آنچه در این مقاله میخوانید :

آرایش بعد از بوتاکس

همه ما میدانیم بسیاری از درمانهای زیبایی مراقبتهایی پیش و پس از درمان دارند که باید رعایت شوند. تزریق بوتاکس نیز از این قاعده مستنثی نیست و نکاتی هست که باید رعایت کنید. پس از تزریق بوتاکس عوارض جانبی زیادی تجربه نمی کنید اما در برخی افراد ورم، کبودی یا قرمزی خفیف پوست اتفاق می افتد به خصوص در نواحی حساس تر صورت. اگر چه آرایش می تواند تا حد زیادی سرخی و کبودی را بپوشاند اما بلافاصله آرایش بعد از تزریق بوتاکس ممکن است مناسب نباشد.

یکی از سوالات بسیار رایجی که پرسیده می شود این است که چه مدت بعد تزریق بوتاکس، میتوانم آرایش کنم؟ در اینجا به برخی از سوالات شما در این زمینه پاسخ داده می شود.

همچنین بخوانید: بهترین روش خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

آیا میتوانم بعد از بوتاکس آرایش کنم؟

آیا میتوان بلافاصله آرایش بعد از بوتاکس انجام داد

از آنجایی که بوتاکس درمان راحت و سریعی است و تنها چند دقیقه طول می کشد، برخی افراد نوبت تزریق را در فرصت های کوتاهی که در طول روز دارند تنظیم می کنند. برای کسانی که همیشه آرایش دارند و کسانی که میخواهند کبودی و سرخی پس از تزریق را با آرایش بپوشانند، معمولا گفته می شود میتوانید اندکی پس از تزریق آرایش کنید، اما توصیه می شود 10 الی 15 دقیقه صبر کنید.

تزریق بوتاکس چگونه است؟

تزریق بوتاکس برای پزشک متبحر، کار ساده ای است. ابتدا کرم بی حس کننده موضعی به ناحیه مورد نظر مالیده می شود تا ناراحتی یا درد احتمالی در حین تزریق نداشته باشید. با این حال برخی بیماران این ناراحتی جزئی را به خوبی تحمل می کنند و نیازی به بی حسی موضعی ندارند. سپس پوست تمیز می شود و پزشک از شما میخواهد عکس العمل چهره ای مختلف را نشان دهید تا ببیند چه نواحی بهترین محل تزریق بوتاکس است، سپس بوتاکس وارد سرنگ شده و به عضله تزریق می شود.

مضرات آرایش کردن فوری پس از بوتاکس کردن چیست؟

این کار به دلیل سوراخ بودن پوست بلافاصله پس از تزریق، خطر عفونت را به دنبال دارد؛ به علاوه باید دقت کنید فشار زیادی بر محل وارد نکنید و آن را ماساژ ندهید یا نمالید، چرا که این کارها باعث حرکت کردن مواد تزریق شده می شود. حواستان باشد با ملایمت مواد را با دست یا با برس (قلم مو) آرایشی روی پوست بمالید.

آیا بعد از تزریق بوتاکس صورتم کبود می شود؟

در برخی موارد تزریق بوتاکس باعث کمی کبودی در محل تزریق می شود. علاوه بر این ممکن است ورم، قرمزی و برآمدگی کوچک در محل تزریق ایجاد شود. این عوارض معمولا بسیار خفیف هستند و ظرف یکی دو روز برطرف می شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره علت کبودی بعد از تزریق بوتاکس و راه های درمان سریع تر کلیک کنید.

چه مدت پس از بوتاکس میتوانم آرایش کنم؟

تا 15 دقیقه هیچ آرایش یا کرمی به محل نمالید و بگذارید محل سوراخ پوست التیام پیدا کند، این باعث کاهش چشمگیر خطر عفونت در محل تزریق می شود.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران است.

کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر حمیدرضا بهمنی
دکتر حمیدرضا بهمنی

متخصص طب اورژانس و متخصص پوست، مو و زیبایی در کلینیک واقع در سعادت آباد تهران.
کلینیک دکتر بهمنی ارائه دهنده بروزترین خدمات پوست، مو و زیبایی از جمله مزوتراپی، هایفوتراپی، تزریق ژل و انواع فیلرها در صورت و لب، تزریق چربی صورت، لیفت صورت با نخ و عمل زیبایی بلفاروپلاستی می باشد.

ارتباط با ما

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تماس با دکتر بهمنی با استفاده از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

مطالب مرتبط

سوالات خود را به صورت رایگان از پزشک اینجا بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *