آنچه در این مقاله میخوانید :

آیا تزریق ژل لب درد دارد

آیا تزریق ژل لب درد دارد

تزریق ژل لب به عنوان یک روش سریع، ساده و بسیار موثر برای اصلاح فرم لب و یا برجسته سازی لب‌ها بوده که به طور گسترده‌ای پذیرفته و محبوب شده است. اما ممکن است این سوال مطرح شود که آیا تزریق ژل لب درد دارد؟ داشتن لب‌های مخملی، پر، برجسته و جذاب آن قدر هیجان انگیز است که حتی نمی‌توان به عامل درد فکر کرد. اما اگر نگران و کنجکاو هستید که واقعا تزریق ژل لب درد دارد یا نه، در این مقاله با ما همراه باشید.

آیا تزریق ژل لب درد دارد؟

تزریق ژل لب به طور معمول سریع و آسان است. ممکن است احساس ناراحتی جزئی و یا سوزش خفیف در برخی از بیماران حس شود، اما این درد اغلب مختصر و قابل کنترل است.

البته شایان ذکر است که بدن هر کس و آستانه تحمل درد در هر فرد متفاوت بوده و ممکن است برخی افراد درد بیشتری را به نسبت دیگران تجربه کنند. اما قبل از تزریق، پزشک با بی حسی موضعی لب‌ها را بی حس می‌کند و بعد از مدتی استراحت و جذب بی حسی، تزریق را انجام می‌دهد.

علت درد پس از تزریق ژل لب

علت درد بعد از تزریق ژل لب چیستیکی از حساس ترین نواحی بدن، لب است. از این رو درد و تورم پس از تزریق ژل، طبیعی است. این درد و تورم ممکن است 1 تا 3 روز طول بکشد اما اگر درد شدید و ادامه دار باشد، نشانه هشدار است. چرا که ممکن است هنگام تزریق، ژل به داخل یا اطراف شریان وارد شده و منجر به انسداد عروق شود و درد‌های شدیدی را به همراه داشته باشد. اگر این انسداد رخ داده باشد، ممکن است اطراف لب‌‌ها دچار تغییر رنگ شده و به رنگ آبی مایل به خاکستری شوند. در صورت عدم کاهش درد یا شدت یافتن تغییر رنگ، حتما سریعا به پزشک خود مراجعه کنید.

عوامل مؤثر بر تشدید درد تزریق ژل به لب

عوامل دیگری بر میزان درد تزریق ژل لب موثر هستند، این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نوع سوزن
  • مهارت پزشک
  • غلظت و میزان ژل تزریقی
  • نوع ژل و پر کننده لب
  • نوع بی حسی

مطالب پیشنهادی :آیا تزریق چربی به صورت درد دارد؟

تاثیر اندازه سوزن بر میزان درد تزریق ژل به لب

همان طور که در بالا اشاره کردیم، یکی از عوامل موثر بر میزان درد تزریق ژل لب، نوع سوزن است. میزان ضخامت و تیز بودن نوک سوزن تاثیر بسیار زیادی در احساس درد خواهند داشت. هر چه سوزن ضخیم تر باشد، موجب باز شدن سطح بیش تری از لب شده و درد بیشتری را ایجاد می‌کند. اما در مقابل، استفاده از سوزن نازک می‌تواند به طور قابل توجهی حس درد را کاهش دهد و یا به طور کل از بین ببرد.

حتما بخوانید : راهنمای کامل تزریق فیلر لب

چرا تزریق ژل لب، برای بعضی از افراد دردناک است؟

ممکن است برخی افراد در تزریق ژل لب تجربه دردناکی را پشت سر گذاشته باشند. اگر از این افراد فرآیند انجام این تزریق را بپرسید، در اکثر موارد خواهید دید که تزریق ژل برای آن‌ها، با شرایط معمول و مرسوم تزریق همخوانی ندارد. همان طور که پیش تر اشاره کردیم، عواملی بر میزان درد تزریق ژل لب موثر هستند که در این افراد، این استانداردها رعایت نشده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به این موارد بپردازیم:

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره علت ورم کردن لب بعد از تزریق ژل کلیک کنید.

  1. عملکرد و مهارت پزشک متخصص در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. در این افراد پزشک به علت عدم تبحر کافی، تکنیک درستی را برای انجام تزریق در نظر نگرفته و یا سوزن را در عمق و محل مناسبی از لب فرو نکرده است. در این حالت حتی ممکن است علاوه بر ایجاد درد، آسیب بافتی نیز رخ دهد.
  2. همان طور که گفتیم، نوع و ضخامت سوزن در میزان درد تاثیر به سزایی دارد. اما متاسفانه بعضی از پزشکان از سوزن‌های بزرگ‌ به جای سوزن‌های کوچک مدرن، برای تزریق استفاده می‌کنند که این عمل منجر به ایجاد درد برای فرد می‌شود.
  3. مراجعه به یک کلینیک غیرمعتبر و غیرمجاز احتمال افزایش تجربه درد و حتی آسیب را برای فرد بالا می‌برد. از این رو انتخاب کلینیک و پزشک حرفه‌ای و انجام تزریق ژل لب در شرایط استاندارد و کنترل شده، به میزان قابل توجهی در عدم تجربه درد موثر خواهند بود.
  4. موضوع آخری که می‌تواند احساس درد را در افراد ایجاد کند، عدم توجه به توصیه‌های پزشک است. مصرف سیگار، الکل و دارو‌های رقیق‌کننده خون یک هفته قبل از تزریق باید قطع شود و در صورت عدم رعایت این موارد فرد در حین تزریق، درد و عوارضی را تجربه خواهد کرد.

میزان درد ناشی از تزریق ژل لب

مقدار درد ناشی از تزریق ژل لب

تزریق ژل لب به خودی خود در حین تزریق، دردناک نیست اما از آن جایی که لب‌ها، اندام‌های حساسی هستند، ممکن است برخی افراد در زمان ورود سوزن، از نقطه تزریق احساس درد داشته باشند. برخی از قسمت‌های لب مثل کمان کوپید (قوس دوبخشی لب بالایی) بسیار حساس تر از نواحی دیگر هستند و ممکن است زیباجو در آن ناحیه حس درد بیشتری نسبت به لب پایین را تجربه کند. اما به طور کلی اگر بخواهیم به صورت منطقی به این موضوع نگاه کنیم، فقط کمی سوزش و گزش جزئی را به هنگام فرو رفتن سوزن در بافت لب حس خواهید کرد.

چه اقداماتی جهت کاهش درد می توان انجام داد؟

اولین و موثرترین راه برای رفع نگرانی از تجربه درد، انتخاب یک پزشک ماهر و حرفه‌ای است تا با بهترین تکنیک‌‌ها، تزریقی بدون درد را برای زیباجو به ارمغان آورد. در کنار انتخاب متخصص مجرب، می‌‌توان از روش‌های زیر برای کاهش درد تزریق ژل لب استفاده کرد:

  • مصرف الکل و سیگار را از یک هفته قبل کم کرده و از 24 ساعت قبل نیز به طور کامل قطع کنید.
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون و ضد التهاب مثل ایبوپروفن و آسپرین پرهیز کنید، چرا که این داروها خاصیت ضد انعقاد خون دارند و ممکن است حین انجام تزریق، منجر به ایجاد پیچیدگی‌هایی برای فرد شوند.
  • خانم‌‌ها یک هفته قبل از پریود از تزریق ژل خودداری کنند، چرا که حساسیت به درد در فرد قبل از پریود زیاد می‌شود.
  • استرس و اضطراب می‌تواند آستانه تحمل درد را کاهش داده و منجر به افزایش احساس درد در فرد شوند. توصیه می‌شود برای تزریق آرامش خود را حفظ کرده و از هرگونه استرس و ناراحتی دوری کنید.
  • مصرف روغن ماهی یا مکمل‌های سیر باعث رقیق شدن خون می‌شوند، از این رو قبل از تزریق از مصرف این مواد غذایی پرهیز کنید.
  • بدن خود را هیدراته نگه دارید و مصرف آب را جدی بگیرید، چرا که ژل‌های لب از اسید هیالورونیک تشکیل شده‌اند و آب را به ناحیه‌ای که در آن قرار می‌گیرند، می‌کشند از این رو با هیدراته بودن بدن، علاوه بر کاهش درد، به شاداب ماندن لب‌های جدید کمک خواهید کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع مدل های تزریق ژل لب کلیک کنید.

روش‌هایی جهت کم کردن درد و کبودی توسط پزشک

پزشک ممکن است برای کم کردن میزان درد و کبودی راه‌های زیر را توصیه کند:

  • استفاده از بی حسی موضعی قبل از انجام تزریق
  • استفاده از گاز بیهوشی نیتروس اکسید (گاز خنده)
  • مصرف ژل‌هایی که با بی حسی موضعی ترکیب شده‌اند.
  • استفاده از یخ
  • استفاده از محصولاتی مثل آرنیکا و بروملین برای از بین رفتن کبودی پس از تزریق ژل
  • مصرف آناناس برای کاهش کبودی

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل میزان درد در تزریق ژل لب را بررسی کردیم. بهتر است برای انجام این روش زیبایی در ابتدا به یک پزشک متخصص و ماهر مراجعه کنید و انجام توصیه‌ها و موارد ذکر شده توسط پزشک را در اولویت قرار دهید تا نتایجی مطلوب را برای خود رقم بزنید. به طور کلی تزریق ژل لب دردناک نبوده و قابل تحمل است اما توجه داشته باشید که اگر آستانه درد پایینی دارید، این موضوع را با پزشک خود درمیان گذارید تا روش‌هایی را برای کاهش درد شما تدارک ببینید.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *