آنچه در این مقاله میخوانید :

لیفت ابرو با نخ + قیمت، مزایا و معایب

لیفت ابرو با نخ

ایجاد تناسب کامل بین اجزای صورت یکی از عوام تاثیرگذار بر روی زیبایی و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس فرد می باشد. افراد دوس دارند که تمام قسمت های صورت در شرایط مناسبی قرار داشته باشند و سلامتی و زیبایی آنها نمایانگر باشند. یکی از این اجزا، ابرو می باشد. زمانی که ابروها دچار افتادگی می شوند، تا حدودی چشم را کوچکتر نشان می دهند و به نحوی حالت خسته و خموده به فرد می بخشند. از این رو با روش های درمانی متفاوتی در جهت بالا بردن ابرو یا همان لیفت ابرو استفاده می شود. یکی از این روش ها لیفت ابرو با نخ است که به صورت نیمه تهاجمی صورت می گیرد و در حال حاضر با استقبال بالایی روبرو است.

لیفت ابرو با نخ چیست؟

در میان جدیدترین روش های بالا کشیدن ابرو و گوشه چشم، می توان از لیفت ابرو با نخ نیز نام برد. یک روش درمانی با کمترین میزان جراحت و ماندگاری مناسب برای اینکه ابرو به سمت بالا کشیده شود. افتادگی ابرو تحت تاثیر عوامل مختلفی اتفاق می افتد که عمده ترین آنها، افزایش سن، وراثت، شرایط آب و هوایی نامساعد، بیماری های پوستی و .. می باشد. اما نگرانی در این زمینه وجود ندارد، چرا که در روش لیفت ابرو با نخ، متخصص بدون نیاز به انجام جراحی سنگین، با کمک نخ های مخصوص تولید شده برای لیفت، پوست را متناسب با صورت فرد به سمت بالا می کشد. این نخ ها علاوه بر اینکه پوست را بالا نگه می دارند، یک عامل تحریک کننده پوست در زمینه کلاژن سازی به حساب می آیند. در نتیجه میزان افتادگی بعدی پوست و چین و چروک های آن نیز کنترل می گردد.

در زمینه انجام لیفت ابرو با نخ، نگرانی های معمول مانند خونریزی شدید یا ماندگاری جای زخم و نخ بخیه وجود ندارد و بسیار متفاوت با آن چیزی است که در ذهن دارید.

همچنین بخوانید : لیفت با نخ برای خط خنده

روش انجام لیفت ابرو با نخ

برای انجام این روش درمانی باید به متخصص با تجربه مراجعه نمایید. در مرحله بعدی پزشک برای شما یک وقت معاینه کامل مشخص می کند. در این معاینه با بررسی کامل وضعیت ابروی فرد، شرایط پوست فرد، سن و سال و … متخصص تشخیص می دهد که شرایط بیمار برای انجام لیفت ابرو با نخ مناسب است یا خیر؟ همچنین در مورد نتیجه نهایی از بیمار سوالاتی را می پرسد که قصد دارد با انجام لیفت ابرو به چه نتایجی دست پیدا کند. برای مثل هدف فقط رفع افتادگی است یا با بالا کشیدن بیشتر می خواهد در زمینه زیبایی نیز تاثیر گذار باشد.

بعد از انجام معاینات، برای فرد یک وقت عمل لیفت ابرو اعلام می شود که باید برای انجام بهتر عمل، مراقبت هایی را قبل از آن انجام دهد.

از جمله این مراقبت ها می توان به مواردی چون عدم استفاده از لوازم آرایشی در روز عمل، عدم مصرف دخانیات در هفته ما قبل عمل، عدم استفاده از غذاها و داروهای رقیق کننده خون در یک هفته مانده به عمل و .. اشاره کرد.

در زمان عمل ابتدا نواحی ورود سوزن توسط کادر پزشکی مشخص می گردد و با توجه به شرایط پوست فرد، میزان افتادگی و هدف مورد نظر در انجام لیفت، سوزن های لیفت را با نخ  از جنس و اندازه مناسب آماده می کنند.

حالا موضع انجام عمل با دقت تمیز می شود و توسط کرم های بی حسی این ناحیه به طور کامل بی حس می گردد. در عمل لیفت ابرو با نخ نیاز به بی هوشی نیست و این یکی از ویژگی های این روش درمانی است.

زمانی که ناحیه بی حس شد، با کمک سوزن های بسیار ظریف، نخ در مسیرهای مشخص شده زیر پوست کشیده می شود. بخاطر ظریف بودن بیش از اندازه سوزن ها زخمی در اطراف ابرو ایجاد نمی گردد. میزان کشیدگی نخ را متخصص با توجه به شرایط افتادگی ابرو و هدف، مشخص می کند و این کار را در جهات مشخص شده انجام می دهد.

در نهایت سوزن خارج می گردد و ابتدا و انتهای نخ در زیر پوست بسته می شود.

مدت زمان عمل حدود یک ساعت و نیم می باشد که نیاز است فرد در این مدت صبور و بدون حرکت باشد تا پزشک به راحتی کار خود را انجام دهد. البته میزان افتادگی و مقدار کشیدن پوست در زمان عمل اثرگذار است.

در لیفت ابرو با نخ از چه نخ‌ هایی استفاده می ‌شود؟

برای این روش درمانی از نخ هایی مشابه با نخ های بخیه استفاده می شود. اما از نظر ساختاری متفاوت هستند. چرا که بسیار ظریف می باشند و تماما  از نخ های جذب شدنی توسط پوست استفاده می گردد. جنس معمول این نخ ها از موادی مانند پروپیلن یا پرولن می باشد که به صورت تک رشته ای تولید می گردند.

متخصص برای استفاده از این نخ ها نیازی به برش پوست ندارد و بخاطر ظرافت زیادی که نخ دارد آن را با کمک سوزن های مخصوص در زیر پوست قرار می دهد و پوست را با آن می کشد.

این نخ ها از ساختار و نوع PDO هستند که به راحتی بعد از گذشت زمانی، توسط پوست جذب می شوند.

مراحل انجام لیفت ابرو با نخ

نمونه کار لیفت ابرو با نخ

ماندگاری نتایج لیفت ابرو با نخ

برای مشاهده اثرگذاری این روش نیاز به گذشت زمان نیست و بعد از عمل می توانید نتایج را ببینید. چند روزی که از عمل بگذرد کیفیت نتایج به مراتب بیشتر هم می شود. چرا که تورم و التهاب ایجاد شده در پوست از بین می رود و ظاهر آن به شکل طبیعی بر می گردد. از طرفی گفتیم پوست تحت تاثیر کشش ایجاد شده توسط نخ ها، فعالیت بیشتری در زمینه کلاژن سازی انجام می دهد و این کلاژن به مرور پوست را ترمیم می کند و میزان چروک و افتادگی آن را بر طرف می نماید و ظاهر آن جوان تر می شود. در نهایت می توان گفت که اوج نتایج لیفت ابرو با نخ بعد از 45 روز تا دو ماه قابل مشاهده خواهد بود.

اما ماندگاری نتیجه نهایی تحت تاثیر عواملی مانند نوع پوست فرد، شرایط زندگی، میزان مراقبت های بعد از عمل، نخ استفاده شده، انجام لیفت به روش صحیح و … می باشد. اگر این موارد در بهترین حالت ممکن انجام شود و فرد نیز مراقبت خوبی را از پوست خود به عمل بیاورد، نتایج تا حدود سه سال ماندگاری خواهند داشت.

همچنین بخوانید :ماندگاری لیفت صورت با نخ

افراد مناسب برای انجام لیفت ابرو با نخ

مهمترین گزینه این است که فرد در شرایط پایدار و همراه با داشتن سلامتی عمومی مناسب، جهت انجام لیفت ابرو با نخ اقدام نماید. پس اگر درگیر بیماری خاصی نیستید و دچار افتادگی ابرو می باشید، شما یک کاندید مناسب برای این روش درمانی هستید. در مورد افرادی که در حال طی کردن یک دوره درمان بیماری خاص هستند یا زنان باردار و یا کسانی که به نوزاد شیر می دهند، توصیه می گردد که این درمان انجام نشود.

در زمینه زیبایی نیز اگر بدون افتادگی ابرو هستید و فقط قصد حالت دادن به آن را دارید، می توانید گزینه مناسبی باشید. چرا که با این درمان به خوبی متخصص می تواند به ابروی شما حالت مورد نظر را منتقل کند.

مورد بعدی افرادی است که در میانه دو ابرو دارای چین و چروک هستند و یا خط اخم برای آنها بوجود آمده است. این دسته نیز شامل کاندیداهای مناسب لیفت ابرو با نخ می باشند.

مزایای لیفت ابرو با نخ

علت استفاده زیاد از این روش و استقبال بالا از آن در میان افراد، بخاطر مزایای خوب آن است. برخی از مهمترین مزایای لیفت ابرو با نخ عبارتند از :

  • عدم دوره نقاهت طولانی: فرد بعد از عمل می تواند به زندگی روزانه خود بپردازد.
  • عدم نیاز به بیهوشی
  • ماندگاری مناسب و طولانی مدت
  • عدم ایجاد زخم بر روی صورت فرد
  • امکان انجام چند باره این روش و ترمیم آن در دراز مدت
  • عدم نیاز به مراقبت خاص و ویژه بعد از عمل
  • مشاهده نتایج از همان بعد عمل

عوارض لیفت ابرو با نخ

هر روش درمانی ممکن است عوارضی داشته باشد که درصد این عوارض در درمان های مختلف متفاوت است. روش بالا کشیدن ابرو با نخ نیز جز کم عارضه ترین روش های درمانی است که استفاده می شود. از جمله عوارض آن می توان به مواردی مانند تورم، التهاب، عفونت های جزیی و.. اشاره کرد که در صورت مراجعه به متخصص با تجربه و حرفه ای، احتمال این موارد نیز به شدت کاهش می یابد.

مراقبت های قبل از لیفت ابرو با نخ کدام اند؟

  • حتما با پزشک متخصص مشاوره داشته باشید.
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین را کنار بگذارید.
  • مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را به حداقل برسانید.
  • در صورت داشتن بیماری یا حساسیت به پزشک اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از لیفت ابرو با نخ کدام اند؟

  • تا یک روز بعد انجام لیفت ابرو با نخ از مواد شوینده و آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید.
  • فعالیت ها و ورزش های سنگین را تا یک هفته کنار بگذارید.
  • از یک هفته قبل محل ورد نخ ها را با پماد تترا سایکلین چرب کنید.
  • تا یک ماه و نیم بعد از این روش روی صورت و لپ نخوابید و زمان خواب بر روی یک بالشت نرم بخوابید.
  • زمان صحبت کردن ابروهایتان را حرکت ندهید یا اخم نکنید.
  • مصرف مواد غذایی چرب، شور و یا خیلی شیرین را کنار بگذارید.
  • از قرار گرفتن در محیط های خیلی گرم، سولار و جکوزی پرهیز کنید.
  • اگر درد یا تورم داشتید کمپرس سرد را روی صورت تان بگذارید.
  • هرگز ناحیه را ماساژ ندهید یا بروی آن کمپرس گرم قرار ندهید.

موارد منع انجام لیفت ابرو با نخ کدام اند؟

  • افراد کمتر از ۱۸ سال سن
  • افراد بیشتر از ۶۰ سال سن
  • افرادی که ضایعات پوستی، چروک های شدید یا افتادگی شدید پوست صورت و گردن دارند.
  • افراد دارای حساسیت پوستی

همچنین بخوانید: عوارض لیفت صورت با نخ

لیفت ابرو با نخ بهتر از جراحی لیفت ابرو

این دو روش به صورت کلی در شرایط متفاوتی کاربرد دارند و استفاده می گردند. اما در لیفت ابرو با نخ به دلیل عدم نیاز به جراحی و بی هوشی، میزان خطر برای افراد مسن و دچار عارضه خاص بسیار کاهش پیدا می کند. از طرفی دوره نقاهت بسیار کمتر است و فرد بعد از عمل نیاز به مراقبت و استراحت طولانی مدت ندارد. در جراحی فرد باید مدتی استراحت کند و همچنین آثار عمل دیر از بین می رود.

هزینه لیفت ابرو با نخ

برای روش های درمانی و زیبایی از جمله لیفت ابرو با نخ نمی توان هزینه و قیمت مشخص و ثابتی را تعیین کرد. چرا که عوامل مختلفی مانند متخصص، محل کلینیک، نخ استفاده شده، میزان افتادگی پوست، سن فرد و … در قیمت اثر گذار خواهند بود.

انجام لیفت ابرو با نخ چه مدت زمان طول می کشد؟

اغلب افراد مایلند که روش های زیبایی را در حداقل زمان ممکن انجام دهند. لیفت ابرو با نخ هم از آن دسته عمل های سرپایی است که با توجه به تبحر پزشک زمان زیادی نمی برد. معمولا این عمل زیبایی بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد.

برای لیفت ابرو با نخ چه تعداد نخ استفاده می شود؟

قبل از انجام عمل لیفت ابرو با نخ در جلسه مشاوره پزشک و مراجع کننده میزان افتادگی مشخص می شود و بر اساس این میزان و تشخیص پزشک تعداد نخ ها معلوم می شود. تعداد نخ در هر فردی متفاوت است.

آیا لیفت ابرو با نخ درد دارد؟

قبل از شروع عمل لیف ابرو با نخ موضع با داروهای بی حسی کاملا سر می شود به همین دلیل هم در زمان انجام دردی حس نمی شود. ولی پس از انجام این روش زیبایی ممکن است فرد در روزهای ابتدایی مقداری کشش و درد را حس کند که کاملا طبیعی می باشد و با گذشت چند روز رفع می شود.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *