آنچه در این مقاله میخوانید :

بهترین زمان برای لیفت با نخ چه سنی است؟

لیفت صورت با نخ برای چه سنی مناسب است

در علم زیبایی و جوان سازی پوست، انجام لیفت صورت با نخ در اولویت بالایی قرار دارد و بسیار به آن پرداخته می شود. ویژگی ها و مزایای لیفت صورت با نخ جایگاه خود را دارد، اما نکته ای که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت مساله سن است. اینکه در هر شرایطی و با هر سنی می توانیم برای درمان اقدام کنیم یا اینکه محدودیت هایی وجود دارد و برای رسیدن به بهترین نتیجه باید آنها را رعایت کنیم؟ متخصصین حوزه پوست و سلامت اشاره دارند که در سنین رشد و جوانی استفاده از درمان های زیبایی تا حد امکان ممنوع باشد و برای رسیدن به بهترین نتیجه دوره های سنی مناسب با هر درمان را در نظر بگیرند. پیس باید بدانیم لیفت صورت با نخ برای چه سنی مناسب است؟

بهترین دوره سنی برای انجام لیفت صورت با نخ

روش های درمانی برای زیبایی بیشتر بعد از روبرو شدن با یک نگرانی مورد استفاده قرار می گیرند و هیچ وقت جنبه پیشگیری نداشته اند. پس برای فردی که در دوره نوجوانی و جوانی است و دارای پوست صاف و زیبا می باشد، عملا لیفت نخ کاربردی ندارد و پیشگیری نخواهد کرد. با شروع دوره میان سالی و وارد شدن به دهه چهارم زندگی که در برگیرنده سنین بعد از 30 سالگی می باشد، خطوط، چین و چروک و افتادگی های پوست کم کم بیشتر نمایان می شوند. حالا برای درمان در موقعیت سنی خوبی قرار دارید و می توانید با انجام جلسات مشاوره با متخصص، شرایط انجام درمان را بررسی کنید.

اطلاعات بیشتر درباره بهترین راه های از بین بردن چین و چروک صورت

بیشتر بخوانید : تزریق ژل لب

سن دقیقی نمی توان برای انجام لیفت نخ بیان کرد چرا که تغییرات پوست برای افراد مختلف یک شکل نیست و برخی در سنین پایین تر و برخی در سنین بالاتر دچار افتادگی و چین و چروک می شوند.

ایجاد چین و چروک های خفیف پوستی و دیگر تغییرات در چهره شما، می تواند نقطه عطفی باشد که شما معاینات خود را زیر نظر متخصص آغاز کنید.

بازه سنی 40 تا 50 سال بیشترین جامعه هدف لیفت پوست صورت با نخ را به خود اختصاص می دهد.

آیا لیفت صورت با نخ محدودیت سنی دارد؟

در علم پزشکی و زیبایی چیزی به نام قطعیت در تاریخ درمان وجود ندارد و نمی توان محدودیت عددی برای سن ایجاد کرد. شرایط هر بیمار به دو حالت تغییرات طبیعی و تغییرات حادثه ای و غیر معمول تقسیم می شود. اگر بیماری سلامتی کاملی دارد و نگران چین و چروک موجود د پوست خود است باید شروع درمان را از سنین بعد از 30 سالگی آغاز کند. افراد در سلامتی طبیعی و مناسب نباید به درمان لیفت صورت با نخ در قبل از 30 سالگی بپردازند و از این سن نیز، متخصص تصمیم می گیرد که شرایط شما برای درمان مناسب است یا نه؟

افرادی که به دلایلی مانند حادثه، تغییرات پوستی، افسردگی، بیماری های خاص و … در سنین کم نیاز به انجام درمان های زیبایی پیدا می کنند، باید به صورت تخصصی زیر نظر پزشک باشند و معاینات خود را کامل انجام دهند، تصمیم نهایی در مورد این افراد با متخصص است.

بهترین سن لیفت صورت با نخ

بهترین سن لیفت صورت با نخ

بهترین سن برای انجام درمان زیبایی برای هر فرد متفاوت است، چرا که هم وضعیت جسمی افراد با یکدیگر فرق دارد و هم اینکه میزان تغییرات پوستی آنها یکسان نیست. ممکن است یک فرد با توجه به شرایط محیطی، تغذیه و … تا نزدیک 50 سالگی نیاز به هیچ درمان زیبایی نداشته باشد و در نقطه مقابل یک نفر در سنین بالای سی سالگی دچار افزایش چین و چروک صورت و افتادگی پوست شده باشد.

برای لیفت صورت با نخ هیچ سنی بهتر از زمانی که چین و چروک روی صورت شما شروع شده است نمی باشد و بهترین موقع برای آغاز معاینات و در خواست درمان است.

انجام لیفت صورت با نخ در چه سنی ممنوع می باشد؟

در لیفت صورت با نخ علاوه بر کشیدن پوست، تحریک بافت پوست نیز صورت می گیرد و موجب افزایش کلاژن سازی می گردد. زمانی که در سنین کم لیفت صورت انجام شود، شرایط کلاژن سازی از حالت طبیعی خارج می شود و در ادامه امکان مشکلات بیشتری وجود خواهد داشت. متخصصان تاکید دارند که برای افراد زیر 18 سال انجام لیفت صورت با نخ و همچنین سایر درمان های زیبایی ممنوع است و نباید استفاده شود.

همچنین بخوانید : آیا لیفت صورت با نخ درد دارد؟

مورد بعدی شرایط جسمی بیمار است که سبب می شود لیفت صورت با نخ ممنوع باشد از جمله زمانی که صورت فرد دارای بیماری هایی مانند آکنه و … است. بیماری های ریشه ای مانند دیابت نیز از عوامل ممنوعیت لیفت صورت با نخ می باشند.

وضعیت پوست نیز قبل از انجام درمان باید چک شود که فرد حساسیتی نسبت به نخ لیفت نداشته باشد.

آیا لیفت صورت را افراد جوان تر هم می توانند انجام دهند؟

امکان انجام این درمان برای همه افراد وجود دارد و در هر سنی می توان آن را استفاده کرد. تنها تفاوت در میزان عملکرد و نتیجه نهایی است که متخصصان توصیه می کنند در سنین پایین برای درمان لیفت صورت با نخ اقدام نکنید. فرد در سنین کم چین و چروک بسیار کم و یا افتادگی ناچیزی دارد که اگر بخواهد برای آن لیفت استفاده کند نیاز است حتما متخصص آن را معاینه کند. هرچه به میان سالی و بازه سن 30 تا 50 نزدیکتر باشید هم نتایج بهتری از انجام درمان مشاهده می کنید و هم رضایت بالاتری نسبت به آن خواهید داشت همچنین در دراز مدت افزایش کلاژن سازی در پوست را به همراه خواهد داشت که پیری پوست صورت را به تعویق می اندازد.

تاثیر سن بر ماندگاری نتایج لیفت نخ

در مورد هر روش درمانی علاوه بر نتیجه ای که ایجاد می شود، ماندگاری نتیجه، عامل بسیار مهم دیگر به حساب می آید. افراد در زمان انتخاب روش های زیبایی این سوال را می پرسند که ماندگاری آن چقدر است؟

برخی روش ها ماندگاری دائمی دارند، اما لیفت صورت با نخ یک ماندگاری دراز مدت ایجاد می کند که به پارامترهایی از جمله سن فرد بستگی دارد.

زمانی که یک فرد در سنین بالا مانند پنجاه سالگی از لیفت استفاده کند، به دلیل تغییرات بافت پوست، ماندگاری درمان کمتر است ولی یک فرد 35 ساله می تواند از ماندگاری طولانی لیفت صورت با نخ برخوردار شود.

می توان با روش های مراقبتی، استفاده از آب رسان پوست، استفاده از ضد آفتاب های استاندارد و مرطوب کننده ها، انجام ورزش، تغذیه مناسب، زندگی در محیط سالم و … ماندگاری نتایج لیفت صورت با نخ را افزایش داد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *