آنچه در این مقاله میخوانید :

لیفت با نخ برای خط خنده

لیفت خط خنده با نخ

یکی از مواردی که زیبایی را بسیار تحت تاثیر قرار می‌دهد، شرایط پوست صورت فرد می باشد. به همین خاطر انواع روش‌های جوان سازی پوست در سراسر دنیا در حال انجام می‌باشد. لیفت با نخ یکی از این روش هاست و با اینکه از عمر آن زیاد نمی‌گذرد، اما طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. در این مطلب درباره لیفت با نخ برای خط خنده، مزایا و معایب آن و همچنین شرایط انجام این روش، صحبت خواهیم کرد.

لیفت نخ خط خنده عاملی برای جوان سازی

 عاملی که در روی صورت باعث پیر نشان دادن آن می‌شود، ایجاد خطوط مختلف در طول عمر است. این خطوط که به دلیل چین و چروک و افتادگی پوست ایجاد می‌شوند در کنار پیر نشان دادن صورت، زیبایی آن را نیز در بعضی موارد از بین می‌برند. یک روش از بین بردن چین و چروک صورت و خط‌های روی آن استفاده از لیفت نخ خنده می‌باشد.  این روش برای چین و چروک اطراف لب ها استفاده می‌شود. با انجام این روش پوست شما صاف تر می‌شود و در نتیجه فرآیند جوان سازی پوست صورت می‌گیرد.

لیفت نخ خط خنده چیست؟

خطوط و چین و چروک معروف به خطوط خنده از جمله از عوامل نشان دهنده پیری هستند و در اثر از بین رفتن کلاژن‌ های پوست ایجاد می‌شوند. محل قرارگیری این چین و چروک ها در اطراف دهان هستند و در بر اثر خنده، فریاد، صحبت و … به مرور زمان ایجاد می‌شوند و دیگر از بین نمی‌ روند. لیفت با نخ برای خط خنده عاملی برای از بین بردن این چین و چروک ها می‌باشد.

لیفت یک فرآیندی است که در آن به جای جراحی باز صورت، به وسیله نخ بخیه، پوست را تحت کشش قرار می‌دهند و افتادگی و چین و چروک آن را برطرف می‌کنند. این فرآیند به میزانی انجام می‌شود که دیگر هیچ گونه افتادگی و چین و چروکی روی صورت قابل مشاهده نباشد.

در لیفت با نخ برای خط لبخند نیز همان عمل لیفت معمولی در ناحیه خط لبخند به وسیله نخ های پلی پروپیلن قابل جذب صورت می‌گیرد. فرد اجرا کننده لیفت با استفاده از قلاب ‌های مخصوص این نخ ها را با روشی کاملا استاندارد و ایمن به صورت یک بافت مشبک در صورت فرد ایجاد می‌کند تا بافت صورت بازیابی شود و فرآیند کلاژن سازی پوست فعال شود.

روش اجرای لیفت با نخ برای خط خنده

روش اجرای لیفت خط خنده با نخ

این روش که یک عمل سر پایی و بدون بی هوشی و زخم است به وسیله متخصص و پزشک حرفه ای باید صورت بگیرد. ابتدا پزشک با کرم بی حسی موضعی پوست صورت را بی حس می کند. در ادامه به وسیله سوزن‌ها و قلاب های نازک و با کمک نخ های مخصوص که با پوست سازگار هستند، پوست قسمت مشخص شده را به سمت بالا می کشد و چین و چروک و افتادگی آن را از بین می برد. این فرآیند به صورت یک شبکه زیر پوستی ایجاد می گردد و برای فرد یک پوست صاف و جوان بوجود می آورد.

نخ استفاده شده در عمل لیفت با نخ برای خط لبخند از نوع جاذب استریل می باشد و بعد از عمل نیازی به کشیدن و برداشتن آن نیست و در واقع در مدت ماندگاری لیفت این نخ هست که هم پوست را نگه داشته و هم عاملی برای کلاژن سازی پوست می باشد.

نکات مهم لیفت با نخ برای خط خنده

تا اینجا با عملکرد لیفت با نخ برای خط خنده آشنا شدیم، اما باید نکات اساسی و مهمی را در مورد این روش بدانیم تا در صورت استفاده با مشکلی روبرو نشویم. از مهمترین نکات مربوط به این روش باید به موارد زیر اشاره کنیم :

  • لیفت با نخ برای خط خنده یک روش موقت است و نتایج حاصل از آن به صورت لیفت جراحی همیشگی و ماندگار نمی‌ باشد.
  • لیفت با نخ برای خط خنده بدون بی هوشی انجام می‌ شود و برای افرادی که به هر دلیلی نباید بی هوش شوند و یا نمی خواهند تحت بی هوشی قرار بگیرند یک انتخاب مناسب می باشد.
  • تکرار لیفت با نخ برای خط خنده امکان پذیر است و فرد می تواند طی دوره های متعدد این فرآیند را تکرار کند و ترمیم پوست را به صورت دوره ای انجام دهد.
  • در لیفت با نخ برای خط خنده برش پوست، خون ریزی، دوره نقاهت و درمان طولانی مدت وجود ندارد.
  • کم خطرترین و سریعترین فرآیند ترمیم پوست برای ناحیه خط خنده انجام لیفت خط خنده می باشد.
  • استفاده همزمان از تزریق ژل به عنوان یک فرآیند بوتاکس در کنار لیفت با نخ برای خط خنده، نتیجه ای به مراتب بهتر ایجاد می کند اما بعضی افراد این حالت را مصنوعی می دانند و آن را انجام نمی دهند.

کاربردها و مزایای لیفت با نخ برای خط خنده چیست؟

اطلاع از مزایای یک روش ترمیم و درمان به ما کمک می کند که بهتر بتوانیم در مورد انجام یا عدم انجام آن تصمیم بگیریم. بنابراین به تعدادی از ویژگی های مهم لیفت با نخ برای خط خنده اشاره می کنیم :

  • استفاده از لیفت با نخ برای خط خنده از معدود روش هایی است که می تواند چین و چروک خط خنده را به صورت کامل از بین ببرد.
  • یک روش جوان سازی سریع که بدون انجام عمل جراحی چین و چروک و علائم پیری را از بین می‌برد.
  • به محکم شدن پوست ناحیه خط لبخند کمک می کند و باعث فعال شدن کلاژن سازی پوست در این قسمت از صورت می گردد.
  • روش انجام و اجرای آن ساده، سریع، بدون بی هوشی و بدون نقاهت بعد از انجام می باشد.
  • مراقبت ویژه و خاصی بعد از انجام لیفت با نخ برای خط خنده نیاز نیست و شما می توانید وارد زندگی روزمره و معمول خود شوید.
  • نتایج حاصل از لیفت با نخ برای خط خنده از همان بعد از انجام قابل مشاهده است. با این حال هرچه از انجام لیفت بگذرد، به دلیل کلاژن سازی پوست، نتایج بهتری مشاهده می شود و میزان اثرگذاری فرآیند بسیار بیشتر خواهد بود. معمولا یک بازه یک هفته ای تا یک ماه برای رسیدن به نتایج نهایی عمل لیفت با نخ برای خط خنده در نظر گرفته می شود.
  • عدم وجود درد چه در زمان انجام عمل لیفت و چه پس از آن یکی از ویژگی های مهم لیفت با نخ می باشد که باعث شده افراد زیادی از آن استقبال کنند.
  • در این عمل هیچ زخمی روی صورت ایجاد نمی شود. بنابراین پوست شما از نظر رنگ و ظاهر هیچ تغییری ندارد و لیفت با نخ یک فرآیند کاملا طبیعی در جوان سازی شما ایجاد می کند.
  • امکان اجرای لیفت با نخ به صورت دوره ای از دیگر ویژگی های این روش است و شما می توانید برای ایجاد اثر دائمی و همیشگی لیفت با نخ، چند مرحله آن را تکرار کنید.
  • امکان اجرای ترکیبی لیفت با نخ برای خط خنده همراه با دیگر روش های جراحی یا استفاده از بوتاکس.

نتایج لیفت با نخ برای خط خنده دائمی است؟

نتایج لیفت با نخ برای خط خنده

یکی از سوالاتی که در مورد فرآیندهای زیبایی وجود دارد این است که مدت اثرگذاری و ماندگاری آن چقدر است؟ عمل لیفت با نخ نیز یکی از فرآیندهای زیبا سازی است، پس از این سوال فارغ نیست. از آنجایی که پوست از مواردی است که تا لحظه مرگ انسان یک بافت زنده و در حال تغییر است، باید بگوییم که تاثیر لیفت با نخ برای خط خنده ماندگار و دائمی نیست. اما با توجه به عواملی میزان ماندگاری آن قابل تغییر است.

عواملی مانند ماندگاری کشش نخ در طول زمان، نوع نخ (صاف یا خاردار)، میزان کلاژن سازی پوست و همچنین مراقبت فرد از پوست بر روی ماندگاری نتایج لیفت نخ برای خط خنده تاثیر گذار است. اما جای نگرانی وجود ندارد و با ترمیم لیفت و تکرار آن می توان نتایج حاصل از آن را ماندگارتر کرد و در طولانی مدت از داشتن پوستی شاداب و سالم لذت برد.

اثرگذاری لیفت صورت با نخ های صاف مانند نخ سیلوئت معمولا در بازه 6 ماه می باشد و نخ های لیفت خاردار مقاومت و ماندگاری بیشتری دارد که در بعضی موارد تا 5 سال نیز نتایج لیفت با نخ خاردار مانند نخ کاگ باقی می ماند و بعد از آن پوست کم کم به حالت قبل بر می گردد.

میزان تخصص و توانایی پزشک انجام دهنده لیفت با نخ برای خط خنده نیز از دیگر عوامل برای ماندگاری نتایج حاصل از لیفت است چرا که با نوع شبکه ای که ایجاد می کند تحمل بافت ها و کشیدگی پوست متفاوت است. اگر پزشک توانایی خوبی نداشته باشد و در کار خود متخصص نباشد ممکن است باعث مشکلاتی مانند ورم و کبودی پوست یا خارج شدن نخ از پوست شود. بنابراین در انتخاب پزشک خود دقت کافی را داشته باشید.

مراقبت های بعد از لیفت با نخ برای خط خنده

درست است که این روش به دلیل عدم وجود زخم نیاز به مراقبت ویژه و گذراندن دوره نقاهت شدید ندارد، اما با انجام یک سری مراقبت های معمولی و رسیدگی به پوست هم می توانید نتایج بهتری از عمل لیفت دریافت کنید و هم اینکه ماندگاری آن را بیشتر کنید. تعدادی از این مراقبت ها شامل موارد زیر است :

  • عدم حرف زدن زیاد در دو روز ابتدایی بعد از عمل
  • در صورت حساس بودن پوست و ورم و کبودی کم، استفاده از یخ در محل لیفت شده، می تواند کمک کننده باشد.
  • عدم خواب بر روی صورت در هفته اول بعد از انجام عمل لیفت با نخ برای خط خنده.
  • عدم فشار و ماساژ صورت در ناحیه لیفت انجام شده، چرا که ممکن است به نخ ها آسیب وارد کند.
  • مصرف درست و به موقع داروهای تجویز شده از سمت دکتر، بعد از انجام عمل لیفت با نخ برای خنده. تاکید می شود که داروها تا آخر و به صورت کامل مصرف شود، مخصوصا آنتی بیوتیک ها که عاملی برای پیشگیری عفونت هستند.
  • عدم قرارگیری در مقابل نور شدید خورشید و آفتاب در هفته اول بعد از عمل لیفت.
  • عدم آرایش و استفاده از کرم های جذب شونده و غلیظ بر روی صورت در سه روز اول

اثرات جانبی لیفت با نخ برای خط لبخند

تاکنون هیچ گونه عوارض جانبی در زمینه عمل لیفت خط خنده گزارش نشده است. خوشبختانه یکی از دلایل استقبال از این عمل نیز، عدم وجود عوارض و مشکلات بعدی است. البته تخصص پزشک و انجام فرآیند عمل به روش استاندارد و اصولی نیز بسیار اهمیت دارد. البته مواردی مانند حساسیت پوستی، ورم و کبودی یا عفونت های جزیی وجود دارد که ممکن است بر اثر عدم رعایت مصرف دارویی درست بوجود بیاید که قابل پیشگیری و درمان است.

سوالات متداول

لیفت خط لبخند با نخ

1- آیا این عمل همراه با درد است؟

عمل لیفت با نخ بدون درد می باشد و خونریزی و جراحی در آن وجود ندارد. همچنین در مرحله انجام از کرم بی حسی موضعی استفاده می شود.

2- نتایج عمل لیفت با نخ برای خط لبخند از چه زمانی قابل مشاهده است ؟

از همان بعد از عمل شما می توانید میزان جوان سازی پوست را مشاهده کنید و بین یک هفته تا یک ماه به نتیجه نهایی و بهترین تاثیر آن دست پیدا کنید.

3- ماندگاری عمل لیفت با نخ برای خط لبخند چقدر است ؟

بسته به مواردی چون نوع نخ، میزان تخصص پزشک، رسیدگی به پوست و .. متفاوت است و بین 6 ماه تا 5 سال نتایج آن حفظ می شود.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *