آنچه در این مقاله میخوانید :

اقدامات قبل و بعد از زاویه سازی فک با فیلر

در سال های اخیر جدایی از انجام عمل های جراحی در زمینه زیباسازی روش های ثانویه و موقتی نیز رواج پیدا کرده اند که خیلی از افراد برای ایجاد زیبایی در صورت خود و رفع موارد و مشکلات از آنها استفاده می کنند. یکی از این روش ها تزریق فیلر می باشد. این روش برای قسمت های مختلف صورت کاربرد دارد که باعث می شود در کنار از بین بردن افتادگی و چین و چروک پوست فرم هندسی صورت را نیز متقارن و شخصی سازی نماید. یکی از قسمت هایی که در آن از روش تزریق فیلر زیاد استفاده می شود، زاویه سازی فک است که شامل نواحی چانه و فک پایینی می شود. اما برای اینکه بهترین نتیجه در مورد زاویه سازی فک با تزریق فیلر دست پیدا کنیم خوب است در مورد اقدامات قبل و بعد از زاویه سازی فک با فیلر اطلاعات کاملی داشته باشیم.

زاویه سازی فک با فیلر

مراقبت های زاویه سازی فک با فیلر

از آنجایی که با افزایش سن، پوست صورت دچار افتادگی می شود و همچنین ماهیچه های کنار فک ضعیف می شوند، در چانه و فک افتادگی ایجاد می گردد. برای از بین بردن این چین و چروک و خطوط ایجاد شده، از تزریق فیلر استفاده می شود که در کنار برطرف کردن نشانه های افزایش عمر در صورت، فرم زیبا و زاویه داری نیز به چانه و فک فرد می دهد. به هر حال در کنار عواملی مانند تغییر سن، نور خورشید، بیماری ها و استرس ها، فرد با گذر زمان شادابی پوست خود را از دست می دهد و باید به فکر جوان سازی آن باشد که یک روش آسان و سریع زاویه سازی فک با فیلر است.

اقدامات قبل از تزریق فیلرها به چانه

درست است که تزریق فیلرها نیاز به جراحی و عمل باز ندارد، اما با رعایت یک سری موارد و انجام مجموعه ای از اقدامات، فرد آمادگی بیشتری برای تزریق فیلر به چانه خواهد داشت. این اقدامات در کنار بررسی و معاینه دقیق متخصص، شامل تغذیه فرد و کنترل مصارف دارویی نیز می باشد. در زیر به مجموعه ای از اقدامات قبل از تزریق فیلرها به چانه اشاره می کنیم.

  • انجام معاینه دقیق همراه با دریافت مشاوره از متخصص : اگر تصمیم به انجام تزریق فیلر برای زاویه سازی در فک خود را دارید، باید تحت نظر متخصص معاینات اولیه را انجام دهید تا شرایط بدنی شما بررسی شود و در کنار اینکه تصمیم بگیرند از چه نوع فیلری برای تزریق استفاده کنند، نکات مهم قبل از تزریق را به شما ارائه دهند.
  • گزارش داروهای مصرفی به متخصص : در زمانی که برای معاینه به متخصص مراجعه می کنید حتما اگر دارو مصرف می کنید، مشخصات دارو و میزان دز مصرفی را به متخصص اطلاع بدهید.
  • عدم استفاده از داروها و موارد رقیق کننده خون قبل از تزریق : اگر شما به دلایل مختلف از داروهایی مانند مسکن ها استفاده می کنید و یا در برنامه غذایی و مکمل خود، ویتامین E استفاده می کنید، باید مصرف آنها را در دوره مراقبتهای قبل از تزریق قطع کنید. همچنین موارد دیگری مانند سیر و روغن پامچال نیز نباید استفاده شود.
  • عدم مصرف نوشیدنی های الکلی : در این دوره مصرف هرگونه نوشیدنی الکلی با هر درصدی به طور کامل ممنوع می باشد. چرا که مواد وارد شده از این نوشیدنی ها به خون شما در زمان تزریق ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.
  • عدم استعمال کرم ها و مواد موضعی درمانی روی پوست : در روزهای قبل از تزریق هرگونه درمان موضعی مانند رتینول و گلیکولیک اسید را متوقف نمایید.
  • عدم استفاده از وسایل موبر و موچین : در روزهای قبل از تزریق فیلر استفاده از چنین مواردی باعث ایجاد منافذ در پوست فرد می گردد.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر به چانه

اگر در این مرحله قرار دارید، یعنی خوشبختانه شما مراقبت های قبل از تزریق فیلر به چانه را به خوبی انجام داده اید و عمل تزریق فیلر برای زاویه سازی فک موفقیت آمیز بوده است. حالا برای مراقبت از سلامتی خود و همچنین  رسیدن به نتایج بسیار بهتر از تزریق فیلر، بهتر است مراقبت های بعد از تزریق فیلر به چانه را نیز به خوبی انجام دهید و به تمام نکات آن که شامل موارد زیر است توجه نمایید.

  • عدم اعمال فشار و لمس زیاد در 24 ساعت اول.
  • استفاده از کمپرس یخ برای کنترل و کاهش میزان تورم و کبودی موضعی ناشی از تزریق فیلر.
  • عدم شستشوی صورت در ساعات اولیه تزریق فیلر برای زاویه سازی فک.
  • نحوه خوابیدن باید در ده روز اول به پشت باشد و برای سر خود دو بالش قرار دهید که به خوبی سر شما را کنترل کنند.
  • عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند مسکن ها در هفته اول بعد از تزریق فیلر.
  • عدم مصرف نوشیدنی های الکلی و همچنین عدم استفاده از دخانیات.
  • مصرف داروهای تجویز شده توسط متخصص بعد از تزریق فیلر به صورت منظم و سر وقت.
  • استفاده از کرم های حاوی آرنیکا : آرنیکا عاملی برای جلوگیری از کبودی است و باعث می شود محل تزریق فیلر زودتر بهبود یابد.
  • عدم آرایش : توصیه اکید می شود در 24 ساعت اول اصلا آرایش نکنید و در روزهای بعد نیز از آرایش ملایم استفاده کنید که فشار زیادی به فک و صورت شما چه در زمان آرایش و چه در زمان پاک کردن آرایش وارد نشود.
  • ترک عادت های همیشگی : عادت هایی را که باعث فشار به چانه و فک می شود حذف کنید. مثلا قرار دادن دست زیر چانه، یا قرار دادن چانه یا پهلوی سر روی سطوح از جمله مواردی است که باعث ایجاد فشار در چانه می شود.
  • عدم انجام ورزش و فعالیت کاری سنگین : بهتر است در یک هفته اول ورزش و کار سنگین انجام ندهید. چرا که در کنار فشار آمدن به عضلات چانه و فک، موجب تعریق و افزایش دمای بدن می شود که خود عاملی تاثیرگذار بر فیلر تزریق شده است.
  • مصرف آب و مایعات به مقدار کافی : بهتر است بعد از تزریق فیلر، آب و مایعات به اندازه کافی بنوشید تا روند بهبودی سریع تر پیش برود.

انجام کامل این موارد و دقت در اقدامات قبل و بعد از تزریق فیلر برای زاویه سازی فک، باعث می شود اثرات جانبی تزریق برای شما مشکل و بیماری بوجود نیاورد. همچنین به مراتب نتیجه نهایی تزریق فیلر بهتر و ماندگار تر خواهد شد.

افراد منع از تزریق فیلر

افراد منع از تزریق فیلر و اقدامات قبل و بعد از زاویه سازی فک با فیلر

یکی از دلایلی که تاکید می شود جلسات معاینه پیش از تزریق را به طور کامل بروید و حتما به متخصص مناسب مراجعه کنید، تشخیص مواردی است که ممکن است مانعی برای تزریق فیلر باشند. چرا که بعضی از عوامل در بدن فرد می‌توانند باعث شوند که دکتر اعلام کند امکان تزریق فیلر وجود ندارد. از جمله :

  • زمانی که ایمنی بدن فرد پایین باشد.
  • زمانی که فرد دارای اختلالات خونی و انعقادی باشد.
  • افرادی که در چانه و فک خود دارای عفونت و التهاب باشند.
  • افرادی که قبلا سابقه آلرژی و یا آنافیلاکسی داشته اند.
  • خانم هایی که حامله هستند و یا بچه شیر می دهند.
  • زمانی که فرد دچار آتروفی پوستی ناشی از داروهای استروئیدی باشد.

در چنین مواردی که بیان شد، امکان تزریق فیلر وجود ندارد و باید برای حفظ سلامتی خودتان، از انجام تزریق فیلر خودداری کنید.

مدت ماندگاری زاویه سازی فک با تزریق فیلر

بعد از انجام تزریق فیلر برای زاویه سازی فک شما نتایج آن را مستقیم مشاهده خواهید کرد، اما بعد از یکی دو هفته اول میزان نتایج بهتر هم می شود، چرا که اگر مقدار کمی تورم و کبودی وجود داشته باشد به طور کامل از بین می رود و پوست به شرایط طبیعی خود بر می گردد. اما از نظر ماندگاری و اینکه نتایج تزریق تا چه زمانی روی صورت فرد باقی می ماند، عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند. از جمله نوع ماده تزریق شده، شرایط آب و هوایی و فعالیت فرد، میزان قرارگیری در مقابل نور UV و ….

افرادی که از فیلر اسید هیالورونیک استفاده کنند می توانند در صورت انجام مراقبت های کامل تا 24 ماه نتایج زاویه سازی را روی صورت خود به همراه داشته باشند. این مدت برای افرادی که از هیدروکسیلاپاتیت کلسیم استفاده می کنند ۱۵ ماه می باشد.

شما می توانید با انجام مواردی همچون نوشیدن آب زیاد، کاهش استرس و داشتن رژیم غذایی سالم، میزان ماندگاری تاثیر تزریق فیلر را افزایش دهید.

عوارض جانبی زاویه سازی فک با تزریق فیلر

عوارض جانبی زاویه سازی فک با تزریق فیلر

در مورد روش های زیبایی سازی با تزریق فیلر، میزان عوارض و اثرات جانبی بسیار محدود و کم می باشد. با این حال باز هم نباید بی توجه از کنار آنها رد شد. بعضی از این عوارض بصورت موقت در لحظات اولیه بعد از تزریق اتفاق می افتد و برای اکثر افراد مشابه است. از جمله ایجاد خارش، سرخی کم و تورم، اما بعضی دیگر از عوارض شدیدتر هستند و گاهی ممکن است ماندگار باشند و نیاز به درمان و مراجعه به پزشک بوجود بیاید، مانند موارد زیر :

  • ایجاد توده های پوستی در محل تزریق
  • ایجاد گره های پوستی که ناشی از تجمع فیلر در بعضی نواحی است.
  • ایجاد آکنه در سطح پوست فرد.
  • عفونت های موضعی در نواحی تزریق فیلر.
  • ایجاد التهابات پوستی شدید همراه با خارش در روزهای بعد از عمل.
  • در موارد بسیار محدود و نادر، انسداد جریان خونی و ایجاد آسیب در بافت
  • باقی ماندن جای زخم و تیره شدن نقاط فرو رفتن سوزن.
  • عدم توانایی متخصص در متقارن سازی فک و ایجاد زاویه مناسب.
  • وارد شدن آسیب به رگهای خونی.

خیلی از این موارد بسیار محدود و نادر اتفاق می افتد و برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، باید چند بار به صورت کامل قبل از تزریق فرد معاینه شود و همه موارد دارویی که مصرف دارد و یا مشکلاتی که داشته است را به اطلاع دکتر برساند.

قیمت زاویه سازی فک با تزریق فیلر

از آنجایی که دستمزد پزشکان متفاوت است و ماده ای که به عنوان فیلر تزریق می شود دارای تنوع ویژگی، کیفیت و قیمت است، نمی توان قیمت دقیقی برای زاویه سازی فک بیان کرد. در کنار این موارد باید هزینه های دارویی، انجام آزمایشات در صورت نیاز و همچنین جلسه های مشاوره و معاینه را نیز در نظر بگیرید.

تغییرات قیمتی در شرایط کنونی و همچنین تفاوت مناطق و محله های مختلف عامل دیگری است که مانع از بیان رقم قیمتی خاص می شود. با این حال می توان با دریافت شماره تماس ها و همچنین مراکز تخصصی و معتبر، از هزینه های انجام تزریق فیلر برای زاویه سازی فک به طور کامل اطلاع پیدا کرد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *