوامل درونی مانند تغذیه، افزایش سن، استرس، فشارهای عصبی و … به مرور پوست افراد دچار چین و چروک و افتادگی می شود که سرعت آن در افراد مختلف متفاوت است. اما می توان با استفاده از روش های نوین از جمله هایفوتراپی این موارد را تا حدودی کنترل کرد. در هایفوتراپی صورت که بصورت یک جلسه ای و تحت حالت غیر تهاجمی انجام می شود، امواج فرا صوت عامل بهینه سازی پوست هستند.

متخصص زیباسازی پوست با کمک دستگاه هایفوتراپی که خاصیت ذره بینی ایجاد می کند، امواج فرا صوت را به صورت می تاباند. این امواج باعث ایجاد انرژی گرمایی در ناحیه زیر پوست می شوند. انرژی ایجاد شده در زیر پوست عاملی برای تحریک بافت های پوستی می شود و فرآیند کلاژن سازی تقویت می گردد.

افزایش سطح کلاژن موجود در پوست باعث زیبایی و شادابی آن می شود. به همین خاطر این روش در تمام دنیا با استقبال خوبی همراه بوده است و نتایج خوبی ایجاد می کند.

کاربردهای هایفوتراپی

درست است که روش هایفوتراپی به عنوان یک روش زیبا سازی شناخته می شود، اما باید بدانید که با استفاده از دستگاه های هایفوتراپی و انجام این فرآیند برای موارد دیگری چون از بین بردن تومورهای مغز و استخوان، کبد، پانکراس و پروستات و همچنین رحم  در زمینه درمان سرطان استفاده می کنند. به همین خاطر است که هایفوتراپی را بیشتر از یک روش  محدود و کم بازده ارزش می دهند و نیاز به تقویت دستگاه های هایفوتراپی با بازدهی بیشتر است. در فرآیند لاغر سازی با هایفوتراپی می توان برای قسمت هایی از بدن مانند غبغب، شکم، پهلو، پشت کمر و باسن، بازوها و ران ها استفاده کرد.

معرفی برند های دستگاه هایفوتراپی

با نتایج خوبی که روش هایفوتراپی ایجاد کرده است و استقبال خوب علاقه مندان به جوان سازی پوست از این روش، روز به روز دستگاه های پیشرفته تر و با تکنولوژی بالاتری به بازار ارائه می شود و به همین خاطر تنوع این دستگاه ها زیاد می باشد. اما در یک دسته بندی بر اساس رده های قدرتی، عملکرد و بازدهی می توان به تعدادی از دستگاه ها اشاره کرد.

    1- دستگاه دابلو

دستگاه هایفوتراپی دابلو

دستگاه دابلو ساخت هیرویک کره است که در سه مدل طراحی به بازار عرضه شده است. جدیدترین نسخه آن دالبو گلد پریمیوم است که کشور چین نیز با همین نام دستگاه هایفو تولید کرده است.

همچنین بخوانید: هایفوترابی ابرو چیست؟

    2- دستگاه هایفو فورمر 3

این دستگاه هم ساخت کشور کره جنوبی است و مورد تایید FDA است و همانند دستگاه آمریکایی پنج سری (کارتریج) استفاده می کند.

   3- دستگاه اولترا و دلتا

دستگاه هایفوتراپی اولترا و دلتا

دو دستگاهی که از نظر منوی برنامه و سبک کاری بسیار به هم نزدیک هستند و در رده بهترین و پیشرفته ترین دستگاه های هایفوتراپی قرار می گیرند. از این دستگاه ها برای جوان سازی پوست، از بین بردن چین و چروک، لیفت پوست و لاغر سازی استفاده می کنند.

شرکت های سازنده دستگاه های اولترا را در دو کلاس 600 و 800 واتی ارائه می کنند که تفاوت قدرتی آنها مشهود می باشد.

هم در دستگاه اولترا و هم در دستگاه دلتا از سیستم هندپیس و کارتریج استفاده شده است که به یکدیگر نزدیک می باشد. کارتریج های استفاده شده در این دستگاه ها توانایی ارسال چندین هزار شات را دارند که اگر برای هر زیبا جو، 400 شات در نظر بگیریم، می توان با هر مورد از کارتریج ها بیش از 25 نفر را تحت عمل زیبا سازی قرار داد.

دستگاه هایفواولترا ساخت کشور آمریکا 5 سری (کارتریج) متفاوت دارد و تاییدیه FDA آمریکا را دریافت کرده است. این پنج سری شامل عمق‏ های 1.5، 3، 4.5، 8 و 13 میلی‏متر می ‏شود.

   4- دستگاه هایفوتراپی 3 بعدی

دستگاه هایفوتراپی 3 بعدی

نسل متفاوتی از دستگاه های تولید شده هستند که به دستگاه های سه بعدی یا D3 معروف می باشند. این دستگاه با ویژگی خاص خود توانایی انجام 11 لاین به صورت همزمان را دارا می باشد. برای اپراتور دستگاه این امکان فراهم شده است که بتواند تعداد لاین ها را شخصی سازی کند و روی عدد مورد نظر قرار دهد. بخاطر قدرت بالا و تعداد لاین بالا، انجام درمان زیبایی با این دستگاه در حدود 20 دقیقه انجام می شود.

   5- دستگاه هایفوتراپی ۴ بعدی

دستگاه هایفوتراپی ۴ بعدی

این دستگاه یک سطح بالاتر و جدید تر از دستگاه سه بعدی است و به اسم D4 شناخته می شود. خوشبختانه  وارد بازار ایران نیز شده است و کلینیک های تخصصی هستند که با این دستگاه به مشتریان خود خدمات زیبایی را ارائه می دهند. در دسته دستگاه های چند بعدی، می توان این دستگاه را بهترین دستگاه حال حاضر در زمینه هایفو تراپی معرفی کرد.

در دستگاه D4 این امکان فراهم است که اپراتور همزمان 12 تا 15 لاین را برای شات زنی فعال نماید و همچنین به صورت شخصی سازی رابط کاربری، تعداد شات ها را مانند تعداد لاین ها انتخاب نماید. مورد دیگری که در دستگاه هایفو تراپی D4 تقویت شده است، موضوع کارتریج است. در این دستگاه تعداد شات هر کارتریج 20 هزار مورد می باشد که تقریبا دو برابر دستگاه های دیگر است و می توان به مشتریان بیشتری ارائه خدمت کرد.

با اینکه توانایی و ویژگی های دستگاه هایفو تراپی D4 از دستگاه D3 بیشتر است، اما از نظر قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه تر است، چرا که امکان خدمت رسانی به افراد بیشتری را هم فراهم می آورد.

   6- دستگاه هایفوتراپی سالنی یا v-max

دستگاه هایفوتراپی سالنی یا v-max

یکی دیگر از دستگاه های هایفو تراپی، دستگاه هایفو تراپی سالنی یا v-max می باشد که دارای قدرت تمرکز بالای امواج اولتراسوند در ناحیه مورد درمان زیبایی می باشد. این ویژگی سبب می شود که به لیفت پوست و سفت شدن آن کمک کند و ماندگاری بیشتری را هم ارائه دهد. از این دستگاه همچنین برای فرآیند لاغر سازی نیز استفاده می شود، چرا که می تواند سلول های چربی قرار گرفته در زیر پوست را تا عمق مناسبی از بین ببرد و همچنین میزان ارتجاعی بودن پوست را کاهش دهد.

دستگاه هایفوتراپی سالنی فاقد هندپیس و کارتریج می باشد. به همین خاطر امکان شات بالا در آن وجود ندارد و به صورت تک شات نقطه ای برای درمان استفاده می شود. همین مورد باعث می شود زمان انجام درمان طولانی تر شود.

از دستگاه هایفوتراپی سالنی بیشتر در سالن های زیبایی استفاده می شود چرا که قیمت کمتری از سایر دستگاه ها دارد و عملکرد آن محدودتر است.

   7- دستگاه هایفوتراپی خانگی یا مینی هایفو

دستگاه هایفوتراپی خانگی یا مینی هایفو

این دستگاه به صورت متمرکز و محدود عمل می کند و قدرت زیاد بالایی ندارد. به همین خاطر به صورت مصارف پایین و خانگی محدود به چند نفر استفاده می شود. فرآیند کار در دستگاه مینی هایفو به صورت ایجاد انرژی زیر پوستی و تحریک کلاژن سازی می باشد. این اتفاق باعث می شود که در کنار حفظ رطوبت پوست، جوان سازی آن نیز به خوبی انجام گیرد.

از دستگاه هایفوتراپی خانگی می توان برای تمام نقاط پوست صورت استفاده کرد، فقط کافی است بسته به نازک شدن پوست در نواحی مختلف مانند دور چشم، درجات آن را در مقدار پایین تر قرار داد.

بهترین دستگاه هایفوتراپی

دستگاه های هایفوتراپی با توجه به برنامه ریزی که روی آنها انجام می شود و نوع طراحی که دارند دارای عملکردهای متفاوتی هستند. برای مثال یک دستگاه هایفوتراپی مناسب برای سالن زیبایی با دستگاه مناسب برای امور پزشکی متفاوت است و باید با توجه به نیاز نوع بهتر انتخاب شود. از طرفی دستگاه ها در زمینه زیبا سازی و لاغری نیز عملکرد متفاوتی دارند. با این حال یکی از بهترین و پر کاربردترین دستگاههای هایفو تراپی دستگاه هایفوتراپی دابلو و دستگاه هایفو فورمر 3 می باشد.

دابلو یک برند معتبر کره ای است که محصولات آن را شرکت Hironic می سازد. این دستگاه ها جزء معروفترین و بهترین دستگاه های هایفوتراپی در کشور به حساب می آیند. از نکات ویژه در مورد این دستگاه می توان به بازدهی بالای آن در یک جلسه هایفوتراپی و همچنین ماندگاری طولانی مدت این نتایج اشاره کرد.

نحوه شارژ کردن هایفو

به دست آوردن نتایج طولانی مدت، نیاز به دو دوره درمان HIFU را در نخستین سال به فاصله شش ماه دارد. پس از آن می توانید یک درمان در سال، برای حفظ نتایج درمانی بهتر انجام دهید. برای مناطق چروکیده تر ممکن است 3 ماه پس از اولین درمان به مراجعه مجدد نیاز پیدا کنید.

همچنین بخوانید: هایفوتراپی گردن

مقایسه هایفوتراپی با RF فراکشنال وco2 فراکشنال

درمان های دیگر بر روی لایه های بالایی تاثیر می گذارند و از این طریق باعث استحکام پوست می شوند. درحالی که هایفو بر روی عمیق ترین لایه پوست یعنی هیپودرم تاثیر می گذارد و باعث از بین رفتن عمقی تر چروک های پوستی و استحکام بیشتر پوست می شود.

هایفوتراپی برخلاف روش های دیگر باعث سفیدی پوست نمی شود ولی به درخشان شدن، شادابی، جوانی و پاکسازی پوست بسیار کمک می کند.

هزینه هایفوتراپی چقدر است؟

از آنجایی که این روش برای نقاط مختلف بدن استفاده می شود و دستگاه های آن متنوع است، شامل بازه قیمتی می شود و نمی توان مبلغ دقیقی را برای آن بیان کرد. می توان از عوامل تاثیرگذار بر قیمت هایفوتراپی به مواردی چون ناحیه مورد درمان، مکان کلینیک، نوع دستگاه هایفوی مورد استفاده و تعداد جلسات هایفوتراپی اشاره کرد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

4 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید
    ایا دستگاه هایفوتراپی برای از بین بردن کک و مک هم موثر هستش ؟
    من چند سالی میشه با کک ومک صورتم که سمت چپ هستش درگیرم
    متاسفانه هی کم رنگ میشه باز پررنگ میشه
    ایا به طور کامل میشه از بین برد
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    با تشکر

    1. سلام وقت بخیر
      هایفوتراپی برای از بین بردن چین و چروک صورت و تولید کلاژن کاربرد دارد و تاثیری در رنگدانه پوست و از بین بردن لک ها ندارد. برای از بین بردن کک و لک صورت باید از روش های درمانی دیگری مانند لایه بردار شیمیایی و یا لیزر درمانی استفاده نمایید.

  2. با سلام خسته نباشید
    قبل از هایفوتراپی آیا پاکسازی کامل انجام میشود؟ این کار تاچه اندازه در نتیجه کار موثر میباشد ؟

    1. سلام وقت بخیر
      بله صورت پاکسازی می شود و مقداری ژل اولتراسوند به سطح پوست مالیده می شود تا امواج دستگاه بتوانند به راحتی تولید کلاژن انجام دهند و سلول های آسیب دیده در پوست را از بین ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *