آنچه در این مقاله میخوانید :

آیا مزوتراپی دردناک است؟

آیا مزوتراپی دردناک است ؟

استفاده از مزوتراپی برای تقویت پوست و مو، از جمله روش هایی است که در زمینه جوان سازی و حفظ زیبایی کاربرد بالایی دارد. اما زمانی که استفاده از چنین روش هایی مطرح می شود، نحوه انجام آن، شرایط اجرا، نتایج و … از جمله مواردی است که برای فرد دارای اهمیت می باشند. در نحوه اجرا و انجام مزوتراپی یکی از سوالات پر تکرار این است که آیا درد مزوتراپی قابل تحمل است؟ پاسخ به این سوال نیازمند بررسی چند مورد می باشد و نیاز است اطلاعات کامل تری از مزوتراپی داشته باشیم.

مزوتراپی چیست؟

یک روش نوین و ارتقاء یافته در زمینه ارائه مستقیم می باشد که در آن انواع ویتامین ها، هورمون ها، عصاره ها و آنزیم ها، مواد معدنی و هر آنچه برای تقویت بافت مورد نیاز است، با سوزن های مخصوص به محل بافت انتقال داده می شود.

کاربردهای مختلف مزوتراپی

در حال حاضر از مزوتراپی در زمینه های زیر استفاده می شود :

  • اصلاح ساختاری پوست و از بین بردن چین و چروک و خطوط مختلف
  • مزوتراپی تقویت موی سر و جلوگیری از ریزش آن
  • کاهش سلولیت
  • تغییر در وضعیت چربی های منطقه ای مانند پاها، باسن، ران، بازوها و ..
  • از بین بردن تیرگی پوست در نواحی خاص مانند زیر چشم.
  • افزایش گردش خون در ریشه موهای سر.

روش اجرای مزوتراپی

آیا روش اجرای مزوتراپی دردناک است ؟

در این درمان مواد مورد نظر که توسط متخصص و مرکز مزوتراپی آماده می شود با سوزن های مخصوصی به پوست و محل بافت تعیین شده تزریق می شوند. از آنجایی که سوزن وارد پوست می شود ممکن است ناراحتی و حساسیت به سوزش ایجاد کند که تحمل آن برای همه افراد امکان پذیر نباشد و از آن به عنوان درد مزوتراپی یاد شود.

   همچنین بخوانید : مزوتراپی مو برای چه افرادی مناسب است ؟

آیا مزوتراپی دردناک است؟

بسته به سطح توانایی افراد مختلف، بله ممکن است سوزش ایجاد شده از ورود سوزن به پوست به مقدار متفاوتی دردناک باشد. برخی مراجعین می گویند این درد قابل تحمل است و می توانند به راحتی فرآیند درمان را تاب بیاورند. اما الزامی وجود ندارد که فرد، حتی سوزش های کم را تاب بیاورد. بلکه می شود با روش های مختلف به مقدار زیادی این درد را کاهش داد. دردناکی فرآیند مزوتراپی به صورت موقت و لحظه ای است که فقط شامل زمان انجام تزریق مواد مزوتراپی به محل مورد نظر می باشد. متخصصان برای کاهش درد ناشی از انجام مزوتراپی از روش های مختلفی استفاده می کنند که به شرایط جسمی فرد بستگی دارد.

چگونه درد مزوتراپی را کاهش دهیم ؟

متخصص شما با توجه به شرایط تصمیم گیرنده روش های مختلف برای کاهش درد می باشد. اگر امکان آن وجود داشته باشد که شما مدتی قبل از انجام عمل به کلینیک مراجعه کنید، ممکن است از موارد بی حسی برای شما استفاده شود.

در برخی از افراد، متخصص از آنها می خواهد که چند ساعت قبل از عمل فرآیند استفاده از کمپرس یخ به عنوان یک عامل کاهش دهنده سطح حساسیت عصب ها در ناحیه مورد نظر انجام شود.

چیزی که در خیلی از مطب ها و کلینیک ها رواج پیدا کرده است، استفاده از کرم ها و مواد بی حسی موضعی برای سطوح خارجی پوست است. این کرم ها اثرگذاری کوتاه مدتی دارند و می توانند باعث شوند فرآیند تزریق مزوتراپی بدون درد انجام شود.

انجام نکات مراقبتی قبل از مزوتراپی نیز یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در کاهش درد مزوتراپی است. در جلسه معاینه اولیه و مشاوره قبل از تزریق مزوتراپی، متخصص به شما مواردی را بیان می کند از جمله عدم استفاده از آسپیرین ها و سایر داروهای ضد التهابی در یک ماه قبل از مزوتراپی. چرا که این دارو ها میزان حساسیت را بالا می برند و باعث رقیق شدن خون می شوند. نتیجه نهایی آن می شود که احساس درد در فرد بالا می رود.

کاهش درد مزوتراپی

عدم استفاده از داروهای مختلف به صورت خود درمانی نیز نکته مهم دیگر است. هرگونه نگرانی خود را در مورد انجام مزوتراپی به متخصص انتقال دهید و هیچ روشی را نخواهید خودتان انجام دهید. برخی افراد قبل از مراجعه به متخصص از مسکن ها استفاده می کنند. با این تصور که این مسکن ها درد را کاهش می دهد. اما باید توجه داشته باشید که مصرف مسکن احتمال افزایش التهاب را به همراه خواهد داشت. افزایش التهاب نیز به خودی خود همراه با درد می باشد.

با انجام این روش ها و توجه به نکات گفته شده، یک درمان مزوتراپی موفق خواهید داشت که در آن کمترین درد ممکن را احساس می کنید و نگرانی از این بابت وجود ندارند.

همچنین بخوانید : مزوتراپی مو در چند جلسه انجام می شود؟

آیا در مزوتراپی بیهوشی انجام می شود ؟

این یکی دیگر از مواردی است که متخصص تصمیم نهایی را در باره آن خواهد گرفت. با انجام معاینات اولیه، بررسی وضعیت سلامتی جسم و سن و سال فرد مراجعه کننده و … مشخص می شود که امکان انجام بی هوشی وجود دارد یا خیر؟

در حالت عادی و معمول استفاده از بی هوشی برای درمان مزوتراپی توصیه نمی شود. چرا که سطح درد با روش های دیگر قابل کنترل و کاهش می باشد. بی هوشی های مکرر عوارض خود را دارد و نیاز به متخصص مربوطه، شرایط کنترل شده و … دارد.

برخی متخصصان در جلسه تست حساسیت به مواد مزوتراپی، مراجعه کننده را از میزان درد فرآیند مطلع می کنند. در این جلسه یک مرحله تزریق برای بررسی واکنش پوست فرد به مواد انجام می شود. این یک تزریق به فرد نشان می دهد که میزان درد ناشی از ورود سوزن مزوتراپی چقدر است و آیا می تواند آن را به راحتی تحمل کند. در صورتی که امکان تحمل درد نباشد، در سطوح مختلف واکنش و حساسیت به درد، از بی حسی های موضعی، کرم ها، مواد مخصوص کاهش درد و … استفاده می گردد. در نهایت آخرین راه و تحت شرایط مشخص استفاده از بیهوشی می باشد.

جمع بندی نهایی

قبل از اینکه در ذهن خود نسبت به این روش سخت گیری زیادی داشته باشید، بدانید که با یک جلسه مشاوره و معاینه اولیه می توانید خیلی از نگرانی ها و ترس های خود را در مورد مزوتراپی از بین ببرید. مزوتراپی یک روش درمانی مقدماتی و پیشگیرانه می باشد که در زمینه افزایش سلامت پوست و مو کمک زیادی می کند.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *